V e-shopech nakupuje už téměř 77 % českých online spotřebitelů

25. 8. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Češi nakupují nejenom v domácích e-shopech, ale také v těch zahraničních. Cena přitom už není tím hlavním kritériem, které rozhoduje. Důležitou se stává šíře sortimentu a kvalita a dostupnost zboží. Nejvíce přitom táhnou české spotřebitele oděvy, elektronika a hračky.

Údaje vyplývají z nejnovějšího průzkumu společnosti PayPal a organizace GfK. Čeští zákazníci sice preferují české obchody, stále častěji ale také nakupují v těch zahraničních. Průzkum uvádí, že 16 % zákazníků nakupuje v zahraničních online obchodech alespoň jednou za půl roku. Mezi českými zákazníky přitom vedou internetové obchody v Číně, kde nakoupila už více než polovina “online zákazníků,“. Následují německé, americké a britské e-shopy.

Důvody, proč Češi nakupují v zahraničních e-shopech, se postupně mění. Cena je důležitá pouze v případě čínských obchodů. Zákazníci se ale stále víc rozhodují podle dostupnosti zboží, které není možné dostat doma a důležitá je pro ně také vyšší kvalita produktů, příznivý směnný kurz či větší výběr zboží a stylů.

Čechy přitom nejvíce táhne do zahraničních e-shopů oblečení, které nakupuje více než třetina dotázaných. Až za nimi je spotřební elektronika, kterou takto nakupuje 28 % a hračky (15 %). I zde se ale trendy trochu mění: Na vzestupu jsou například šperky či péče o tělo.

„Čeští zákazníci stále lépe chápou přínosy digitální globalizace obchodování,“ řekl Matt Komorowski, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu. „Díky tomu můžeme pozorovat, že téměř denně využívají cenově výhodné nákupy v Číně. Počet zákazníků, kteří tam nakupují, trvale roste. V roce 2014 pravidelně nakupovalo online v čínských e-shopech 26 % Čechů a nyní je to již 53 % českých zákazníků, kteří nakupují v zahraničí,“ dodal Matt Komorowski.

Podle průzkumu je mezi českými spotřebiteli nejoblíbenějším způsobem platby za nákupy v zahraničí PayPal, při nákupech v zahraničních e-shopech jej využívá 36 % respondentů. Pro srovnání, druhý nejoblíbenější způsob na seznamu (bankovní platební karty) používá 33 % českých online nakupujících.

Podobné články

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více