E-shopy očekávají další rekordní sezonu a připravují se na nápor objednávek

5. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet)
Sektor e-commerce letos očekává další rekordní sezonu. Podle dat společnosti Shoptet vzrostl meziročně počet objednávek přibližně o 12 %. Průměrná hodnota objednávky se zvýšila zhruba o čtyři procenta. E-shopy před sezonou rovněž více využívají financování prostřednictvím služby Shoptet Boost, která je dostupná díky partnerství se startupem Flowpay.

Služba Shoptet Boost nabízí krátkodobé nebankovní financování, které mohou e-shopaři využít podle svých potřeb, například ke navýšení zásob, aby zvládli pokrýt zvýšenou poptávku. Část klientů jej ale využívá také na marketingové aktivity nebo na posílení logistiky.

„Oproti loňskému roku pozorujeme nárůst počtu objednávek zhruba o 12 %. Tento trend odpovídá sezonnosti e-commerce, proto očekáváme podobný meziroční růst také během předvánoční sezony. V první polovině roku rostly prodeje zejména v kategorii dům a zahrada. S blížícími se svátky sledujeme zvýšený zájem o kategorie potravin a elektroniky, což dlouhodobě souvisí s předvánoční poptávkou. Průběžně investujeme do infrastruktury a stability platformy. Zvyšujeme kapacitu klíčových služeb, posilujeme odolnost vůči výpadkům a optimalizujeme výkon administrace. Cílem je, aby naši klienti zvládli sezonní nápor plynule a bez kompromisů v dostupnosti,“ řekl Jan Hospodka, ředitel Shoptetu.

Za poslední rok Shoptet eviduje 16% nárůst obratu obchodníků, zvýšení počtu objednávek o 12 % a zvýšení průměrné hodnoty objednávky o čtyři procenta. Celkem se počet e-shopů zvýšil o 15 %.

„Financování od Flowpay prostřednictvím služby Shoptet Boost již využilo přibližně 600 e-shopů v celkové hodnotě přes 220 milionů korun. Meziroční růst aktuálně činí 156 % v počtu uživatelů a 198 % v objemu financování. To ukazuje na zvýšenou poptávku nejen v oblasti e-commerce a vyhlídky na další rekordní sezonu. V tomto roce jsme navýšili hodnotu financování až na 2,5 milionu korun. E-shopy tak mohou flexibilně pokrýt sezonní náklady a připravit se na zvýšenou poptávku,“ uvedl William Jalloul, CEO a zakladatel Flowpay.

Předobjednávky přinášejí e-shopům úspory z objemu i na dopravě

Data ukazují, že mnoho e-shopů má zájem o rychlé a flexibilní financování, které u tradičních finančních institucí obvykle trvá týdny až měsíce. Firmy se však potřebují předzásobit na vánoční sezonu už na podzim, aby mohly nakoupit větší množství zboží za výhodnější ceny a zajistit si tak dostatečné zásoby pro špičku sezony. „Tržby z vánoční sezony se realizují až výrazně později, což představuje velké nároky na cashflow. Flowpay poskytuje financování bez zbytečné administrativy a s rychlým schválením, takže e-shopy mají peníze v momentě, kdy je opravdu potřebují – a mohou tak například využít i časově omezené příležitosti k výhodnému pořízení zboží,“ dodal William Jalloul.

Získané prostředky ale nejdou jen do skladů. E-shopy je využívají také na marketingové kampaně, které přivádějí nové zákazníky, a na provozní výdaje, například posílení logistiky či zákaznické podpory.

„Financování využíváme opakovaně ke zvýšení zásob toho nejvíce maržového typu. V momentě, kdy můžeme nakupovat na delší období, zvolíme lodní dopravu, kde nám cena dopravného spadne na třetinu či méně,“ popsal Connor Stark, zakladatel a CEO fyftstore.

„Flowpay nám pomohlo předzásobit náš e-shop na Vánoce a to hlavně díky rychlosti pořízení úvěru. Oproti bankám bylo vše opravdu vyřízeno na pár kliknutí,“ uvádí Martin Mates, spoluzakladatel & CEO společnosti Econea.

„Večer koukám na čísla a přemýšlím nad novým produktem. Vím, že zákazníci jej chtějí, ale prostředky na něj budeme mít až v lednu. Co kdybychom ho mohli mít skladem už před Vánoci?“ uvedl Zdeněk Vlček, zakladatel a majitel společnosti Jablečné díly, a přiznává, že limitem jsou právě finance. „Pokaždé, když jsme chtěli něco řešit s bankou, byla to nekonečná administrativa. Díky Shoptet Boost jsme měli vše na pár kliknutí a mohli tak vytvořit vlastní značku příslušenství s názvem MALUM,“ doplnil.

Posílení logistiky a rozšíření platebních možností

Příprava na sezonu však neprobíhá pouze z hlediska zásobování, ale také zkvalitnění služeb, aby obchodníci zvládli nápor kupujících lépe. „V posledních měsících jsme rozšířili služby tak, aby e-shopům co nejvíce usnadnily zvládnutí předvánoční sezony. Spustili jsme novou mobilní aplikaci, díky které mají majitelé e-shopů přehled o objednávkách i výkonu svého obchodu odkudkoli. Posilujeme také svoji logistickou službu Shoptet Balíky. Nově jsme do portfolia zařadili přepravce DPD, který doplňuje stávající nabídku a pomáhá e-shopům odbavit vyšší objemy zásilek,“ popsal Ondřej Buben, CMO Shoptetu.

Mimoto společnost Shoptet rozšířila i platební možnosti v Shoptet Pay, včetně lokálních a alternativní platebních metod (Blik pro Polsko, iDeal pro Nizozemsko, Bancontact pro Belgii, Cartes Bancaires pro Francii, MB Way pro Portugalsko a další), které ocení zejména e-shopy plánující expanzi na zahraniční trhy. Dále vylepšila službu Shoptet Kampaně, od administrace přes automatizovanou inzerci na Googlu až po přehledný reporting s výsledky reklam na jednom místě. A to jak v Česku, tak na Slovensku.

Statistiky ukazují na další růst e-commerce

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) se dlouhodobě zvyšuje podíl domácností nakupujících zboží či služby přes internet. V nejnovější statistice za rok 2024 činil tento podíl přibližně 85 % domácností s přístupem k internetu, což potvrzuje pokračující růst online spotřeby. Zároveň podle projektu Česká-ecommerce.cz a průzkumů APEK dosáhl obrat českých e-shopů v roce 2024 zhruba 194 miliard korun, vzrostl tedy meziročně zhruba o pět procent. APEK navíc uvádí, že předvánoční měsíce tvoří přibližně čtvrtinu celoročního obratu.

Podobné články

Blíží se vrchol nákupní sezony. Pětina Čechů plánuje utratit přes 10 tisíc

5. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Původně americký „nákupní svátek“ Black Friday se už pevně usadil i na českém trhu. Podle dat Allegra plánují tři čtvrtiny Čechů během Black Friday nakupovat nebo o tom alespoň uvažují. Každý pátý chce utratit více než 10 000 Kč nebo limit vůbec nemá. Většina lidí zároveň využívá listopadové slevy i k nákupu vánočních dárků. Čtěte více

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více