O esport se v Česku se zajímá 21 % populace

25. 3. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu)
Téměř 40 % Čechů dokáže definovat, co znamená esport. Navíc 21 % populace se o něj aktivně zajímá – esportové zápasy hraje či sleduje. Nejoblíbenějšími esportovými tituly jsou v České republice Counter-Strike a League of Legends.

„Do esportu investuje stále více společností a velký zájem vnímáme u subjektů, které se s tímto odvětvím teprve seznamují. Proto jsme chtěli vytvořit komplexní analýzu toho, jak se chová a vypadá cílová skupina. Díky těmto informacím získají firmy důležité podklady pro svá rozhodování a mohou efektivněji plánovat své marketingové aktivity. Zajímá nás nejenom současná situace, ale chceme sledovat i vývoj cílové skupiny v čase a dlouhodobě tak mapovat české esportové prostředí. Velké poděkování patří společnosti Pragosport, díky které jsme mohli průzkum provést,“ popsalLukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

V současnosti 4 z 10 Čechů znají esport a umí správně popsat, co tento termín znamená. Skupina takzvaných fanoušků esportů pak tvoří 21 % populace starší 15 let. Nejčastěji se jedná o diváky, kteří sami nehrají (10,4 %), následují „skalní fanoušci“ tedy hráči, kteří zároveň zápasy sledují (7,5 %). Zbylých 3,1 % jsou hráči, kteří zápasy profesionálů nesledují.

Kdo je skalní fanoušek esportu?

Průzkum odhalil, že skalní fanoušci esportu jsou především muži ve věku 15 až 29 let a u esportových přenosů tráví v průměru mnohem více času než skupina „diváků-nehráčů“, 25 % z nich dokonce i více než pět hodin týdně.

Průzkum u skalních fanoušků zjistil, že:

  • 47 % hraje více než 14 hodin týdně;
  • nejčastěji hrají Counter-Strike: Global Offensive (56 %), League of Legends (43 %) a Call of Duty (30 %);
  • nejčastěji sledují Counter-Strike: Global Offensive (55 %), League of Legends (41 %) a Call of Duty (20 %);
  • 46 % sleduje esportové zápasy 2 až 5 hodin týdně, 29 % maximálně hodinu týdně, 25 % přes 5 hodin týdně;
  • 72 % vnímá sponzoring v esportu pozitivně. Reklamy obtěžují pouze 2 % respondentů;
  • 94 % nakupuje přes e-shopy, kamenné obchody využívá 30 %;
  • 86 % by rádo vyzkoušelo herní vybavení před nákupem.

Průzkumuagentury STEM/MARK a České asociace esportu se zúčastnilo 2 009 respondentů starších 15 let.

Celý průzkum najdete zde.

Podobné články

Philips: herní monitor Evnia 27M2N5901A

21. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips Monitors)
Monitor Philips Evnia 27M2N5901A je navržený tak, aby hráčům, tvůrcům obsahu i dalším náročnějším uživatelům přinesl kvalitní obraz, flexibilitu a možnost pohodlného multitaskingu. Zařízení disponuje technologií Dual Mode (která nabízí rozlišení UHD při 160 Hz a rozlišení FHD při 320 Hz), osvětlením Ambiglow nebo USB hubem a KVM přepínačem pro obsluhu vícera zařízení. Čtěte více
HyperX SoloCast 2

HP představilo nová herní PC řady Omen a příslušenství HyperX

1. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP Inc. představila další evoluční stupeň svého herního ekosystému OMEN a HyperX, který využívá umělou inteligenci a je navržený pro kreativce a hráče s maximálními požadavky. Kromě maximálního možného výkonu se novinky soustředí na související ekosystém, ale například i lepší a intuitivnější streamování i ovládání. Čtěte více

ZOWIE založilo první evropskou e-sportovní laboratoř

10. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ZOWIE by BenQ)
Značky ZOWIE a BenQ v Eindhovenu založily první evropskou sportovní laboratoř. Jejím cílem je aplikovat závěry ze sportovních vědeckých poznatků do návrhu esportových periferií a rychle tak reagovat na rozvíjející se evropskou soutěžní scénu. Čtěte více

Philips Evnia 27M2N3501PA zaujme cenou i výbavou

1. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips)
Monitor Philips Evnia 27M2N3501PA je atraktivní volbou pro hráče, kteří hledají funkcemi nabitý a přitom dostupný model. Ocení jej zejména zákazníci, kteří vyžadují širokou škálu technologií, včetně zcela nového softwaru Philips Evnia Precision Center. Čtěte více