Sedm smrtelných hříchů e-mail marketingu

1. 10. 2018. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: SmartEmailing)
E-mail je jeden z nejmocnějších marketingových nástrojů. Je-li používán správně, může přinést více zákazníků, nakopnout open rate, proklikovost i konverze. Práce s e-mailingem může vypadat jednoduše, ale opak je pravdou. Podívali jsme se na největší hříchy, které mohou vést k tomu, že celá strategie skončí neúspěchem.

Hřích první: koupená databáze

Pro úspěšný e-mailing je databáze beze sporu tím základním stavebním kamenem. Proto tím nejhorším, co mohou obchodníci udělat, je, že si ji pořídí „z druhé ruky“. „V prvé řadě je nákup databází v rozporu s platnou legislativou a například i novým nařízením Evropské unie GDPR. Za druhé taková databáze nebude mít pro obchodníka velký význam. Pravděpodobně bude plná neaktivních kontaktů, v horším případě i spamových pastí, které jej pošlou rovnou na black list,“ vysvětlila Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

Hřích druhý: ulhaný předmět

Předmět e-mailu a odesilatel jsou první dvě věci, které uživatelé vidí. Zajímavě napsaný předmět je tedy klíčem k upoutání pozornosti a k tomu, aby příjemce e-mail otevřel. Nikdy však nesmí čtenáře přesvědčit o tom, že ve zprávě najde něco, co v ní vlastně není. Lhát pro upoutání pozornosti za každou cenu je cesta k tomu, aby si příjemce newslettery a obchodní sdělení jednou pro vždy odhlásil.

Hřích třetí: přivítání a pak ticho po pěšině

Uvítací e-mail pro nového odběratele či zákazníka je standard. Mnoho marketérů však posílá automatizované uvítací e-maily a pak se jednoduše odmlčí na dlouhou dobu. „Řada marketérů se obává, že bude v očích zákazníka otravná. Nebo jednoduše nemají, co říci. Ať už je důvod jakýkoliv, přicházejí tím o možnost navázat se svým obecenstvem užší pouto. A to je přitom to – vedle dalších obchodů –, o co v e-mailingu jde,“ okomentovala Kateřina Fišerová.

Hřích čtvrtý: příliš mnoho, nebo příliš málo e-mailů

E-mail marketingu neprospívá ani jeden extrém, tedy ani odesílání zpráv na denní bázi, ani příliš malá intenzita. V prvním případě je velmi pravděpodobné, že příjemce začnou zasílaná sdělení obtěžovat a odhlásí se nebo je alespoň začne mazat bez přečtení. V druhém případě může zákazník nabýt dojmu, že mu nechodí žádné či skoro žádné relevantní nabídky a odebírání novinek je pro něj zbytečné. Jaká je ideální frekvence e-mailingu, lze přitom poměrně dobře zjistit díky A/B testování.

Hřích pátý: moc obsahu v jednom e-mailu

Nic není pro příjemce horší než e-mail, který ho doslova zahltí tunami různorodého obsahu, linků a obchodních nabídek. A zejména v době, kdy řada uživatelů používá ke čtení e-mailů mobilní zařízení. Taková zpráva nejspíše skončí ve skupině „přečtu si to později“ a s velkou pravděpodobností se k ní příjemce už nikdy nevrátí.

Hřích šestý: být nudný

V době, kdy se na potenciální zákazníky valí obsah doslova ze všech stran, je velkým prohřeškem sklouznout k průměru. Uživatelé si více vybírají, co si z té spousty e-mailů přečtou. Kvalitní copywriting a práce s obrazovým materiálem je proto pro úspěšnou kampaň stěžejní. Texty nemají být suché a nudné, ale je třeba si s nimi pohrát a doplnit je dalším zajímavým obsahem. Nudné e-maily si totiž samy říkají o to být smazány, nikdo dnes nechce číst v e-mailu romány bez kapky šťávy,“ řekla Kateřina Fišerová.

Hřích sedmý: neresponzivní design

Mobilní telefony a tablety jsou u většiny lidí jejich každodenním společníkem. Pracují na nich, baví se, a hlavně čtou e-maily. Sebelepší newsletter je na půli cesty do koše, pokud se správně nezobrazuje i na těchto mobilních zařízeních. Responzivní design e-mailů by proto měl být v dnešní době standardem a ten, kdo na něj nemyslí, si sám snižuje dosah a úspěšnost svých kampaní.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více