Zákazníci e-shopů stále preferují Českou poštu

4. 6. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie, která ukazuje, že i přes velký výběr přepravců je stále nejvýznamnějším přepravcem Česká pošta, kterou následují soukromí přepravci PPL, TopTrans a DPD. Stále více nakupujících na internetu využívá také alternativní řešení logistiky.

Studie se zaměřuje především na nabídku služeb, které mohou provozovatelé e-obchodů využít k dodání zboží svým zákazníkům. Dále sleduje přehled nejvyužívanějších spedičních služeb, spokojenost obchodníků i zákazníků a jejich představy o dalším rozvoji v této oblasti.

Do roku 2011 mělo s nákupem přes Internet v České republice zkušenost téměř šest miliónů lidí. Český e-zákazník je vyspělý, náročný a vnímá rozdíly mezi nadstandardními službami jednotlivých obchodů. Studie Dopravní služby se proto zaměřuje také na jejich spokojenost při využívání spedičních služeb.

Přestože je e-zákazník cenově sensitivní a dává přednost nižší ceně za přepravu objednaného zboží (téměř 80 procent recipientů), není už bezplatně poskytovaná doprava tím hlavním atributem při výběru vhodného e-shopu. Výsledky tohoto šetření zároveň poukázaly na stále rostoucí tlak a požadavky zákazníků ke zkvalitnění poskytovaných služeb dopravců. Jako nejčastěji uvedený problém při doručování zboží byl označen fingovaný pokus o doručení, doručení v jiný než smluvený čas a pozdní dodání zásilky. A to i přesto, že stále více obchodníků uvádí flexibilitu v čase doručení nebo možnost změny času doručení jako nejčastěji nabízenou bezplatnou službu (50 procent obchodníků).

 „Během posledních dvou let se požadavky zákazníků ve spojitosti s dopravou zakoupeného zboží na Internetu nezměnily. Největší poptávka je po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží, za tento komfort jsou zákazníci ochotni si připlatit. Zejména se jedná o doručování o víkendu, výnos zboží až do bytu nebo odvoz starého spotřebiče,“ řekl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška a dodal: „Spokojenost zákazníků je pro internetové obchodníky i spediční společnosti to nejdůležitější, proto neustále rozšiřují nabídku a zvyšují kvalitu nabízených služeb.“

Štítky: 

Podobné články

E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun. Čtěte více

Češi na internetu pravidelně nakupují a roste jejich loajalita k oblíbeným e-shopům

30. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEk)
Nakupování na internetu je již běžnou součástí každodenního života. Češi si v e-shopech pořizují zboží pravidelně a jejich zájem o pohodlný nákup neklesá. Jak ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Stále častěji se pak při svých nákupech vrací do vyzkoušených obchodů. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

12. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí. Čtěte více