Za první pololetí Češi v e-shopech utratili 51,5 miliardy korun

31. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
V uplynulém pololetí nakoupili Češi online zboží za 51,5 miliardy korun. Utráceli tak opět více než za stejné období vloni, a to o 11 %. Meziroční nárůst zbrzdilo letní počasí, které přišlo do Česka prakticky už v dubnu.

Dlouhodobě rostoucí trend české e-commerce potvrdila i nejnovější čísla celkového obratu e-shopů za první pololetí letošního roku. „Meziročně vzrostl opět obrat e-shopů na českém internetu o 11 %. Tempo růstu se mírně zpomaluje, ale první polovina roku bývá každoročně z pohledu čísel slabší než ta druhá. Hlavní sezóna obchodníků, a to nejen těch internetových, ještě přijde,“ vysvětlil Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Do letošního vývoje se promítlo také extrémně teplé počasí, které do Čech přišlo už v dubnu. „Díky teplému počasí, které přišlo o dva měsíce dříve, než je zvykem, sledujeme posun v trendu nákupů kategorií online. Nezvykle brzy, tedy už v dubnu, vrcholily nákupy v kategoriích jako dům a zahrada nebo sport. Tradičně tyto segmenty začínají růst až v polovině května a dále,“ doplnil Tomáš Braverman.

Jan Vetyška, ředitel Asociace pro elektronickou komerci k tomu dodává: „Česká e-commerce i nadále meziročně úspěšně roste, což jen potvrzuje důvěru Čechů v internetové obchody. Daří se i nadále rozšiřovat segmenty, které nakupující z e-shopů pravidelně objednávají. Ještě poměrně nedávno nebylo zcela zvykem nakupovat potraviny či drogistické zboží prostřednictvím internetových obchodů, dnes už to je ve velkých městech standard. Navíc se daří také tradičním odvětvím, a tak můžeme i v letošním roce sledovat nárůst e-commerce obratů. Předpokládáme, že během Vánoční sezony se může růst ještě zintenzivnit.“

Rosla také platba kartou online, dobírka klesá

Online kartou už je zaplacena více než pětina objednávek v e-shopech. Meziročně nejvíce začali Češi platit kartou online zboží z kategorie zdraví (+25 %), kosmetiku (+20%), drobné doplňky do domácnosti (+ 19 %) nebo třeba hračky pro děti (+ 12 %). „Celkově vzrostla platba kartou online v e-shopech na 22 %, dobírka si meziročně pohoršila na 32 %,“ řekl Tomáš Braverman. Tomu, že i navzdory poklesu si drží dobírka stále prim, nahrávají občas i samy e-shopy. „Z různých důvodů ještě mnoho e-shopů platbu kartou online ani nenabízí a tak dobírka případně platba bankovním převodem zůstávají jedinou možností,” doplnil Braverman.

Údaje vyplývají z agregovaných dat nákupního rádce Heureka.cz a veřejně dostupných dat.

Podobné články

E-shopy očekávají další rekordní sezonu a připravují se na nápor objednávek

5. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Sektor e-commerce letos očekává další rekordní sezonu. Podle dat společnosti Shoptet vzrostl meziročně počet objednávek přibližně o 12 %. Průměrná hodnota objednávky se zvýšila zhruba o čtyři procenta. E-shopy před sezonou rovněž více využívají financování prostřednictvím služby Shoptet Boost, která je dostupná díky partnerství se startupem Flowpay. Čtěte více

Blíží se vrchol nákupní sezony. Pětina Čechů plánuje utratit přes 10 tisíc

5. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Původně americký „nákupní svátek“ Black Friday se už pevně usadil i na českém trhu. Podle dat Allegra plánují tři čtvrtiny Čechů během Black Friday nakupovat nebo o tom alespoň uvažují. Každý pátý chce utratit více než 10 000 Kč nebo limit vůbec nemá. Většina lidí zároveň využívá listopadové slevy i k nákupu vánočních dárků. Čtěte více

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více