Zákazníci chyby neodpouštějí

12. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS Institute)
Mezinárodní průzkum společnosti SAS na vzorku 10 tisíc zákazníků odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost. Například třetina zákazníků (34 %) „skončí“ se svým obchodníkem hned po první negativní zkušenosti.

Průzkum rovněž odhalil, že přednost před výhodnější cenou získává naopak dobrá zkušenost. Kvalitní služby a ochotu připlatit si nyní preferuje 61 % dotazovaných.

„Během současné epidemie se 15 % všech dotazovaných zákazníků odhodlalo poprvé ve svém životě vstoupit do digitálního světa nakupování zboží a služeb. Přitom jejich zkušenosti s touto formou nakupování jsou v zásadě pozitivní a většina z nich (70 %) chce u této pohodlné, rychlé a jednoduché formy zůstat i v budoucnosti. Nezvratně jsme vstoupily do digitální epochy. Ten, kdo bude schopen nabídnout maximální kvalitu, rychle analyzovat dostupná data a zapojit do svého byznysu umělou inteligenci, bude vítězem,“ uvedl Petr Šlajchrt, country director společnosti SAS Institute pro Českou republiku.

Nárůst digitalizace během koronavirové epidemie koreluje s rostoucí poptávkou po kvalitě a dobrých zkušenostech. V digitálním světě je pro spotřebitele mnohem snazší změnit dodavatele potravin, elektroniky nebo oblečení, ale také svou banku, pojišťovnu, poskytovatele energií nebo telefonního operátora. Tedy společnosti, které se spoléhají na dlouhodobé vztahy se svými zákazníky.

Průzkumu společnosti SAS se uskutečnil na vzorku více než 10 000 spotřebitelů z celé Evropy, Středního východu a Afriky. Výsledky byly porovnávány s obdobným průzkumem z roku 2018.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více