Zákazníci e-shopů stále preferují Českou poštu

4. 6. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie, která ukazuje, že i přes velký výběr přepravců je stále nejvýznamnějším přepravcem Česká pošta, kterou následují soukromí přepravci PPL, TopTrans a DPD. Stále více nakupujících na internetu využívá také alternativní řešení logistiky.

Studie se zaměřuje především na nabídku služeb, které mohou provozovatelé e-obchodů využít k dodání zboží svým zákazníkům. Dále sleduje přehled nejvyužívanějších spedičních služeb, spokojenost obchodníků i zákazníků a jejich představy o dalším rozvoji v této oblasti.

Do roku 2011 mělo s nákupem přes Internet v České republice zkušenost téměř šest miliónů lidí. Český e-zákazník je vyspělý, náročný a vnímá rozdíly mezi nadstandardními službami jednotlivých obchodů. Studie Dopravní služby se proto zaměřuje také na jejich spokojenost při využívání spedičních služeb.

Přestože je e-zákazník cenově sensitivní a dává přednost nižší ceně za přepravu objednaného zboží (téměř 80 procent recipientů), není už bezplatně poskytovaná doprava tím hlavním atributem při výběru vhodného e-shopu. Výsledky tohoto šetření zároveň poukázaly na stále rostoucí tlak a požadavky zákazníků ke zkvalitnění poskytovaných služeb dopravců. Jako nejčastěji uvedený problém při doručování zboží byl označen fingovaný pokus o doručení, doručení v jiný než smluvený čas a pozdní dodání zásilky. A to i přesto, že stále více obchodníků uvádí flexibilitu v čase doručení nebo možnost změny času doručení jako nejčastěji nabízenou bezplatnou službu (50 procent obchodníků).

 „Během posledních dvou let se požadavky zákazníků ve spojitosti s dopravou zakoupeného zboží na Internetu nezměnily. Největší poptávka je po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží, za tento komfort jsou zákazníci ochotni si připlatit. Zejména se jedná o doručování o víkendu, výnos zboží až do bytu nebo odvoz starého spotřebiče,“ řekl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška a dodal: „Spokojenost zákazníků je pro internetové obchodníky i spediční společnosti to nejdůležitější, proto neustále rozšiřují nabídku a zvyšují kvalitu nabízených služeb.“

Štítky: 

Podobné články

E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %. Čtěte více

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. Čtěte více

E-shopy a dopravci o Vánocích zrychlily – balíčky byly u zákazníků za dva dny

29. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rychlost a kvalita doručení objednávek je pro internetové obchody a jejich zákazníky jedním z klíčových bodů. Také Vánoce 2019 byly pro e-shopy a dopravce velkou výzvou. Jak ale ukazují data i ohlasy zákazníků, dodání vánočních dárků tentokrát proběhlo bez větších problémů a včas. Čtěte více

Česká e-commerce byla opět rekordní, obraty přesáhly 155 miliard korun

6. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Velmi úspěšné druhé pololetí roku 2019 a především podařené Vánoce podpořily další růst prodejů českých internetových obchodů. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů více než 155 miliard korun, což znamená meziroční růst 15 %. Na celém českém maloobchodu už se e-commerce podílí téměř z 13 %. Čtěte více