Za první pololetí Češi v e-shopech utratili 51,5 miliardy korun

31. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
V uplynulém pololetí nakoupili Češi online zboží za 51,5 miliardy korun. Utráceli tak opět více než za stejné období vloni, a to o 11 %. Meziroční nárůst zbrzdilo letní počasí, které přišlo do Česka prakticky už v dubnu.

Dlouhodobě rostoucí trend české e-commerce potvrdila i nejnovější čísla celkového obratu e-shopů za první pololetí letošního roku. „Meziročně vzrostl opět obrat e-shopů na českém internetu o 11 %. Tempo růstu se mírně zpomaluje, ale první polovina roku bývá každoročně z pohledu čísel slabší než ta druhá. Hlavní sezóna obchodníků, a to nejen těch internetových, ještě přijde,“ vysvětlil Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Do letošního vývoje se promítlo také extrémně teplé počasí, které do Čech přišlo už v dubnu. „Díky teplému počasí, které přišlo o dva měsíce dříve, než je zvykem, sledujeme posun v trendu nákupů kategorií online. Nezvykle brzy, tedy už v dubnu, vrcholily nákupy v kategoriích jako dům a zahrada nebo sport. Tradičně tyto segmenty začínají růst až v polovině května a dále,“ doplnil Tomáš Braverman.

Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci k tomu dodává: „Česká e-commerce i nadále meziročně úspěšně roste, což jen potvrzuje důvěru Čechů v internetové obchody. Daří se i nadále rozšiřovat segmenty, které nakupující z e-shopů pravidelně objednávají. Ještě poměrně nedávno nebylo zcela zvykem nakupovat potraviny či drogistické zboží prostřednictvím internetových obchodů, dnes už to je ve velkých městech standard. Navíc se daří také tradičním odvětvím, a tak můžeme i v letošním roce sledovat nárůst e-commerce obratů. Předpokládáme, že během Vánoční sezony se může růst ještě zintenzivnit.“

Rosla také platba kartou online, dobírka klesá

Online kartou už je zaplacena více než pětina objednávek v e-shopech. Meziročně nejvíce začali Češi platit kartou online zboží z kategorie zdraví (+25 %), kosmetiku (+20%), drobné doplňky do domácnosti (+ 19 %) nebo třeba hračky pro děti (+ 12 %). „Celkově vzrostla platba kartou online v e-shopech na 22 %, dobírka si meziročně pohoršila na 32 %,“ řekl Tomáš Braverman. Tomu, že i navzdory poklesu si drží dobírka stále prim, nahrávají občas i samy e-shopy. „Z různých důvodů ještě mnoho e-shopů platbu kartou online ani nenabízí a tak dobírka případně platba bankovním převodem zůstávají jedinou možností,” doplnil Braverman.

Údaje vyplývají z agregovaných dat nákupního rádce Heureka.cz a veřejně dostupných dat.

Podobné články

Jak může vašemu e-shopu prospět e-promoter?

14. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Conectart)
Nakupování přes internet enormně roste. V době lockdownu se stalo dokonce jedinou možností, jak si některé zboží pořídit. S rostoucí oblibou e-commerce stoupá zároveň potřeba po kvalitním zákaznickém servisu, jenž v obchodech běžně obstarávají prodejní asistenti. V on-line prostředí by tento požadavek mohl řešit nástroj e-promoter. Čtěte více

ATC Náhradník pomůže při vyhledávání alternativních produktů

30. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers spustila na svém webu novou funkci nazvanou Náhradník, která ušetří váš čas. Jedním kliknutím na tlačítko „Najdi náhradníka – alternativu“ si můžete u vámi vyhledaného produktu zobrazit náhradníky, a to podle těch nejdůležitějších parametrů – jednoduše tak naleznete ideální náhradu požadovaného zboží. Čtěte více

Nejlepší cesta k zákazníkům vede přes e-mail aneb výhody e-mail marketingu

23. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mail Komplet)
Cena, efektivita, ziskovost. Tak by se daly krátce popsat hlavní důvody, proč si e-mailing dlouhodobě udržuje výsostné postavení mezi online marketingovými kanály. Mohlo by se zdát, že v konkurenci sociálních médií již e-mail marketing nemá co nabídnout, výzkumy však hovoří jinak. Čtěte více

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více