Zájem spotřebitelů o nové platební technologie rychle roste

1. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Spotřebitelé v roce 2015 více než zdvojnásobili poptávku po digitálních platbách. Tento vývoj odráží celosvětový trend, kdy spotřebitelé během jednoho roku více než zdvojnásobili poptávku u bank a obchodníků po možnostech placení mobilními technologiemi.

Zájem o mobilní platební technologie za poslední dva roky úměrně vzrostl.  V roce 2015 mělo na tento způsob platby pozitivní nebo neutrální názor 95 % spotřebitelů. „Čím větší možnosti výběru, tím větší zájem mají spotřebitelé o nové generace plateb,“ řekla Marcy Cohen, viceprezidentka pro digitální komunikaci v MasterCard.

Rozšířené možnosti platby

Zmínky o Apple Pay, Samsung Pay a Android Pay zahrnovaly 97 % z celkového počtu příspěvků o mobilních platbách v roce 2015. Většina příspěvků se zároveň soustředila na téma zlepšení služeb a uvádění nových produktů na trh.

Dalšími nejčastějšími tématy diskuzí byly digitální peněženky a bezkontaktní karty (47 %), následovaly příspěvky o biometrii (33 %), osobních platbách (14 %) a nosičích platebních technologií, např. o hodinkách (6 %).

Bezkontaktní karty byly zmiňovány ve spojení s veřejnou hromadnou dopravou (např. Londýn, Chicago nebo Petrohrad; svoje projekty už má ale i Česká republika, například v Liberci, Brně, Plzni či Jeseníku), stejně jako při velkých sportovních akcích po celém světě.

Zmínky o nosičích platebních technologií zaznamenaly v posledním čtvrtletí roku 2015 30krát vyšší nárůst než v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Diskuze vzrostla globálně

Téma digitálních peněženek získalo na sociálních sítích vysokou trakci po celém světě: Asie a Tichomoří (+ 159 %), Evropa (+ 144 %), Latinská Amerika a Karibik (+ 20 %), Blízký východ a Afrika (+ 111 %) a Severní Amerika (+ 519 %).

Bezpečnost je nejdůležitější

Bezpečnost a zabezpečení mobilních plateb byly důležitým tématem, o němž se v 94 % případů hovořilo v roce 2015 spíše pozitivně. Jde o vzestupný trend, který trvá od začátku výzkumu v roce 2012. V roce 2015 bylo téma zrušení hesla a zavedení biometrie horkým tématem ve spojitosti s placením pomocí otisků prstů nebo rozpoznáním obličeje ("selfie Pay").

Výsledky průzkumu Mobile Payments Study představila společnost MasterCard, společně s agenturou Prime Research, na World Mobile Congressu v Barceloně. Studie vychází každoročně od roku 2012 a během roku 2015 sledovala více než dva milióny příspěvků o mobilních platbách na globálních sociálních sítích, od Facebooku, přes Twitter, Instagram nebo YouTube.

Podobné články

Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko

Pět faktů o bezkontaktních a mobilních platbách

28. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: VISA)
Stále více lidí přichází na chuť bezkontaktním a mobilním platbám a používají je i při běžných nákupech. Dali jsme proto dohromady několik zajímavostí o moderních platbách s Visa – ať už jde o platby kartou, mobilem nebo chytrými hodinkami. Čtěte více

Mobilem místo peněženky platí velká část Čechů

3. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Rychlejší, jednodušší a hygieničtější. Mobilním telefonem platí za zboží a služby rovná polovina lidí ve věku 25 až 34 let, kteří vlastní v tuzemsku chytrý telefon. A napříč generacemi je to více než třetina, ukázala studie Češi v síti od společnosti Kantar, kterou má společnost Vodafone k dispozici. Čtěte více

Odložené platby raketově mění chování zákazníků na českých e-shopech

28. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Reshoper)
Zhruba 60 - 70 % započatých objednávek zákazníků na českých e-shopech dnes končí opuštěním košíku. Při obratu necelých 160 miliard korun, kterého loni dosáhla česká e-commerce, hovoříme o potenciální „ztrátě“ až 240 miliard korun. Důvodem jsou podle analýzy společnosti MALL Pay špatně zvolené platební metody, nevhodně odkomunikovaná cena za dopravu nebo povinná registrace. Čtěte více

PSD2 – jen heslo už nestačí. Budou nákupy na e-shopech složitější?

9. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: VISA)
Zákazníci nejen českých e-shopů se od 14. září letošního roku dočkají vylepšeného zabezpečení svých plateb. V platnost vstoupí evropská směrnice o platebních službách PSD2 a její principy silného ověření klienta (SCA). To přinese zásadní změny v ověřování online plateb. Heslo už stačit nebude, a kromě jednorázových přístupových kódů budou zákazníci naplno využívat biometrické technologie. Čtěte více