V prosinci rostl počet nočních objednávek i celkový počet nákupů online

18. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Češi v předvánočním období nakupovali na internetu nejčastěji od 7. do 13. prosince. V Praze bylo uskutečněno v prosinci přes internetové obchody 3,5krát více nákupů než v jiných měsících. Největší nárůst nakupování online pak zaznamenaly e-shopy v severních Čechách.
Foto: Freeimages.com

„Před Vánocemi se mění také doby nákupu. Uspěchaná vánoční doba přeje nákupům po půlnoci, kdy oproti jiným měsícům roku 2015 vzrostl jejich počet o 43 %,“ Michal Šmída, zakladatel a CEO Twisto.cz.

Loni přišla e-shopová vánoční horečka již v 47. týdnu, tedy po 16. listopadu, kdy v týdenním srovnání vzrostl počet nákupů o více než 75 %. Na základě porovnání dat z let 2014 a 2015 „hlavní nakupování“ loni začalo o týden později, což je pravděpodobně důsledkem teplého počasí. Nejsilnější období pak bylo tradičně po prvním prosinci. „Zákazníci na e-shopy spoléhali také od 21. do 23. prosince, kdy počet denních nákupů neklesá, ale drží se na stejné míře jako v předchozí dny. Zdůvodňujeme to faktem, který jsme také popisovali v hodnocení e-shopů Český košík roku 2015, kdy e-shopy učí lidi na možnost osobního vyzvednutí zboží v kamenné pobočce či rozšiřují nabídku doručení zboží v den objednání,“ doplnil Šmída.

V pracovní době méně

Z celkových čísel za rok 2015 vychází, že stále je více než 50 % prosincových nákupů provedeno v pracovní době, tedy mezi 8. a 16. hodinou, což je ovšem v ročním srovnání nejméně ze všech měsíců. Prosincové nákupy na internetu se více přesouvají do odpoledních a nočních hodin. Od 22. hodiny do třetí hodiny ranní proběhla v prosinci skoro šestina všech on-line nákupů, přesněji pak 13,5 %.

Rok 2016 rekordní

Meziroční nárůst nakupování poukazuje na rok 2016 jako na mezník, kdy internetové obchody mohou přesáhnout obrat sta miliard korun. „Internetový byznys prochází největším boomem za poslední léta. Kromě vytvoření nových služeb, jako je třeba rozvoz potravin rohlik.cz, rostou dramaticky také tradiční internetové obchody. Dynamický růst vidíme také na našich službách Bonami, Slevomat a dalších on-line projektech. Rok 2016 tak i podle našich odhadů překročí 100 miliard korun,“ vysvětlil Ondřej Raška z Mitonu.

Data vycházejí ze statistik platební metody Twisto.cz, která nabízí systém odložené platby na více než 150 velkých českých e-shopech.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více