V roce 2011 české e-shopy utržily 52 miliard korun

24. 2. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK a DCD Publishing)
Podle sdružení APEK vzrostly loni českým internetovým obchodům tržby meziročně odhadem o 15 procent na 52 miliard korun. Nejvíce se prodávaly počítače, mobilní telefony, oblečení, obuv a elektronika. V případě služeb šel dobře prodej letenek a vstupenek.
Foto: Sxc.hu

Meziroční nárůst Jan Vetyška z APEKu odhadl, protože v roce 2010 ještě celou oblast včetně služeb nesledovala. Pokud se podíváme na tržby bez služeb, tak potom prodeje v roce 2011 vykázaly tržby 37 miliard korun, což je oproti 2010 o čtyři miliardy Kč více.

„Zkušenost s nakupováním na internetu má více než pět milionů obyvatel ČR a nejčastěji nakupují lidé ve věku 25 až 34 let,“ řekl výkonný ředitel Asociace Jan Vetyška. „Věříme, že dosavadní růst prodeje na internetu bude mít nadále vzrůstající tendenci. K tomu by měly kromě pozitivních zkušeností sloužit také rozšiřující se služby, které internetoví prodejci svým zákazníkům nabízejí,“ dodal Vetyška.

APEK dále sdělil, že lidé při nakupování jako přepravce nejčastěji volí Českou poštu (až v 76 procentech). Tu následuje PPL s 59 procenty a Top Trans s 30 procenty. Většina obchodníků nabízí kombinaci dopravy Českou poštou a některým dalším dopravcem či vlastní dopravou.

Ačkoli jsou zákazníci doma, pro balík si nakonec musí dojít na poštu sami. Jak ukazují výsledky průzkumu, tuto opakovanou negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 % obchodníků. Někteří prodejci evidují až 10 procent svěřených zásilek, které není Česká pošta schopna spotřebitelům doručit. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK, je důvod vždy stejný. „I přesto, že je zákazník doma a může si balík osobně převzít, poštovní doručovatelka mu automaticky vhodí do schránky oznámenku, aby si balík vyzvedl na poště, protože nebyl k zastižení. Doručovatelka nezazvoní a vůbec se nezdržuje zjišťováním, zda je zákazník doma.“

Štítky: 

Podobné články

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více