V zahraničním e-shopu už někdy nakoupil každý druhý Čech

7. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup je nakupování v zahraničních e-shopech stále oblíbenější, zkušenost s ním má již 51 % Čechů. Proč dávají Češi stále častěji přednost zahraničním obchodníkům před tuzemskými?

Hlavními důvody Čechů jsou především lepší nabídky a možnost nakoupit značky a produkty, které nejsou dostupné na lokálním trhu.

Největší zájem je o módu (22 %), zboží pro volný čas (20 %) a elektroniku (17 %). Následuje obuv (10 %), péče o zdraví a krásu (6 %) a knihy (5 %). Nejraději pak nakupujeme z Číny (60 %), Velké Británie (28 %) a Německa (27 %). Čína je na prvním místě také u Chorvatů, Estonců, Lotyšů, Litevců, Maďarů a Španělů.

Nejčastěji nakupují online v zahraničí Lotyši (82 %), Portugalci (81 %) a Švýcaři (79 %). Nejoblíbenější jsou pro Evropany e-shopy v Číně (40 %), USA (34 %) a Velké Británii (33 %). Celých 69 % respondentů navštěvuje evropské e-shopy a 39 % ty v sousedních zemích.

Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je Česko pod průměrem, má však jeden z nejvyšších potenciálů růstu zahraničních nákupů v budoucnu - obsadilo třetí místo po Polsku a Rumunsku.

„Těší nás, že se Češi už tolik neobávají nakoupit online za hranicemi. Samozřejmě by si stejně jako u lokálních e-shopů měl každý prověřit, zda je ten, ze kterého si chce zboží objednat, známý, jaké má referenční hodnocení, jestli cena není podezřele nízká nebo už v něm například někdo blízký bez problémů nakoupil. Dobré také je podívat se, zda se například na sociálních sítích nemnoží diskuze o nedoručeném nebo nekvalitním zboží - jednoduše pak poznáte, zda nakupujete u důvěryhodného zdroje či nikoliv,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Pokud jsou Češi nespokojeni s nákupem v zahraničním e-shopu, je to zejména proto, že nebyli spokojeni s produkty (48 %), byli nemile překvapeni dodatečnými poplatky po dokončení nákupu (39 %) nebo jim vadil příliš složitý a zdlouhavý proces doručování (28 %). Někteří nakupující pak pochybují o bezpečnosti nákupu (25 %), zákaznický servis shledávají jako nekvalitní (18 %) nebo jim vadí komplikace či nemožnost vrácení zboží (18 %).

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více