Společnost Allegro dokončila akvizici MALL Group a WE|DO

5. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall Group)
Nejpopulárnější nákupní platforma v Polsku Allegro a jeden z deseti největších internetových obchodů na světě, dokončila převzetí společností MALL Group a WE|DO. Spojení podpoří pokračující mezinárodní expanzi rozšířené skupiny a umožní obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování své výrobky prodávat napříč zeměmi.

Akvizice zároveň poskytne desítkám milionů spotřebitelů v EU pohodlný přístup k širšímu sortimentu, výhodným cenám a kvalitnímu doručování zboží napříč zeměmi. 

„Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s MALL Group a WE|DO dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ popsal generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts.  „Lokální obchodníci se mohou stát mezinárodními a zákazníci budou těžit z té nejširší možné nabídky zboží. Žádný online hráč dnes nenabízí takto trvale konkurenceschopné ceny, a tak velký výběr pro nakupující v celém regionu a my společně chceme tuto mezeru zaplnit. Naším cílem je stát se jedničkou v online nakupování ve všech zemích, kde skupina působí, a to i díky pokročilým nástrojům pro obchodníky, které nám umožňují nabídnout nejširší nabídku za nejvýhodnější ceny. Něčeho takového se dosahuje nejlépe se zapojením místních partnerů z řad malých a středních podniků. Úspěch tržiště Allegro, který šel vždy ruku v ruce s úspěchem polských podnikatelů, bude skupina replikovat všude, kde bude působit.” 

Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích s velmi atraktivními základními podmínkami pro elektronické obchodování a vysokým růstovým potenciálem. Pod jednu střechu přináší řadu zavedených regionálních značek – včetně MALL, WE|DO, mimovrste, czc.cz a samozřejmě Allegro, Ceneo, eBilet a One – a zároveň spojuje zkušený mezinárodní tým více jak 7 150 expertů s odbornými znalostmi v oblasti inovací v e-commerce.  

Allegro posílí partnerský prodej, tedy 3P byznys, skupiny MALL Group a akceleruje tak celkový růst, zatímco obchodníci na společné platformě budou moci postupně využívat věrnostní program Smart! a také řadu věrnostních výhod, jako je doručení zdarma, možnost odložené platby Allegro Pay nebo přístup do B2B platformy. Obchodníci zároveň získají přístup k bezproblémovému prodeji, inovativním řešením nebo marketingovým nástrojům, přičemž všechny strany budou díky bezkonkurenčnímu logistickému řešení, které skupina poskytuje, těžit také z možnosti využít nejkvalitnější možné doručení. 

„Od počátku našich diskuzí jasně vidím, jak moc se k sobě naše skupiny hodí a jak skvěle se Allegro a MALL Group doplňují,“ řekl generální ředitel MALL Group Jan Hanuš. „Zatímco Allegro je šampion v oboru marketplace, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile řešením v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník. Společně chceme stavět na tom nejlepších z našich světů a rozšířit náš jedinečný model tak, abychom byli pro zákazníky z východní a střední Evropy stále nákupní destinací číslo jedna.“ 

„Nedílnou součástí mezinárodní obchodní platformy je i zajištění logistiky,” dodal generální ředitel WE|DO Daniel Mareš. „WE|DO se tímto partnerstvím otevírá prostor pro další rozvoj, získáváme mj. přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům. Naším hlavním cílem pro letošní rok je neustálé zlepšování zákaznické zkušenosti a společně s naším akcionářem budeme klást důraz na špičkové doručovací služby v logistice poslední míle. Věřím, že se otevírá nová kapitola plná příležitostí nejen pro naše klienty, ale i pro naše zaměstnance a více než 300 kurýrů,“ poznamenal Mareš. WE|DO momentálně nabízí doručení do 1 200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů.

Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty skupiny bude zahájena okamžitě. Fúze díky využívání funkcí a předností jednotlivých spojovaných společností celkově rozšíří zdroje příjmů, přičemž hlavní ambicí bude stát se preferovanou destinací pro online nakupování v celé oblasti, kde skupina působí.  

Podrobnosti o transakci  

Skupina Allegro zaplatila celkem 881 milionů eur za nákup 100% podílu společností Mall Group a WE|DO. Tato částka se skládala z následujících transakcí:

  • Skupina Mall Group byla získána za 867 milionů eur, přičemž 53 % částky bylo financováno z hotovosti a nového dluhu v celkové výši 459,5 milionu eur a zbývajících 47 %, tj. 407,5 milionu eur, bylo uhrazeno vydáním 33,6 milionu akcií společnosti Allegro.eu v přibližně 12,11 eur za akcii.
  • Společnost Allegro.pl koupila společnost WE|DO za 14 milionů eur zaplacených v hotovosti.

Uvedená cena stále podléhá dříve oznámené úpravě ve výši 50 milionů eur na základě konkrétních krátkodobých cílů pro finanční rok skupiny Mall končící 31. března, její uplatnění je však nepravděpodobné.

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více