Zákazníci e-shopů stále preferují Českou poštu

4. 6. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie, která ukazuje, že i přes velký výběr přepravců je stále nejvýznamnějším přepravcem Česká pošta, kterou následují soukromí přepravci PPL, TopTrans a DPD. Stále více nakupujících na internetu využívá také alternativní řešení logistiky.

Studie se zaměřuje především na nabídku služeb, které mohou provozovatelé e-obchodů využít k dodání zboží svým zákazníkům. Dále sleduje přehled nejvyužívanějších spedičních služeb, spokojenost obchodníků i zákazníků a jejich představy o dalším rozvoji v této oblasti.

Do roku 2011 mělo s nákupem přes Internet v České republice zkušenost téměř šest miliónů lidí. Český e-zákazník je vyspělý, náročný a vnímá rozdíly mezi nadstandardními službami jednotlivých obchodů. Studie Dopravní služby se proto zaměřuje také na jejich spokojenost při využívání spedičních služeb.

Přestože je e-zákazník cenově sensitivní a dává přednost nižší ceně za přepravu objednaného zboží (téměř 80 procent recipientů), není už bezplatně poskytovaná doprava tím hlavním atributem při výběru vhodného e-shopu. Výsledky tohoto šetření zároveň poukázaly na stále rostoucí tlak a požadavky zákazníků ke zkvalitnění poskytovaných služeb dopravců. Jako nejčastěji uvedený problém při doručování zboží byl označen fingovaný pokus o doručení, doručení v jiný než smluvený čas a pozdní dodání zásilky. A to i přesto, že stále více obchodníků uvádí flexibilitu v čase doručení nebo možnost změny času doručení jako nejčastěji nabízenou bezplatnou službu (50 procent obchodníků).

 „Během posledních dvou let se požadavky zákazníků ve spojitosti s dopravou zakoupeného zboží na Internetu nezměnily. Největší poptávka je po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží, za tento komfort jsou zákazníci ochotni si připlatit. Zejména se jedná o doručování o víkendu, výnos zboží až do bytu nebo odvoz starého spotřebiče,“ řekl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška a dodal: „Spokojenost zákazníků je pro internetové obchodníky i spediční společnosti to nejdůležitější, proto neustále rozšiřují nabídku a zvyšují kvalitu nabízených služeb.“

Štítky: 

Podobné články

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více