Tři trendy, které budou letos určující pro vývojářské týmy

23. 3. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Vývojáři jsou hnací silou každé společnosti, která je schopná inovovat a prosperovat. Současně však vzhledem k tomu, že až 40 % IT týmů musí uskutečnit více projektů než v předchozích letech, a to navíc se stále kratšími termíny, společnosti zatěžují vývojářské týmy o to víc.

V reakci na toto zjištění se objevilo několik nových trendů, zejména zvýšené využívání automatizačních řešení. Vývojářské týmy jsou totiž kreativní a využívají účinné nástroje, které šetří čas, aby udržely krok s poptávkou.

 

Které klíčové trendy budou podle předpovědí v roce 2022 v popředí zájmu vývojářů?

Low-code a automatizace pracovních postupů

Klíčoví představitelé organizací všech velikostí se budou více přiklánět k zavádění řešení pro low-code a automatizaci pracovních postupů – jednak proto, aby umožnili netechnickým zaměstnancům rychle najít řešení problémů, ale také proto, aby ušetřili drahocenný čas vývojářů. Nedávný průzkum společnosti Salesforce zjistil, že 93 % uživatelů automatizace vnímá tuto technologii po jejím použití příznivě. Uživatelé nízkokódové automatizace byli také schopni dosáhnout lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem díky časovým úsporám, které jim poskytly věci jako low-code builders, řešení pro návrh automatizovaných pracovních postupů s integrací umělé inteligence a nové možnosti vyplývající ze spoluprací, jako je nedávno rozšířené partnerství Salesforce a AWS.

Práce odkudkoli ve velkém měřítku

V novém světě práce odkudkoli jsou nyní digitální centrály pravděpodobně důležitější než fyzické kanceláře. Proto se předpokládá, že se mezi vývojáři budou více využívat platformy pro spolupráci, jako je Slack, aby se zvýšila komunikace mezi kolegy, zákazníky a partnery - bez ohledu na to, kde, kdy a jak pracují. Platformy pro spolupráci jsou velmi důležitépro práci 79 % osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT, přičemž 78 % z nich uvedlo, že budou Slack používat i po obnovení „běžného” pracovního režimu.

Vzhledem k tomu, kolik zaměstnanců žije na různých místech a v různých časových pásmech, budou platformy pro spolupráci, jako je Slack, klíčové pro to, aby vývojářské týmy mohly efektivně posouvat projekty kupředu a nezabředly do neefektivity přeplněných schránek a zdlouhavých videokonferencí.

Partnerství s vývojáři z více podniků

Vývojáři, kteří využívají služby od více poskytovatelů, měli za úkol vytvořit vlastní software, aby zajistili, že aplikace jedné společnosti budou fungovat se službami jiné firmy. Vzhledem k tomu, že se společnosti snaží zrychlit vývojové cykly, očekáváme, že velká část časově náročného úsilí na back-endu bude zbytečná díky předem připraveným low-code aplikacím. Kromě toho například Novartis, globální zdravotnická společnost, využila možnosti sjednocení dat díky partnerství Salesforce a AWS ke zjednodušení dostupnosti informací a vytvoření uceleného pohledu na jakéhokoli lékaře prostřednictvím portálu Health Care Professionals – a to vše pouhými kliknutími.

Budoucnost medicíny a zkušeností pacientů závisí na technologiích a inovacích stejně jako na efektivitě a rychlosti. Sjednocení našich platforem se Salesforce a AWS nám dává příležitost optimalizovat naše zdroje a zaměřit se tak na náš přístup k zjednodušení služeb zákazníkům a vývojářům, abychom mohli rychleji inovovat a v konečném důsledku zlepšit výsledky pacientů. Tak můžeme nově představit medicínu pro dnešek i budoucnost,” uvedl Victor Bultó, prezident společnosti Novartis Pharmaceuticals.

Podobné články

Prodej gamingových PC čeká zotavení, herní monitory dále porostou

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky herních počítačů postihl v roce 2023 stejný osud jako celý trh s PC, přičemž herní kategorie meziročně poklesla o 13,2 % na 44 milionů kusů. Herní monitory se tomuto trendu dokázaly postavit, protože jejich nižší ceny pomohly přitáhnout zájem zákazníků, a jejich prodej během roku 2023 podle IDC vzrostl o 20,3. Čtěte více

Prodej tiskových zařízení v roce 2023 klesal

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej periferních tiskových zařízení činil podle společnosti IDC ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 celkem 21,1 milionu kusů, což představuje meziroční pokles o 15,5 %. Hodnota dodávek v tomto čtvrtletí rovněž klesla (o 11,7 % na 9,7 miliardy USD). Trh jako celek klesl i v celoročním souhrnu – v objemu o 8,4 %, v tržbách o 1,4 %. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení vloni vykázal růst tržeb o 5,2 %

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC dosáhly celosvětové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení za rok 2023 na 17,6 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 868 milionů dolarů. Čtvrté čtvrtletí zůstalo relativně stabilní s celkovými tržními příjmy ve výši 4,96 miliardy USD (meziroční nárůst o 0,8 %) při dodávkách 1,2 milionu kusů. Čtěte více

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více