Občanský zákoník
Jak budou vypadat reklamace po očekávané novelizaci občanského zákoníku?
Zapracování dvou nových evropských směrnic z oblasti spotřebitelských smluv do českého práva, které právě probíhá, zruší v občanském zákoníku 24měsíční zákonnou záruku. Spotřebitelům však poskytne nová práva, a to nejpozději do dvou let.
Přečíst celý článekdTest: Jak se osvědčil v praxi nový občanský zákoník?
Již skoro rok je účinný nový občanský zákoník. Upřesnil některá práva spotřebitelů, ale zároveň přinesl řadu problémů s výkladem. Dvouletou „záruku“ sice většina prodejců uznává, ale někteří tápou v procesu vyřizování reklamací. Nejasné je i prodloužení záruky po výměně zboží za nové.
Přečíst celý článekNový občanský zákoník z pohledu resellera – spotřebitelské smlouvy
V novém občanském zákoníku podrobným pravidlům podléhají speciální smlouvy, které jsou uzavírány mezi podnikatelem a spotřebitelem. Z povahy věci je tedy jasné, že tato zvláštní úprava smluv se neuplatní na úrovni vztahů mezi distributory a prodejci, ale hlavně na úrovni vztahů mezi prodejci a koncovými zákazníky, kteří nenakupují produkty pro své podnikání, ale pro osobní potřebu.
Přečíst celý článekNový občanský zákoník z pohledu resellera – formulářové smlouvy a obchodní podmínky
Nový občanský zákoník nově podrobněji upravuje problematiku tzv. adhezních smluv, tedy smluv, které jsou předem napsané jednou ze stran, a druhá strana nemá příliš možností, jak jejich obsah ovlivnit (někdy se také nazývají „formulářové“).
Přečíst celý článekNový občanský zákoník z pohledu resellera – smluvní volnost
Na začátku roku vstoupil v účinnost nový občanský zákoník, který přinesl řadu změn do všech oblastí podnikatelského i soukromého života. Jak však nový občanský zákoník ovlivnil vztahy mezi prodejci a koncovými zákazníky v ICT odvětvích? A ovlivnil nějak i vztahy mezi distributory a prodejci? Čtěte nový seriál.
Přečíst celý článek