Průzkumy
IDC: Prodej hardwaru pro virtuální realitu letos dosáhne ke dvěma miliardám dolarů
V letošním roce se podle společnosti IDC prodá 9,6 milionu zařízení pro virtuální realitu. Prodej potáhnou produkty Samsung, Sony, HTC a Oculus. Zatímco rok 2016 bude povětšinou ve znamení řešení pro virtuální realitu (VR), v následujících letech se očekává nástup řešení pro rozšířenou realitu (AR).
Přečíst celý článekIDC: V 1. čtvrtletí 2016 v regionu EMEA rostl zejména prodej notebooků
Prodej PC v regionu EMEA dosáhl za první čtvrtletí 2016 na 17,2 milionu kusů, což představuje meziroční pokles o 14,6 %. Navzdory tomu ale vzrostl prodej notebooků v západní, střední i východní Evropě.
Přečíst celý článekGartner: Prodej PC v regionu EMEA v 1. čtvrtletí 2016 klesl o 10 %
V prvním čtvrtletí roku 2016 se v regionu EMEA prodalo 19,5 milionu osobních počítačů, což představuje meziroční pokles o 10 %.
Přečíst celý článekIDC: Prodej PC v 1. čtvrtletí 2016 dle očekávání nadále klesal
Celosvětový prodej PC dle společnosti IDC dosáhl za první čtvrtletí 60,6 milionu kusů, což představuje meziroční propad o 11,5 %. Za propadem stojí fakt, že přechod firem na Windows 10 je prozatím pomalý a poptávka ze strany spotřebitelů zůstává nízká. K poklesu přispěla i nestabilita akcií, komodit a měn.
Přečíst celý článekIDC: Prodej cloudové infrastruktury v roce 2015 vzrostl o 21 %
Celosvětové tržby z prodeje cloudových infrastrukturních produktů stouply dle IDC v roce 2015 o 21 % na 29 miliard dolarů. Ve čtvrtém čtvrtletí pak tržby stouply meziročně o 15,7 % na 8,2 miliardy dolarů.
Přečíst celý článekGartner: Prodej PC v prvním čtvrtletí 2016 klesl o 9,6 %
Celosvětový prodej PC v prvním čtvrtletí 2016 meziročně klesl o 9,6 % na 64,8 milionu kusů. Celkově šlo o šestý kvartál postupných propadů a vůbec poprvé od roku 2007 se čísla dostala pod 65 milionů kusů.
Přečíst celý článekMottem dnešních spotřebitelů je rychlý a snadný výběr
Potřeby a chování spotřebitelů se v čase mění. Mají rádi jednoduchost a preferují snadný a nekomplikovaný výběr zboží a služeb, který si chtějí užít. Podle průzkumu GfK věnuje až 62 % zákazníků před důležitým nákupem čas detailnímu mapování značek, a to vždy. Češi jsou v této zálibě poněkud méně aktivní a informace o značkách si dopředu zjišťuje jen 36 % z nich.
Přečíst celý článekInvestice do IT jsou stále častěji uskutečňovány bez spolupráce s IT odděleními
Šéfové oddělení a ostatní „nonIT“ manažeři firem ve střední a východní Evropě stále častěji pořizují IT řešení a služby ze svých rozpočtů – bez spolupráce s IT odděleními. Podle průzkumu IDC pochází téměř 29 % výdajů na IT přímo z jednotlivých podnikových oddělení. Do konce roku 2019 dosáhnou investice do IT, pocházející z rozpočtů mimo IT, třetiny celkových výdajů na podnikové IT.
Přečíst celý článekČeské e-shopy vykročily k dalšímu rekordu, nejvíce rostou nákupy z mobilů
Množství nákupů, které Češi uskutečnili v internetových obchodech, rostlo také v prvním čtvrtletí letošního roku. Obrat prodejců vzrostl podle analýzy konzultační společnosti Acomware meziročně o zhruba 18 %. Lidé přitom stále častěji nakupují ze svých mobilů.
Přečíst celý článekGartner: Celosvětové výdaje na IT v roce 2016 klesnou o 0,5 %
Celosvětové výdaje na IT v letošním roce podle agentury Gartner klesnou o 0,5 % na 3,49 bilionu dolarů. Hlavním viníkem poklesu je fluktuace měnových kurzů.
Přečíst celý článek