V zahraničním e-shopu už někdy nakoupil každý druhý Čech

7. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup je nakupování v zahraničních e-shopech stále oblíbenější, zkušenost s ním má již 51 % Čechů. Proč dávají Češi stále častěji přednost zahraničním obchodníkům před tuzemskými?

Hlavními důvody Čechů jsou především lepší nabídky a možnost nakoupit značky a produkty, které nejsou dostupné na lokálním trhu.

Největší zájem je o módu (22 %), zboží pro volný čas (20 %) a elektroniku (17 %). Následuje obuv (10 %), péče o zdraví a krásu (6 %) a knihy (5 %). Nejraději pak nakupujeme z Číny (60 %), Velké Británie (28 %) a Německa (27 %). Čína je na prvním místě také u Chorvatů, Estonců, Lotyšů, Litevců, Maďarů a Španělů.

Nejčastěji nakupují online v zahraničí Lotyši (82 %), Portugalci (81 %) a Švýcaři (79 %). Nejoblíbenější jsou pro Evropany e-shopy v Číně (40 %), USA (34 %) a Velké Británii (33 %). Celých 69 % respondentů navštěvuje evropské e-shopy a 39 % ty v sousedních zemích.

Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je Česko pod průměrem, má však jeden z nejvyšších potenciálů růstu zahraničních nákupů v budoucnu - obsadilo třetí místo po Polsku a Rumunsku.

„Těší nás, že se Češi už tolik neobávají nakoupit online za hranicemi. Samozřejmě by si stejně jako u lokálních e-shopů měl každý prověřit, zda je ten, ze kterého si chce zboží objednat, známý, jaké má referenční hodnocení, jestli cena není podezřele nízká nebo už v něm například někdo blízký bez problémů nakoupil. Dobré také je podívat se, zda se například na sociálních sítích nemnoží diskuze o nedoručeném nebo nekvalitním zboží - jednoduše pak poznáte, zda nakupujete u důvěryhodného zdroje či nikoliv,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Pokud jsou Češi nespokojeni s nákupem v zahraničním e-shopu, je to zejména proto, že nebyli spokojeni s produkty (48 %), byli nemile překvapeni dodatečnými poplatky po dokončení nákupu (39 %) nebo jim vadil příliš složitý a zdlouhavý proces doručování (28 %). Někteří nakupující pak pochybují o bezpečnosti nákupu (25 %), zákaznický servis shledávají jako nekvalitní (18 %) nebo jim vadí komplikace či nemožnost vrácení zboží (18 %).

Štítky: 

Podobné články

Češi vloni na Vánoce nakupovali dříve a vraceli méně zboží

8. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Retino)
Podle analýzy dat české společnosti Retino, která provozuje platformu pro reklamace a vracení zboží zakoupeného přes e-shopy, začali vloni zákazníci v ČR elektronicky nakupovat na Vánoce už koncem září. A po Vánocích vraceli méně zboží. Čtěte více

E-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně

1. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2. Tím, jak se e-shopy s novou situací vypořádaly, se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

Infografika: Jak pandemie (z)mění nákupní chování Čechů?

15. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý třetí dotázaný (33 %) plánuje po skončení pandemie více šetřit, vyplývá z letošního průzkumu společnosti GLS provedeného agenturou Ipsos na vzorku 1 050 respondentů. Úspory v uplynulém roce klesly 30 % Čechů. Vůbec nejvíce koronavirová pandemie finančně zasáhla lidi s nižším vzděláním (44 %), kteří mnohdy nemohou pracovat z domova. Čtěte více

Alza dosáhla za rok 2020 obratu 37 miliard korun

18. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Díky 28% meziročnímu nárůstu tržeb Alza vloni zaznamenala nejrychlejší růst za posledních 10 let. Za rok 2020 e-shop zpracoval 15,8 milionů objednávek a počet unikátních zákazníků vzrostl na téměř pět milionů. Čtěte více