Sečteno: 18,5 miliard korun za vánoční dárky

13. 1. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Letošní vánoční sezona obchodníky opět nezklamala. Zákazníci nechali před Vánoci v kasách e-shopů přes 18,5 miliardy korun. Vánoční nákupy významně ovlivnila intervence ČNB, díky níž začali lidé nakupovat vánoční dárky předčasně.

„V týdnu po vyhlášení intervence utratili zákazníci na internetu téměř 2 miliardy korun. Tržby obchodníku o letošních Vánocích vzrostly oproti loňsku o očekávaných 15 %. Zákazníci utratili přes 18 a půl miliardy korun,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Vrchol vánočních nákupů byl v prosinci. Za prodejně nejsilnější den vánoční sezóny bývá označováno druhé prosincové pondělí, v letošním, roce tomu tak nebylo. „Prodejně nejsilnějším dnem bylo až třetí prosincové pondělí 16. 12. V tento den utratili zákazníci na internetu zhruba 650 miliónů korun,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz, a dodal: „Ačkoliv intervence odstartovala vánoční nákupy dřív, určitě dřív nekončily. Mnoho zákazníků nechávalo nákupy i na internetu na poslední chvíli. Dvě pětiny e-shopů nabízely garanci dodání do Vánoc ještě při objednání pouhé 4 dny před Štědrým dnem.“ Mezi hity letošních Vánoc patřil dlouhodobě oblíbený mobilní telefon Samsung Galaxy S 3 mini, Playstation 4 a Sony Xperia L. Velmi oblíbené byly také parfémy.

Rekordních čísel dosahovaly také nákupy přes mobilní zařízení. „Zákazníci na Aukru utratili jenom za vánoční dárky nakoupené přes mobilní zařízení zhruba 70 miliónů korun. „Počet nákupů přes mobilní telefony se před Vánoci vyšplhal na dvojnásobek loňského roku,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.

Nejoblíbenější platební metodou v období před Vánoci byla platba kartou, kterou se uskutečnilo 28 % transakcí, ještě v loňském roce to bylo 21 %. Hned za tím zákazníci nejčastěji využívali tlačítko ČS (25 %). „Díky tomu, že zákazníci chtějí při nákupu na internetu šetřit také čas, vybírají si rychlé a pohodlné metody. Meziročně se tak změnilo pořadí obliby platebních metod a aktuálně vede před platebním tlačítkem ČS právě platba kartou,“ řekl Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU.

Štítky: 

Podobné články

První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší… Čtěte více

Každý druhý Čech nakoupí všechny nebo většinu dárků online

27. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Více než polovina Čechů letos všechny nebo většinu vánočních dárků pořídí výhradně na e-shopech (53 %). S jejich nákupem přitom začínají teprve v listopadu (38 %) a více než třetina lidí nechává pořizování dárků dokonce až po slevové akci Black Friday či jen pár dnů před Vánoci. Za dárky Češi plánují utratit do pěti tisíc korun (52 %). Čtěte více

Šest tipů pro e-shopy, jak letos ušetřit na marketingu a nepřipravit se o zákazníky

18. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
E-commerce letos pokračuje v propadu, a tak se obchodníci s nadějí upínají alespoň k období Vánoc. Z analýzy fintech startupu Skip Pay však vyplývá, že Češi budou letos na vánočních nákupech šetřit. Velkou konkurencí budou také marketplaces. Co tedy mohou e-shopy udělat, aby u zákazníků zvýšili své šance a zároveň neproinvestovali většinu svých marží? Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více