V roce 2011 české e-shopy utržily 52 miliard korun

24. 2. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK a DCD Publishing)
Podle sdružení APEK vzrostly loni českým internetovým obchodům tržby meziročně odhadem o 15 procent na 52 miliard korun. Nejvíce se prodávaly počítače, mobilní telefony, oblečení, obuv a elektronika. V případě služeb šel dobře prodej letenek a vstupenek.
Foto: Sxc.hu

Meziroční nárůst Jan Vetyška z APEKu odhadl, protože v roce 2010 ještě celou oblast včetně služeb nesledovala. Pokud se podíváme na tržby bez služeb, tak potom prodeje v roce 2011 vykázaly tržby 37 miliard korun, což je oproti 2010 o čtyři miliardy Kč více.

„Zkušenost s nakupováním na internetu má více než pět milionů obyvatel ČR a nejčastěji nakupují lidé ve věku 25 až 34 let,“ řekl výkonný ředitel Asociace Jan Vetyška. „Věříme, že dosavadní růst prodeje na internetu bude mít nadále vzrůstající tendenci. K tomu by měly kromě pozitivních zkušeností sloužit také rozšiřující se služby, které internetoví prodejci svým zákazníkům nabízejí,“ dodal Vetyška.

APEK dále sdělil, že lidé při nakupování jako přepravce nejčastěji volí Českou poštu (až v 76 procentech). Tu následuje PPL s 59 procenty a Top Trans s 30 procenty. Většina obchodníků nabízí kombinaci dopravy Českou poštou a některým dalším dopravcem či vlastní dopravou.

Ačkoli jsou zákazníci doma, pro balík si nakonec musí dojít na poštu sami. Jak ukazují výsledky průzkumu, tuto opakovanou negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 % obchodníků. Někteří prodejci evidují až 10 procent svěřených zásilek, které není Česká pošta schopna spotřebitelům doručit. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK, je důvod vždy stejný. „I přesto, že je zákazník doma a může si balík osobně převzít, poštovní doručovatelka mu automaticky vhodí do schránky oznámenku, aby si balík vyzvedl na poště, protože nebyl k zastižení. Doručovatelka nezazvoní a vůbec se nezdržuje zjišťováním, zda je zákazník doma.“

Štítky: 

Podobné články

E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun. Čtěte více

Češi na internetu pravidelně nakupují a roste jejich loajalita k oblíbeným e-shopům

30. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEk)
Nakupování na internetu je již běžnou součástí každodenního života. Češi si v e-shopech pořizují zboží pravidelně a jejich zájem o pohodlný nákup neklesá. Jak ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Stále častěji se pak při svých nákupech vrací do vyzkoušených obchodů. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

12. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí. Čtěte více