Novinky

Žranice v Pivovarském domě Antoš ve Slaném

Richard Voigts

  • 14. 5. 2012
  • 2 min

Už podruhé jsem se byl najíst v Pivovarském domě Antoš ve Slaném. Ne že bych podlehnul nějaké reklamě, ale šéfkuchaře tam dělá kamarád detektorář Petr Janče (nick Löns), s nímž chodíme s detektory kovů relaxovat vybíráním šrotu z polí a lesů (někdy mi to připadá jako rabování smeťáků). Jednak jsem měl chuť na jeho svíčkovou, jednak jsem se chtěl vytáhnout před Siouxkou (je prostě tak trochu drsnější). Pivovarský dům Antoš je žádaná hospoda, stolek jsem musel mít rezervovaný. Bylo plno, všichni jen žvýkali, hýbali panty, až z toho stříhali ušima a zapíjeli pivem z kádí místního mikropivovaru.

Už podruhé jsem si dal jeho svíčkovou na smetaně, už podruhé jsem se jí doslova a do písmene megabrutálně přežral; citlivky prominou. Jídla u Antoše rozhodně nebyla levná, avšak nikoliv přehnaně drahá. Ceny si dokážu představit rozhodně i vyšší. Zmíněná svíčková stála 135 korun. Vyšel jsem ven ke svojí parodii na auto, v každé ruce dvě láhve až exponenciálně skvělého piva Bohemian pale ale [ejl], s českým, za tímto účelem vyšlechtěným obzvláště aromatickým chmelem, v místním hospodském mikropivovaru vařeným (řídil jsem).

Všimnul jsem si najednou druhé hospody naproti. Jídla tam stála od 80 do 95 korun (hotovky, v podstatě stejné jako Lönsova svíčková, nebo chcete-li Petrova). K tomu relativně levný Staropramen. Vešel jsem do toho „salonu bez atmosféry“ – a zase vyšel. Seděli v něm tři znudění lidé, dva vepředu, jeden vzadu. Cmrndali „kapané“, kouřili a dívali se televizi. Nejedl nikdo. Nepochybuji, že kdybych se najedl naproti, dostal bych stejný příděl kalorií. Na Siouxku, zejména však na svůj chlupatý jazyk a žaludek, bych ale rozhodně dojem neudělal.

V tu chvíli jsem si vzpomněl na Apple. Jeho produkty jsou tak trochu hezčí. Ne že bychom to nějak moc potřebovali, ale je to příjemné. Proto je každý chce. Navíc vykazují tendenci lépe fungovat. Jsou sice trochu dražší, ale všichni je chtějí více než obyčejný přísun běžných „IT kalorií“. Zkuste udělat svým zákazníkům tu správnou „IT žranici“. Jak je vidět, vyšší cena na překážku být nemusí.