Pro e-shopy je nejdůležitější rychlé doručení zásilky a dodržení termínu

23. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zásilkovna)
Dva nejdůležitější parametry pro spolupráci e-shopu s dopravní společností jsou rychlé doručení zásilky (důležité pro 98 % e-shopů) a dodržení termínu doručení (důležité pro 96 % e-shopů). Mezi další zásadní předpoklady spolupráce patří dodržení termínu doručení (96 %), funkční zákaznický servis a spolehliví řidiči (93 %) nebo přehledné sledování zásilky (91 %).

Výzkum zjišťoval i další důležité oblasti zaměřené na chování a preference internetových obchodů: například nejčastěji integrovanými platebními metodami je platba předem bankovním převodem (88 %) a platba při převzetí hotovostí (76 %), většina e-shopů (62 %) si k ceně za přepravu nepřidává marži a 59 % e-shopů odesílá zásilky v hodnotě od 1 000 do 5 000 Kč.

Cílem unikátního výzkumu bylo zmapovat, co internetové obchody v České republice požadují od doručovacích společností. Dále jsme zjišťovali, jak se e-shopy na B2B trhu chovají, jaké doručovatele a služby využívají a jak jsou s nimi spokojeny,“ uvedl head of group marketing Packeta Group Tomáš Bzirský. „Samozřejmě jsme také zkoumali, jak si v konkurenci ostatních přepravních firem stojí Zásilkovna. Ve všech parametrech, které jsou pro e-shopy klíčové pro spolupráci s přepravní firmou, jsme lídrem trhu. Potěšilo nás, že 69 % e-shopů, které se Zásilkovnou spolupracují, jsou s jejími službami spokojeni. Většina e-shopů (62 %) využívá Zásilkovnu pro doručování zásilek do zahraničí a dalších 18 % to plánuje.“

„Výzkumu se zúčastnili nejen malé e-shopy, které posílají jednotky zásilek měsíčně, ale také podstatně větší hráči, jejichž sklady opustí stovky balíků denně,“okomentovala výsledky Apolena Broďáková, socioložka z výzkumné agentury Behavio. „Vzhledem k tomu, že e-shopy spolupracují jak se Zásilkovnou, tak i jinými dopravci, data nám dávají dobrý vhled do B2B trhu. Je z nich patrné, že si Zásilkovna vede velmi dobře a ukazují také v čem vyniká oproti konkurenci.“

Výzkum také zkoumal, jakým způsobem internetové obchody s přepravními společnostmi komunikují. Jednoznačně dominuje zákaznický servis (62 %), téměř polovina (49 %) využívá e-mail, komunikaci řeší samozřejmě také přes obchodní zástupce (32 %), dále pak přes online chatbot (12 %), SMS nebo notifikace v aplikaci (11 %) a sociální sítě (5 %).

Další zajímavá zjištění:

  • 87 % e-shopů považuje reklamaci za uzavřenou až v okamžiku, kdy jsou vrácené peníze připsané na účtu;
  • 59 % e-shopů odesílá zásilky na denní bázi;
  • 76 % e-shopů posílá zásilky do 5 kg;
  • nejčastějším sídlem internetových obchodů je Praha (31 %), Jihomoravský (13 %), Středočeský (11 %) nebo Moravskoslezský kraj (10 %);
  • dvě třetiny e-shopů (72 %) v posledním roce neměnily pozici doručovacích společností v košíku na základě akční nabídky dopravce.

Údaje vyplývají z rozsáhlého výzkumu mezi téměř 500 internetovými obchody, který uskutečnila Zásilkovna společně s výzkumnou agenturou Behavio v srpnu letošního roku.

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více