S e-shopy pomůže NetDirect

24. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Po dvou letech od zahájení prací spustila společnost NetDirect novou platformu, která může ovlivnit podobu nakupování v internetových obchodech. E-shopy jsou díky ní schopny rozpoznat potřeby každého zákazníka a přizpůsobit mu svou nabídku.

„Od prvotní myšlenky až po realizaci trval vývoj dva roky. Kromě času byl přitom velmi náročný i po finanční stránce. Výše takové investice se pohybuje okolo deseti milionů korun,“ řekl Marek Krška, obchodní a marketingový ředitel společnosti NetDirect.  Platforma je první, která má funkci personalizace integrovanou a spojenou se systémem.

Poznejte své zákazníky

Zatímco momentálně nabízejí e-shopy všem svým zákazníkům stejné portfolio produktů bez ohledu na jejich nákupní zvyklosti, nová platforma umožňuje obchodníkovi přizpůsobit nabídku potřebám a preferencím konkrétního zákazníka. Novinka totiž analyzuje, zpracovává a chytře využívá veškerá data získaná z nákupního chování jedince i davu. Na jejich základě pak personalizuje obsah, který je zákazníkovi nabízen.

„Jde o podobný princip, jako když si přijde zákazník vybrat produkt do prodejny. Dobrý obchodník ho nejprve vyzpovídá a zjistí, co ho zajímá a jaké jsou jeho preference, aby mu mohl pomoci vybrat co nejlépe,“ řekl Marek Krška z NetDirectu a dodal: „Jelikož při nákupu v e-shopu tento osobní kontakt neexistuje, většina obchodníků své zákazníky nezná. S novou platformou chceme tento stav změnit a zúročit znalost zákazníků i v online prostředí.“

Osobní preference zákazníka, vazba mezi prohlíženými či zakoupenými produkty a také aktuální prodejní trendy. Veškeré tyto informace rozhodují v chytrém e-shopu o skladbě nabídky zobrazované konkrétnímu zákazníkovi. E-shop využívající platformu se zabudovanou personalizací je zohlední, a proto nebude např. majiteli psa doporučovat sypání pro rybičky, ale naopak mu nabídne psí krmení, doporučí oblíbené pamlsky a ještě upozorní na zvýhodněnou nabídku vodítek

„Nejvíce e-shopů momentálně doporučuje zákazníkům své nejprodávanější produkty. Ty jsou ale velmi často zcela mimo oblast zájmu zákazníka a spíš ho taková nabídka obtěžuje. Jakmile mu jsou nabídnuty relevantní produkty, výrazně se zvyšuje šance, že nějaký z nich zakoupí hned, nebo se alespoň v budoucnu do e-shopu vrátí na další nákup,“ vyysvětlil Marek Krška.

Větší propojení kamenného obchodu s e-shopem

Data získaná nejen z nákupů uskutečněných z počítače, ale také z mobilních zařízení, lze navíc propojit s kamenným obchodem a také informačními systémy CRM a ERP. Informace z obchodu jsou pak přenášeny do e-shopu a naopak. „Pokud si např. zákazník na prodejně koupí televizi, v e-shopu už jsou mu k ní poté nabízeny doplňky, místo toho, aby byl zahlcován nabídkou dalších televizí,“ řekl Marek Krška. Data jsou tak provázaná napříč celým byznysem a obchodník má ucelenou představu o chování a preferencích zákazníka při nákupu v obchodě i online. 

Růst tržeb i opakovaných návštěv

Výsledky podrobného uživatelského testování, kterým prototyp platformy prošel během posledního půl roku, zároveň ukázaly, že znalost zákazníka má až nečekaně výrazný vliv na obchodní výsledky e-shopu. Během testování došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o 11 %. Do e-shopů využívajících personalizaci se také zákazníci častěji vracejí. Počet opakovaných návštěv je v jejich případě vyšší o 27 %.

Jednodušší ovládání

Vedle personalizace obsahu přinese platforma na český trh řadu dalších novinek. Mezi nimi integraci analytických nástrojů či zákaznické podpory. „Zaměřili jsme se na to, aby byl nový systém pro uživatele co nejpřívětivější. Díky integrované zákaznické podpoře bude systém se zákazníkem komunikovat a dávat mu doporučení ke zlepšení. Ty pak bude moci zákazník sám jednoduše provést,“ řekl Marek Krška. Již nyní se přitom pracuje na dalších novinkách.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více