O esport se v Česku se zajímá 21 % populace

25. 3. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu)
Téměř 40 % Čechů dokáže definovat, co znamená esport. Navíc 21 % populace se o něj aktivně zajímá – esportové zápasy hraje či sleduje. Nejoblíbenějšími esportovými tituly jsou v České republice Counter-Strike a League of Legends.

„Do esportu investuje stále více společností a velký zájem vnímáme u subjektů, které se s tímto odvětvím teprve seznamují. Proto jsme chtěli vytvořit komplexní analýzu toho, jak se chová a vypadá cílová skupina. Díky těmto informacím získají firmy důležité podklady pro svá rozhodování a mohou efektivněji plánovat své marketingové aktivity. Zajímá nás nejenom současná situace, ale chceme sledovat i vývoj cílové skupiny v čase a dlouhodobě tak mapovat české esportové prostředí. Velké poděkování patří společnosti Pragosport, díky které jsme mohli průzkum provést,“ popsalLukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

V současnosti 4 z 10 Čechů znají esport a umí správně popsat, co tento termín znamená. Skupina takzvaných fanoušků esportů pak tvoří 21 % populace starší 15 let. Nejčastěji se jedná o diváky, kteří sami nehrají (10,4 %), následují „skalní fanoušci“ tedy hráči, kteří zároveň zápasy sledují (7,5 %). Zbylých 3,1 % jsou hráči, kteří zápasy profesionálů nesledují.

Kdo je skalní fanoušek esportu?

Průzkum odhalil, že skalní fanoušci esportu jsou především muži ve věku 15 až 29 let a u esportových přenosů tráví v průměru mnohem více času než skupina „diváků-nehráčů“, 25 % z nich dokonce i více než pět hodin týdně.

Průzkum u skalních fanoušků zjistil, že:

  • 47 % hraje více než 14 hodin týdně;
  • nejčastěji hrají Counter-Strike: Global Offensive (56 %), League of Legends (43 %) a Call of Duty (30 %);
  • nejčastěji sledují Counter-Strike: Global Offensive (55 %), League of Legends (41 %) a Call of Duty (20 %);
  • 46 % sleduje esportové zápasy 2 až 5 hodin týdně, 29 % maximálně hodinu týdně, 25 % přes 5 hodin týdně;
  • 72 % vnímá sponzoring v esportu pozitivně. Reklamy obtěžují pouze 2 % respondentů;
  • 94 % nakupuje přes e-shopy, kamenné obchody využívá 30 %;
  • 86 % by rádo vyzkoušelo herní vybavení před nákupem.

Průzkumuagentury STEM/MARK a České asociace esportu se zúčastnilo 2 009 respondentů starších 15 let.

Celý průzkum najdete zde.

Podobné články

ZOWIE založilo první evropskou e-sportovní laboratoř

10. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ZOWIE by BenQ)
Značky ZOWIE a BenQ v Eindhovenu založily první evropskou sportovní laboratoř. Jejím cílem je aplikovat závěry ze sportovních vědeckých poznatků do návrhu esportových periferií a rychle tak reagovat na rozvíjející se evropskou soutěžní scénu. Čtěte více

Philips Evnia 27M2N3501PA zaujme cenou i výbavou

1. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips)
Monitor Philips Evnia 27M2N3501PA je atraktivní volbou pro hráče, kteří hledají funkcemi nabitý a přitom dostupný model. Ocení jej zejména zákazníci, kteří vyžadují širokou škálu technologií, včetně zcela nového softwaru Philips Evnia Precision Center. Čtěte více

Novinka od AOC umožní přepínat mezi rychlým rozlišením Full HD a detailním rozlišením 4K

19. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Značka AGON by AOC představila inovativní herní monitor AOC GAMING U27G4R s úhlopříčkou 27" a technologií Dual-Frame. Novinka umožňuje (jako první monitor svého druhu v nabídce výrobce) plynule přepínat rozlišením UHD (3 840 × 2 160) při 160 Hz a rozlišením FHD (1 920 × 1 080) s obnovovací frekvencí 320 Hz, čímž eliminuje nutnost volit mezi vizuální věrností a výkonem pro soutěžní hraní. Čtěte více

Philips představil monitor Evnia 25M2N5200U pro hráče e-sportů

14. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips)
Společnost Philips uvedla na trh zcela nový model řady Evnia 5000 určený speciálně pro e-sporty. Monitor Philips Evnia 25M2N5200U byl navržen speciálně s ohledem na soutěžní hráče a nabízí vysokou rychlost, přesnost a intuitivní ovládání. Čtěte více