S e-shopy pomůže NetDirect

24. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Po dvou letech od zahájení prací spustila společnost NetDirect novou platformu, která může ovlivnit podobu nakupování v internetových obchodech. E-shopy jsou díky ní schopny rozpoznat potřeby každého zákazníka a přizpůsobit mu svou nabídku.

„Od prvotní myšlenky až po realizaci trval vývoj dva roky. Kromě času byl přitom velmi náročný i po finanční stránce. Výše takové investice se pohybuje okolo deseti milionů korun,“ řekl Marek Krška, obchodní a marketingový ředitel společnosti NetDirect.  Platforma je první, která má funkci personalizace integrovanou a spojenou se systémem.

Poznejte své zákazníky

Zatímco momentálně nabízejí e-shopy všem svým zákazníkům stejné portfolio produktů bez ohledu na jejich nákupní zvyklosti, nová platforma umožňuje obchodníkovi přizpůsobit nabídku potřebám a preferencím konkrétního zákazníka. Novinka totiž analyzuje, zpracovává a chytře využívá veškerá data získaná z nákupního chování jedince i davu. Na jejich základě pak personalizuje obsah, který je zákazníkovi nabízen.

„Jde o podobný princip, jako když si přijde zákazník vybrat produkt do prodejny. Dobrý obchodník ho nejprve vyzpovídá a zjistí, co ho zajímá a jaké jsou jeho preference, aby mu mohl pomoci vybrat co nejlépe,“ řekl Marek Krška z NetDirectu a dodal: „Jelikož při nákupu v e-shopu tento osobní kontakt neexistuje, většina obchodníků své zákazníky nezná. S novou platformou chceme tento stav změnit a zúročit znalost zákazníků i v online prostředí.“

Osobní preference zákazníka, vazba mezi prohlíženými či zakoupenými produkty a také aktuální prodejní trendy. Veškeré tyto informace rozhodují v chytrém e-shopu o skladbě nabídky zobrazované konkrétnímu zákazníkovi. E-shop využívající platformu se zabudovanou personalizací je zohlední, a proto nebude např. majiteli psa doporučovat sypání pro rybičky, ale naopak mu nabídne psí krmení, doporučí oblíbené pamlsky a ještě upozorní na zvýhodněnou nabídku vodítek

„Nejvíce e-shopů momentálně doporučuje zákazníkům své nejprodávanější produkty. Ty jsou ale velmi často zcela mimo oblast zájmu zákazníka a spíš ho taková nabídka obtěžuje. Jakmile mu jsou nabídnuty relevantní produkty, výrazně se zvyšuje šance, že nějaký z nich zakoupí hned, nebo se alespoň v budoucnu do e-shopu vrátí na další nákup,“ vyysvětlil Marek Krška.

Větší propojení kamenného obchodu s e-shopem

Data získaná nejen z nákupů uskutečněných z počítače, ale také z mobilních zařízení, lze navíc propojit s kamenným obchodem a také informačními systémy CRM a ERP. Informace z obchodu jsou pak přenášeny do e-shopu a naopak. „Pokud si např. zákazník na prodejně koupí televizi, v e-shopu už jsou mu k ní poté nabízeny doplňky, místo toho, aby byl zahlcován nabídkou dalších televizí,“ řekl Marek Krška. Data jsou tak provázaná napříč celým byznysem a obchodník má ucelenou představu o chování a preferencích zákazníka při nákupu v obchodě i online. 

Růst tržeb i opakovaných návštěv

Výsledky podrobného uživatelského testování, kterým prototyp platformy prošel během posledního půl roku, zároveň ukázaly, že znalost zákazníka má až nečekaně výrazný vliv na obchodní výsledky e-shopu. Během testování došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o 11 %. Do e-shopů využívajících personalizaci se také zákazníci častěji vracejí. Počet opakovaných návštěv je v jejich případě vyšší o 27 %.

Jednodušší ovládání

Vedle personalizace obsahu přinese platforma na český trh řadu dalších novinek. Mezi nimi integraci analytických nástrojů či zákaznické podpory. „Zaměřili jsme se na to, aby byl nový systém pro uživatele co nejpřívětivější. Díky integrované zákaznické podpoře bude systém se zákazníkem komunikovat a dávat mu doporučení ke zlepšení. Ty pak bude moci zákazník sám jednoduše provést,“ řekl Marek Krška. Již nyní se přitom pracuje na dalších novinkách.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více