Zájem spotřebitelů o nové platební technologie rychle roste

1. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Spotřebitelé v roce 2015 více než zdvojnásobili poptávku po digitálních platbách. Tento vývoj odráží celosvětový trend, kdy spotřebitelé během jednoho roku více než zdvojnásobili poptávku u bank a obchodníků po možnostech placení mobilními technologiemi.

Zájem o mobilní platební technologie za poslední dva roky úměrně vzrostl.  V roce 2015 mělo na tento způsob platby pozitivní nebo neutrální názor 95 % spotřebitelů. „Čím větší možnosti výběru, tím větší zájem mají spotřebitelé o nové generace plateb,“ řekla Marcy Cohen, viceprezidentka pro digitální komunikaci v MasterCard.

Rozšířené možnosti platby

Zmínky o Apple Pay, Samsung Pay a Android Pay zahrnovaly 97 % z celkového počtu příspěvků o mobilních platbách v roce 2015. Většina příspěvků se zároveň soustředila na téma zlepšení služeb a uvádění nových produktů na trh.

Dalšími nejčastějšími tématy diskuzí byly digitální peněženky a bezkontaktní karty (47 %), následovaly příspěvky o biometrii (33 %), osobních platbách (14 %) a nosičích platebních technologií, např. o hodinkách (6 %).

Bezkontaktní karty byly zmiňovány ve spojení s veřejnou hromadnou dopravou (např. Londýn, Chicago nebo Petrohrad; svoje projekty už má ale i Česká republika, například v Liberci, Brně, Plzni či Jeseníku), stejně jako při velkých sportovních akcích po celém světě.

Zmínky o nosičích platebních technologií zaznamenaly v posledním čtvrtletí roku 2015 30krát vyšší nárůst než v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Diskuze vzrostla globálně

Téma digitálních peněženek získalo na sociálních sítích vysokou trakci po celém světě: Asie a Tichomoří (+ 159 %), Evropa (+ 144 %), Latinská Amerika a Karibik (+ 20 %), Blízký východ a Afrika (+ 111 %) a Severní Amerika (+ 519 %).

Bezpečnost je nejdůležitější

Bezpečnost a zabezpečení mobilních plateb byly důležitým tématem, o němž se v 94 % případů hovořilo v roce 2015 spíše pozitivně. Jde o vzestupný trend, který trvá od začátku výzkumu v roce 2012. V roce 2015 bylo téma zrušení hesla a zavedení biometrie horkým tématem ve spojitosti s placením pomocí otisků prstů nebo rozpoznáním obličeje ("selfie Pay").

Výsledky průzkumu Mobile Payments Study představila společnost MasterCard, společně s agenturou Prime Research, na World Mobile Congressu v Barceloně. Studie vychází každoročně od roku 2012 a během roku 2015 sledovala více než dva milióny příspěvků o mobilních platbách na globálních sociálních sítích, od Facebooku, přes Twitter, Instagram nebo YouTube.

Podobné články

PSD2 – jen heslo už nestačí. Budou nákupy na e-shopech složitější?

9. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: VISA)
Zákazníci nejen českých e-shopů se od 14. září letošního roku dočkají vylepšeného zabezpečení svých plateb. V platnost vstoupí evropská směrnice o platebních službách PSD2 a její principy silného ověření klienta (SCA). To přinese zásadní změny v ověřování online plateb. Heslo už stačit nebude, a kromě jednorázových přístupových kódů budou zákazníci naplno využívat biometrické technologie. Čtěte více

Jaká je budoucnost placení?

27. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Rondo.cz)
Moderní technologie přinášejí novinky do světa financí a placení. Jde zejména o nástup bezkontaktních plateb v nejrůznějších formách. Laser například při platbě pro identifikaci oskenuje vaše oko, platbu budete potvrzovat otiskem prstu nebo zaplatíte mávnutím bezkontaktním platebním čipem všitým třeba do rukávu. Nebo možná bez potřeby peněz zaplatíte pomocí tokenu. Čtěte více

K mobilnímu placení využívá chytré telefony a tablety 29 % Čechů

16. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Čeští spotřebitelé využívají svá mobilní zařízení během nákupního (rozhodovacího) procesu velmi intenzivně. Smartphony používají především mladší generace, starší generace dává přednost tabletům. Čtěte více

I v českých e-shopech již lze platit prostřednictvím Google Pay

29. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Do Česka, Slovenska a Rumunska přichází možnost online placení prostřednictvím Google Pay. Zatímco placení mobilem v obchodech prostřednictvím této jednoduché a bezpečné platební metody si uživatelé už osvojili a oblíbili, online bylo touto metodou donedávna možné platit vesměs pouze u globálních partnerů. Čtěte více