E-commerce
E-commerce v ČR pokulhává a její podíl na maloobchodu činí 17 %
Poprvé v historii česká e-commerce klesá. Žně a rekordní tržby, které si e-shopy „užívaly“ v době koronaviru, skončily. Někteří internetoví prodejci procházejí nepříjemným vystřízlivěním. Elektronickým obchodům klesají prodeje meziročně již devět měsíců, což je pro některé z nich otázkou přežití. Za první tři kvartály 2022 e-commerce meziročně klesla o 12 % až 13 %.
Přečíst celý článekVěrný zákazník utratí třikrát víc než nový
Čeští zákazníci jsou při výběru e-shopu stále pečlivější a řada obchodníků se tak i s přihlédnutím k aktuální ekonomické situaci zamýšlí, jak je co nejvíce motivovat k nákupu ve svém obchodě i k tomu, aby se sem vraceli. Z dat společnosti Skladon totiž vyplývá, že vracející se zákazníci v průměru tvoří přes 30 % celkových příjmů obchodu.
Přečíst celý článekNa internetu letos vánoční dárky nakoupí kvůli pohodlí i nižším cenám tři čtvrtiny Čechů
Vánoce se nezadržitelně blíží a téma výběru a nákupu vánočních dárků začíná být velkým tématem. Zákazníci budou letos s ohledem na komplikovanou situaci v ekonomice obezřetnější a vybíravější. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi budou opět využívat k nákupu e-shopy ve velkém. A to díky pohodlí a výhodnějším cenám oproti kamenným obchodům.
Přečíst celý článekŠpatné hodnocení může e-shop připravit o sezonu (infografika)
Nová výzva této sezony? Nespokojení zákazníci, kteří neváhají posílat hodnocení e-shopů ke dnu kvůli chybám, které je ještě loni nechávali chladnými. Například pozdě vrácené peníze za zrušenou objednávku nebo nedoručení zaplaceného zboží včas se stávají pro obchodníky hrozbou, která poškodí jejich pečlivě budovanou reputaci během chvíle.
Přečíst celý článekČeská e-commerce ve třetím čtvrtletí meziročně klesla o pět procent
Z pohledu e-commerce slibně se vyvíjející letní měsíce mírně ochladil příchod září. Obrat e-commerce se ve třetím kvartálu letošního roku zastavil 5 % pod úrovní loňského roku, i když ještě srpnová čísla vypadala o něco lépe. Ve srovnání s předchozím kvartálem jde o zlepšení o čtyři procentní body.
Přečíst celý článekMall mění svou vizuální identitu – nové logo symbolizuje integraci s polským Allegrem
Poté, co byla letos v dubnu oficiálně dokončena akvizice Mallu společností Allegro, přichází jeden z největších českých e-commerce hráčů s novým logem „Mall by Allegro“. Nová identita společnosti byla představena nejen v Česku, ale také na Slovensku a v Maďarsku.
Přečíst celý článekIBM Watson poradí zákazníkům Alzy
Lídr online obchodování v České republice komunikuje se zákazníky pomocí IBM Watson asistenta v IBM cloudu. Virtuálního asistenta vyvinul obchodní partner IBM, český start-up AddAI.Life.
Přečíst celý článekJaké jsou dopady inflace na ceny v e-commerce?
Aktuální situace a všechny přidružené události posledních měsíců se odráží na rostoucích cenách spotřebního zboží. V jakých kategoriích je tento trend patrný nejvíce ukazuje nejnovější analýza vývoje cen na internetu, kterou zpracoval nákupní rádce Heureka.cz.
Přečíst celý článekSlužba Click to Pay od Mastercard zjednodušuje placení na e-shopech
Možnost zaplatit prostřednictvím služby Click to Pay je nyní k dispozici všem držitelům karet Mastercard. Této služby lze využít u téměř 20 % českých e-shopů. Click to Pay nabízí jednoduchý a bezpečný způsob placení, který spotřebitelům umožňuje okamžitý přístup k jejich preferovaným kartám, a to na jakémkoli zařízení.
Přečíst celý článekFirmy „jsou mimo“ – chování zákazníků se mění rychleji, než obchodníci dokáží reagovat
Podle nového průzkumu společnosti Accenture se naprostá většina (88 %) vedoucích pracovníků firem domnívá, že se zákazníci a zaměstnanci mění rychlejším tempem, než s jakým se tomu firmy dokáží přizpůsobit, čímž dochází k tzv. „krizi relevance“.
Přečíst celý článek