Zákazníci chyby neodpouštějí

12. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS Institute)
Mezinárodní průzkum společnosti SAS na vzorku 10 tisíc zákazníků odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost. Například třetina zákazníků (34 %) „skončí“ se svým obchodníkem hned po první negativní zkušenosti.

Průzkum rovněž odhalil, že přednost před výhodnější cenou získává naopak dobrá zkušenost. Kvalitní služby a ochotu připlatit si nyní preferuje 61 % dotazovaných.

„Během současné epidemie se 15 % všech dotazovaných zákazníků odhodlalo poprvé ve svém životě vstoupit do digitálního světa nakupování zboží a služeb. Přitom jejich zkušenosti s touto formou nakupování jsou v zásadě pozitivní a většina z nich (70 %) chce u této pohodlné, rychlé a jednoduché formy zůstat i v budoucnosti. Nezvratně jsme vstoupily do digitální epochy. Ten, kdo bude schopen nabídnout maximální kvalitu, rychle analyzovat dostupná data a zapojit do svého byznysu umělou inteligenci, bude vítězem,“ uvedl Petr Šlajchrt, country director společnosti SAS Institute pro Českou republiku.

Nárůst digitalizace během koronavirové epidemie koreluje s rostoucí poptávkou po kvalitě a dobrých zkušenostech. V digitálním světě je pro spotřebitele mnohem snazší změnit dodavatele potravin, elektroniky nebo oblečení, ale také svou banku, pojišťovnu, poskytovatele energií nebo telefonního operátora. Tedy společnosti, které se spoléhají na dlouhodobé vztahy se svými zákazníky.

Průzkumu společnosti SAS se uskutečnil na vzorku více než 10 000 spotřebitelů z celé Evropy, Středního východu a Afriky. Výsledky byly porovnávány s obdobným průzkumem z roku 2018.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více