Strategie, které mají smysl v komunikaci značek směrem ke Generaci Z

10. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fairy Tailors)
Komunikace značek směrem ke generaci Z (tedy lidem narozeným přibližně mezi lety 1997 až 2012) vyžaduje specifický přístup, protože tato skupina má odlišné hodnoty, preference a způsoby interakce s médii ve srovnání s předchozími generacemi.

Na následujících řádcích se můžete seznámit s klíčovými strategiemi pro efektivní komunikaci s generací Z.

1. Autenticita a transparentnost

Generace Z oceňuje autentickou a upřímnou komunikaci. Její členové jsou skeptičtí vůči přehnaným marketingovým sdělením a preferují značky, které jsou transparentní ohledně svých hodnot, procesů a výrobků.

2. Sociální média

Generace Z tráví značnou část svého času na sociálních sítích jako Instagram, TikTok, YouTube a Snapchat. Úspěšné značky vytvářejí obsah, který je nejen vizuálně atraktivní, ale také interaktivní a zapojuje uživatele.

3. Rychlá a stručná komunikace

Krátké a výstižné zprávy, které rychle předají podstatu, jsou efektivní. Toto lze vidět například v oblibě krátkých videí a memů.

4. Etika a sociální odpovědnost

Generace Z se zajímá o ekologii, udržitelnost, sociální spravedlnost a etické podnikání. Značky, které prokazují závazek k těmto hodnotám a aktivně přispívají ke zlepšení společnosti, mají větší šanci na získání jejich loajality. Pokud chcete být s vaší značkou pro tuto skupinu opravdu relevantní, nestačí jen snažit se vidět svět jejich očima. Vzhledem k tomu, jak tito mladí lidé vnímají roli korporací, u kterých mají utrácet peníze, do určité míry bude potřeba, abyste svou značku doopravdy změnili. Generace Z totiž už slyšela vzletných slov a slibů dost. Teď chce pro změnu akci,“ uvedla Lucie Peša, marketingová specialistka z reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors.

5. Personalizace

Personalizovaný obsah a produkty jsou pro tuto generaci velmi přitažlivé. Analýza dat a využití umělé inteligence umožňují značkám poskytovat obsah a nabídky šité na míru individuálním preferencím a potřebám.

6. Interakce a zapojení komunity

Interaktivní kampaně, soutěže, výzvy a další formy zapojení, které podporují aktivní účast a vytváření obsahu uživateli (user-generated content), jsou velmi účinné.

7. Spolupráce s influencery

„Influencery, kteří mají důvěru a vliv na sociálních sítích, mohou být klíčovými partnery v oslovování generace Z. Spolupráce s relevantními influencery může značkám pomoci získat důvěru a dosah,“ prozradil osobní zkušenost obchodní ředitel Fairy Tailors Ondřej Tyleček a dodal: „Ale postupně, jak se odvětví profesionalizovalo, už k podobným excesům nedochází tak často. Mínusem dnes ale může být to, že influenceři mívají placených spoluprací hned několik, což může vést k nedostatku autenticity obzvlášť, když jednou propagují veganské tělové mléko a jindy sušené maso. Důležité je proto hledat influencera nejen podle počtu followerů, ale i podle hodnot, které by měly být v souladu s tím, co reprezentuje vaše značka. Nechcete přece spolupracovat s někým, kdo ji svým chováním nakonec poškodí.“

Rizikem mohou být také skandály a kauzy, které se pak sekundárně přenášejí i na značky. Je to stejné jako s jakoukoliv jinou známou osobností,” uvedl Marek Nieslanik, kreativní ředitel Fairy Tailors, a pokračoval: Zajímavým posunem jsou v tomto směru AI influenceři, kteří jsou vytvořeni digitálně a nehrozí tak, že je novináři vyfotí při nějaké nepleše.”

8. Inovativní technologie

Generace Z je technicky zdatná a očekává, že značky budou využívat nejnovější technologie. To zahrnuje virtuální a rozšířenou realitu, chatovací roboty, a jiné digitální inovace, které zlepšují zákaznickou zkušenost.

9. Zábava a zážitky

Značky, které dokážou vytvořit zábavný a poutavý zážitek, si získávají pozornost generace Z. To může zahrnovat interaktivní webové stránky, mobilní aplikace a živé akce.

Úspěch komunikace směrem ke generaci Z vyžaduje kombinaci těchto strategií s důrazem na pochopení a respektování jejich hodnot a způsobu života.

Štítky: 

Podobné články

Dobírka, slevové akce a pročítání recenzí. Jaká jsou specifika českého internetového zákazníka?

30. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Na internetu dnes alespoň někdy nakupuje devět z deseti Čechů. Tuzemskou specialitou, která nemá v západních zemích obdoby, je například popularita dobírky. Češi zároveň rádi vyzvedávají zboží přímo u prodejců či na výdejních místech. Velmi aktivní jsou také v pročítání recenzí. Tak jako při fyzických nákupech jsou pak i na internetu českou doménou slevové akce. Čtěte více

Zodpovědnost za tvorbu cen se přesouvá na prodej a marketing

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vendavo)
Zodpovědnost za tvorbu cen se u obchodních firem pomalu přesouvá z oddělení financí na oddělení prodeje a marketingu, a to především z důvodu stávající ekonomické volatility. Stále důležitější dovedností zaměstnanců týmů zodpovědných za tvorbu cen je pak datová analytika. Větší polovina organizací již při cenotvorbě alespoň částečně využívá umělou inteligenci. Čtěte více

Češi v sobotu uklízí nejen domácnosti, ale i e-mailové schránky

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Podle statistik Mailkitu je sobota dnem, kdy Češi dělají pořádek nejen v domácnostech, ale také ve svých e-mailových schránkách. Právě v tento den jsou lidé nejaktivnější a probírají se svými e-maily z celého týdne. Nejvíce je otevírají, klikají na odkazy a reagují na nabídky. Na sobotu připadá ale také 23 % odhlášení z rozesílky a až 29 % označení e-mailu za spam. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více