Sečteno: 18,5 miliard korun za vánoční dárky

13. 1. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Letošní vánoční sezona obchodníky opět nezklamala. Zákazníci nechali před Vánoci v kasách e-shopů přes 18,5 miliardy korun. Vánoční nákupy významně ovlivnila intervence ČNB, díky níž začali lidé nakupovat vánoční dárky předčasně.

„V týdnu po vyhlášení intervence utratili zákazníci na internetu téměř 2 miliardy korun. Tržby obchodníku o letošních Vánocích vzrostly oproti loňsku o očekávaných 15 %. Zákazníci utratili přes 18 a půl miliardy korun,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Vrchol vánočních nákupů byl v prosinci. Za prodejně nejsilnější den vánoční sezóny bývá označováno druhé prosincové pondělí, v letošním, roce tomu tak nebylo. „Prodejně nejsilnějším dnem bylo až třetí prosincové pondělí 16. 12. V tento den utratili zákazníci na internetu zhruba 650 miliónů korun,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz, a dodal: „Ačkoliv intervence odstartovala vánoční nákupy dřív, určitě dřív nekončily. Mnoho zákazníků nechávalo nákupy i na internetu na poslední chvíli. Dvě pětiny e-shopů nabízely garanci dodání do Vánoc ještě při objednání pouhé 4 dny před Štědrým dnem.“ Mezi hity letošních Vánoc patřil dlouhodobě oblíbený mobilní telefon Samsung Galaxy S 3 mini, Playstation 4 a Sony Xperia L. Velmi oblíbené byly také parfémy.

Rekordních čísel dosahovaly také nákupy přes mobilní zařízení. „Zákazníci na Aukru utratili jenom za vánoční dárky nakoupené přes mobilní zařízení zhruba 70 miliónů korun. „Počet nákupů přes mobilní telefony se před Vánoci vyšplhal na dvojnásobek loňského roku,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.

Nejoblíbenější platební metodou v období před Vánoci byla platba kartou, kterou se uskutečnilo 28 % transakcí, ještě v loňském roce to bylo 21 %. Hned za tím zákazníci nejčastěji využívali tlačítko ČS (25 %). „Díky tomu, že zákazníci chtějí při nákupu na internetu šetřit také čas, vybírají si rychlé a pohodlné metody. Meziročně se tak změnilo pořadí obliby platebních metod a aktuálně vede před platebním tlačítkem ČS právě platba kartou,“ řekl Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU.

Štítky: 

Podobné články

Češi letos utratí za dárky téměř osm tisíc

15. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Čtěte více

Kolik dají Češi za dárky na internetu a o co mají největší zájem?

11. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S blížícím se Štědrým dnem čeká české e-shopy druhý vrchol vánočních prodejů. Tím je po Black Friday pondělí 11. prosince a celý následující týden. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků přitom u nás objedná on-line téměř 80 % uživatelů internetu. Kolik plánují utratit a o jaké zboží bude největší zájem? Čtěte více

Češi a nakupování vánočních dárků podle CZC.CZ

7. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Největší nákupní horečka právě začala, protože Češi nemají ještě nakoupeno na Vánoce. Tedy aspoň více než polovina z nich. Podle průzkumu CZC.CZ bude mezi dárky letos hodně elektroniky, nejčastěji pak mobilní telefony, chytré hodinky, sluchátka a herní příslušenství. Čtěte více

První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší… Čtěte více