E-commerce

ShopRoku 2023 zná své vítěze
Novinky

ShopRoku 2023 zná své vítěze

Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz.

Přečíst celý článek
Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení
Novinky

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba.

Přečíst celý článek
Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách
Novinky

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun.

Přečíst celý článek
Allegro přichází na Slovensko
Novinky

Allegro přichází na Slovensko

Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků.

Přečíst celý článek
Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně
Novinky

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc.

Přečíst celý článek
Bezpečnostní rizika při online nákupech v éře (zahraničních) e-commerce gigantů
Novinky

Bezpečnostní rizika při online nákupech v éře (zahraničních) e-commerce gigantů

Do české e-commerce dorazilo hned několik online prodejců gigantických rozměrů, a přestože jejich vstup na tuzemský trh může znamenat pro českého zákazníka nový, třeba i širší výběr velice dostupného zboží, v mnohých vzbuzuje také obavy ohledně bezpečnosti osobních údajů.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků
Novinky

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie).

Přečíst celý článek
Češi nakupují víc, ale tuzemská e-commerce se dál trápí. Jak mohou obchodníci získat zákazníky zpět?
Novinky

Češi nakupují víc, ale tuzemská e-commerce se dál trápí. Jak mohou obchodníci získat zákazníky zpět?

Vánoční sezona i následné výprodeje jsou za námi, zázrak však nepřišel. Dle očekávání skončila v roce 2023 česká e-commerce opět v propadu. A leden zatím nenaznačuje, že by došlo k nějaké výrazné změně. Češi přitom neutráceli méně, ba naopak, i po započtení inflace útrata mírně vzrostla. Kam se poděly peníze Čechů a co s tím mohou dělat obchodníci?

Přečíst celý článek
Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb
Novinky

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy.

Přečíst celý článek
Trendy v e-commerce: Jen tři procenta organizací neplánují využívat umělou inteligenci
Novinky

Trendy v e-commerce: Jen tři procenta organizací neplánují využívat umělou inteligenci

Z analýzy vánočních nákupů společnosti Salesforce Commerce Cloud vyplývá, že slevy a umělá inteligence byly hlavním vodítkem k získání zákazníků, protože ti si vybírají podle ceny a personalizace nabídky. Během předvánoční nákupní sezóny 2023 se vyskytla nejvyšší průměrná míra slev od roku 2020 a došlo ke značnému nárůstu nákupů ovlivněných umělou inteligencí.

Přečíst celý článek