V Alze zboží jezdí samo a telefon obsluhuje robot

13. 12. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Alza.cz)
Oproti loňskému roku zvládá rozšířená logistická technologie vydat až dvojnásobný objem zboží z pražského centrálního skladu. Nově je možné expedovat až 96 000 objednávek za 24 hodin. Před letošními Vánocemi tak může Alza.cz nabízet rekordních téměř 40 000 produktů a 1,1 milionů kusů zboží skladem. Jde o největší a nejmodernější e-shopové logistické a skladové centrum v České republice.

„Naše technologické zázemí nám nově umožní až dvojnásobný výtlak zboží z našeho centrálního skladu. Velká část zákazníků využívá vedle on-line komunikace telefonický kontakt, proto jsme vylepšili pro letošní předvánoční sezónu naší automatickou ústřednu o možnost získat po telefonu detailní stav objednávky,“ řekl Rudolf Žůrek, ředitel logistiky Alza.cz.

Za tři dny od spuštění automatické informační ústředny využilo těchto služeb již více než 50 % zákazníků. Systém telefonické kontroly objednávky nabízí zákazníkům nově například vyžádání stavu objednávky pomocí SMS, možnost úpravy a stornování objednávky, prodloužení rezervace nebo rekapitulace stavu objednávky, ale stále umožňuje spojení na operátory, jejichž pomoc s nákupem je pro některé zákazníky nepostradatelná.

Letošní 50 milionová investice do logistiky výrazně zrychlila jak odbavení zákazníků v pražské centrální prodejně, tak zejména distribuci produktů do všech poboček v celé České republice. Jako jediný z českých e-shopů tak dokáže Alza.cz dodat do svých kamenných prodejen po celé republice zboží ten samý den. Automatizované logistické centrum na ploše 23 000 m2 s 1,7 kilometrem dopravníkových tratí bylo vyvinuto na klíč týmem Alza.cz. Technologie používá mimo jiné princip „Goods to man“, kdy zboží je dopraveno za skladníkem, nikoliv tedy jak je běžné, že skladník běhá či jezdí pro zboží.

Štítky: 

Podobné články

Přepravce GLS se propojil se sítí AlzaBoxů

20. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Mezinárodní balíkový přepravce GLS začal doručovat balíky z e-shopů mimo svých balíkomatů GLS Parcel Box i do sítě AlzaBoxů. Společnost reaguje na dlouhodobě rostoucí oblibu balíkomatů, které v současnosti podle průzkumu společnosti GLS aktivně využívá již každý pátý Čech. Čtěte více

Marketing Alzy řídí Klára Blažková

12. 10. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Vedení marketingu největšího českého e-shopu Alza přebrala 30letá Klára Blažková v září, kdy na tomto postu vystřídala Marka Dvořáka, který se rozhodl přijmout novou pracovní výzvu. Klára do firmy nastoupila před šesti lety a doposud zde prošla několika rolemi od manažerky kampaní, přes ředitelku marketingové divize až po zastupující ředitelku celého oddělení a ředitelku marketingové strategie firmy. Čtěte více
Barbora Paulovič Deckerová, viceprezidentka pro spolupráci s byznys partnery IBM Ecosystem pro region střední a východní Evropy

IBM Watson poradí zákazníkům Alzy

29. 9. 2022. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: IBM)
Lídr online obchodování v České republice komunikuje se zákazníky pomocí IBM Watson asistenta v IBM cloudu. Virtuálního asistenta vyvinul obchodní partner IBM, český start-up AddAI.Life. Čtěte více

Alza.cz a CZC.cz začínají nabízet sestavy s certifikací Nvidia Studio

4. 8. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nvidia)
Společnosti Alza.cz a CZC.cz zařazují do nabídky svých PC sestav také první modely s certifikací Nvidia GeForce RTX Studio určené pro tvorbu grafiky, technologických návrhů nebo např. práci s videem, fotografiemi a dalším obsahem. Čtěte více