Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy.

Zájem menších e-shopů, které si své jméno teprve budují, o tuto službu podle dat Skip Pay meziročně stoupl až čtyřnásobně.

Opatrnost při online platbách je na místě. Češi totiž patří v počtu ohrožení e-commerce podvody mezi evropskou špičku. Podle společnosti Avast bylo během povánočních výprodejů zachyceno přes 4 000 podvodných e-shopů. Z 21 000 upozornění na podvod pak tisíc putovalo právě k českým zákazníkům. Češi se přitom chovají rizikověji než v minulosti – například tím, že častěji využívají doposud nevyzkoušené e-shopy. Podle dat Skip Pay je kvůli lepší ceně ochotno nakoupit na neznámém e-shopu 64 % zákazníků. A přestože třetina uživatelů nedokáže nerozpoznat podvodnou nabídku na první pohled, potenciální riziko si dnes uvědomuje většina zákazníků.

„Kyberkriminalita je na vzestupu a e-commerce je bohužel snadným cílem. Vlna podvodů, kterou si z minulých let pamatujeme například z bazarových platforem, se nyní dostává i mezi e-shopy. Právě proto v letošním roce tak výrazně roste význam bezpečných platebních služeb, které podvodům umí předcházet,“ řekl Tomáš Krásný, šéf marketingu Skip Pay.To se projevilo i v číslech: v meziročním srovnání odloženou platbu v průběhu ledna – tedy zejména při vánočních výprodejích – využilo o 18 % Čechů více. Více než třetina z nich deklaruje, že tak činí hlavně kvůli bezpečnosti, a každý druhý podle analýzy Skip Pay považuje bezpečnost za důležitý benefit odložené platby.

„Počet zákazníků, kteří si chtějí zásilku pro jistotu rozbalit a zboží si osahat a vyzkoušet, než ho skutečně zaplatí, roste. Bojí se platit za zalepenou krabici jako v případě dobírky. A e-shopy se jim snaží vycházet vstříc,“ doplnilKrásný.A i z toho důvodu se odložená platba těší zvýšenému zájmu provozovatelů e-shopů. Zejména pro ty, které chtějí nalákat nové zákazníky, je to způsob, jak neztratit jejich důvěru v momentě samotné platby. Počet e-shopů, které zařadily odloženou platbu do svých košíků, se loni zvýšil o vyšší stovky.

Ostatně jak zmiňuje Skip Pay – než může začít e-shop odloženou platbu nabízet, musí projít náročným posouzením. „Skip Pay v košíku e-shopu vždycky znamená, že se e-shop podrobil našemu náročnému auditu. A pro zákazníka to je jasné potvrzení toho, že se na něm nemusí bát nakupovat,“ vysvětlil Tomáš Krásný. „Komunitu bezpečných e-shopů chceme nadále rozšiřovat – jednak tím chráníme naše klienty, jednak podporujeme hlavně malé e-shopy v získávání dalších zákazníků, kteří si jich všimnou právě proto, že u nich uvidí Skip Pay.“

Součástí přijímacího procesu Skip Pay pro e-shopy je povinnost prověření podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, kontrola sankcí, které obchodu mohla udělit finanční správa, kontrola evidence statutárních orgánů, konfirmační platba a kontrola toho, jestli e-shop není v insolvenci – buď toto prověření dělá sám Skip Pay, nebo provozovatel platební brány, kterou obchod využívá. Pokud by v kterémkoli bodě nastal problém, obchod nemůže službu Skip Pay získat. A teprve když je vše v pořádku, naváže Skip Pay s obchodníkem spolupráci.

Podobné články

DPD spouští odesílání balíků přes své Pickup Boxy

22. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení například živnostníci či malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka. Čtěte více

Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se zároveň stává One by Allegro

18. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. Čtěte více

Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu. Čtěte více

Předvánoční nákupy budou letos vypadat jinak, protože zákazníci se stále více zadlužují

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce proto zpracovala aktuální údaje o nákupním chování, abychom zjistili, jak by mohly vypadat letošní předvánoční nákupy. Ukazuje se, že zákazníci nakupují méně a více sází na hodnotu požadovaného zboží. Nemůžeme říct, že nás zákazníci nevarovali. Od začátku roku hledají úspory a odkládají velké nákupy. Čtěte více