Ženy v e-shopech nakupují oblečení, muži elektro

11. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nakupování z pohodlí domova – pro všechny stejné, a přitom jiné. Zatímco ženy nejčastěji objednávají oblečení a boty, muži volí počítače a mobily. Rozdíly ve výběru zboží mezi internetovými spotřebiteli jsou patrné i podle věku či vzdělání. Ukázal to výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Foto: Freeimages.com

Ženy 62 %, muži 34 %. Tak respondenti odpovídali na otázku, zda v uplynulých dvanácti měsících zakoupili po internetu oblečení či boty. Muži 53 %, ženy 31 %. Takový je naopak výsledek u počítačů a hardware. „Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody,“ řekl k výsledkům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Na výběr zboží, které si zákazník vloží do virtuálního košíku, má však vliv nejen pohlaví. Vysokoškoláci tak například upřednostňují spolu s oblečením slevové kupony či kosmetické produkty včetně parfémů. Nakupující bez maturity naopak nejčastěji volí právě počítače, oblečení a mobilní telefony.

A jaký vliv má na popularitu zboží věk? V podstatě především potvrzuje, že Češi ve věku 25 – 34 let nakupují na internetu nejčastěji. Proto také u nich dominuje oblečení, které si objedná alespoň jednou ročně 60 % spotřebitelů této věkové kategorie. Dále kupují kosmetiku, slevové kupony či sportovní vybavení. Naopak v kategoriích 45 až 54 a 55 a více už se objevuje převážně dražší zboží – počítače, bílé zboží a mobilní zařízení.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na vzorku 1 750 respondentů představujících českou internetovou populaci.

Štítky: 

Podobné články

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více