Sledovanost esportu v Česku meziročně dvojnásobně vzrostla

25. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu)
Z meziročního porovnání v analýze České asociace esportu vyplývá, že sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch v počtu zhlédnutí o 92 % a v počtu odsledovaných hodin dokonce o 113 %. Nejsledovanějšími hrami jsou Counter-Strike: GO a League of Legends.

Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok sebevědomí a prázdných hledišť. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od sedmi organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2020. Z údajů jednoznačně vyplývá, že největšími soutěžemi v Česku jsou seriál COOL Lig, Hitpoint Masters, Sazka eLEAGUE a Vodafone MČR v počítačových hrách. Žádná z těchto soutěží není dominantní ve většině měřených metrik.

Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se staly MOBA hra League of Legends, kterou sledovali diváci pouze na Twitchi, a Counter-Strike: Global Offensive. Ten se těší oblibě nejenom na platformě Twitch, ale také na Facebooku.

„Cílem naší analýzy je prezentovat fakta z esportového trhu a pracovat s jednotnými metrikami tak, aby nedocházelo k jejich dezinterpretaci. Chceme prezentovat podobu českého esportu na základě tvrdých a zároveň veřejně ověřitelných dat. Výsledkem je vytvoření uceleného přehledu českých soutěží pro partnery esportu i zájemce z řad širší veřejnosti,“ uvedl Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. I zde byl zaznamenán výrazný meziroční nárůst. Počet článků týkajících se jednotlivých soutěží vzrostl oproti roku 2019 o 123 %. Největší mediální pokrytí v roce 2020 dosáhli COOL Ligy a Sazka eLEAGUE, které obě čerpají především z propojení s největšími mediálními domy v Česku, konkrétně mediální skupiny Prima, respektive Czech News Center.

Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:

  • Největší počet živých zhlédnutí Twitch: Hitpoint Masters – 1 314 413 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet odsledovaných hodin Twitch: Hitpoint Masters – 428 360 hodin
  • Nejvyšší průměrný počet diváků Twitch: Vodafone MČR v počítačových hrách – 1069 diváků
  • Nejvyšší počet současně sledujících diváků Twitch: Vodafone MČR v počítačových hrách – 12 169 diváků
  • Nejvyšší počet zhlédnutí Facebook: Sazka eLEAGUE – 1 100 493 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet online mediálních výstupů: COOL Ligy – 930 článků
  • Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: COOL Ligy – 21,53 milionu korun
  • Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstup: COOL Ligy – 1468,17 GRP
  • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): Sazka eLEAGUE – 1 300 000 korun.

Celou studii najdete ZDE.

Podobné články

Kingston své gamingové paměťové produkty nabídne pod značkou Fury

4. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kingston)
Po tržním úspěchu paměťových produktů pod značkou HyperX se společnost Kingston rozhodla přejmenovat tuto herní řadu DRAM, flash pamětí a SSD na Kingston Fury. Čtěte více

HP dokončilo akvizici značky HyperX

3. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP Inc. potvrdila dokončení akvizice divize herních periférii HyperX, kterou za 425 milionů USD získala od firmy Kingston. Čtěte více

HP představilo výkonné herní notebooky včetně nové značky Victus

2. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP představila svůj nejnovější herní hardware a software. Jde o notebooky OMEN 16 a OMEN 17, přizpůsobitelný herní monitor OMEN 25i nebo novou řadou herních produktů „Victus by HP“, jejímž prvním zástupcem je 16palcový notebook. Světlo světa spatřila také beta verze funkce OMEN OASIS pro OMEN Gaming Hub. Čtěte více
AGON AGK700

AOC začíná nabízet herní mechanické klávesnice, myši a podložky

26. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Po náhlavních soupravách, které byly uvedeny na trh letos v březnu, míří výrobce monitorů AOC do dalších segmentů herního příslušenství – zákazníci se nově mohou těšit na myši, klávesnice a podložky pod myš. Čtěte více