Pro e-shopy je nejdůležitější rychlé doručení zásilky a dodržení termínu

23. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zásilkovna)
Dva nejdůležitější parametry pro spolupráci e-shopu s dopravní společností jsou rychlé doručení zásilky (důležité pro 98 % e-shopů) a dodržení termínu doručení (důležité pro 96 % e-shopů). Mezi další zásadní předpoklady spolupráce patří dodržení termínu doručení (96 %), funkční zákaznický servis a spolehliví řidiči (93 %) nebo přehledné sledování zásilky (91 %).

Výzkum zjišťoval i další důležité oblasti zaměřené na chování a preference internetových obchodů: například nejčastěji integrovanými platebními metodami je platba předem bankovním převodem (88 %) a platba při převzetí hotovostí (76 %), většina e-shopů (62 %) si k ceně za přepravu nepřidává marži a 59 % e-shopů odesílá zásilky v hodnotě od 1 000 do 5 000 Kč.

Cílem unikátního výzkumu bylo zmapovat, co internetové obchody v České republice požadují od doručovacích společností. Dále jsme zjišťovali, jak se e-shopy na B2B trhu chovají, jaké doručovatele a služby využívají a jak jsou s nimi spokojeny,“ uvedl head of group marketing Packeta Group Tomáš Bzirský. „Samozřejmě jsme také zkoumali, jak si v konkurenci ostatních přepravních firem stojí Zásilkovna. Ve všech parametrech, které jsou pro e-shopy klíčové pro spolupráci s přepravní firmou, jsme lídrem trhu. Potěšilo nás, že 69 % e-shopů, které se Zásilkovnou spolupracují, jsou s jejími službami spokojeni. Většina e-shopů (62 %) využívá Zásilkovnu pro doručování zásilek do zahraničí a dalších 18 % to plánuje.“

„Výzkumu se zúčastnili nejen malé e-shopy, které posílají jednotky zásilek měsíčně, ale také podstatně větší hráči, jejichž sklady opustí stovky balíků denně,“okomentovala výsledky Apolena Broďáková, socioložka z výzkumné agentury Behavio. „Vzhledem k tomu, že e-shopy spolupracují jak se Zásilkovnou, tak i jinými dopravci, data nám dávají dobrý vhled do B2B trhu. Je z nich patrné, že si Zásilkovna vede velmi dobře a ukazují také v čem vyniká oproti konkurenci.“

Výzkum také zkoumal, jakým způsobem internetové obchody s přepravními společnostmi komunikují. Jednoznačně dominuje zákaznický servis (62 %), téměř polovina (49 %) využívá e-mail, komunikaci řeší samozřejmě také přes obchodní zástupce (32 %), dále pak přes online chatbot (12 %), SMS nebo notifikace v aplikaci (11 %) a sociální sítě (5 %).

Další zajímavá zjištění:

  • 87 % e-shopů považuje reklamaci za uzavřenou až v okamžiku, kdy jsou vrácené peníze připsané na účtu;
  • 59 % e-shopů odesílá zásilky na denní bázi;
  • 76 % e-shopů posílá zásilky do 5 kg;
  • nejčastějším sídlem internetových obchodů je Praha (31 %), Jihomoravský (13 %), Středočeský (11 %) nebo Moravskoslezský kraj (10 %);
  • dvě třetiny e-shopů (72 %) v posledním roce neměnily pozici doručovacích společností v košíku na základě akční nabídky dopravce.

Údaje vyplývají z rozsáhlého výzkumu mezi téměř 500 internetovými obchody, který uskutečnila Zásilkovna společně s výzkumnou agenturou Behavio v srpnu letošního roku.

Podobné články

DPD spouští odesílání balíků přes své Pickup Boxy

22. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD umožňuje zákazníkům ze svých samoobslužných Pickup Boxů balíčky nejen vyzvedávat, ale nově také odesílat. Tento nový způsob odesílání ocení například živnostníci či malé a střední e-shopy, které mohou prostřednictvím boxu dostupného 24/7 poslat balík do jiného boxu, výdejního místa Pickup nebo na adresu zákazníka. Čtěte více

Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se zároveň stává One by Allegro

18. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. Čtěte více

Nákup na třetiny se v Česku zabydlel na více než tisícovce tuzemských e-shopů

9. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platby nad 1 500 Kč do tří plateb bez poplatků a navýšení, spustilo Twisto v lednu 2022. Nyní společnost hlásí, že ho lidé využili na více než tisícovce e-shopů. Zákazníci si jej oblíbili například na největším českém e-tržišti Allegro, největším prodejci vstupenek Ticketportal i na české e-commerce stálici Slevomatu. Čtěte více

Předvánoční nákupy budou letos vypadat jinak, protože zákazníci se stále více zadlužují

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce proto zpracovala aktuální údaje o nákupním chování, abychom zjistili, jak by mohly vypadat letošní předvánoční nákupy. Ukazuje se, že zákazníci nakupují méně a více sází na hodnotu požadovaného zboží. Nemůžeme říct, že nás zákazníci nevarovali. Od začátku roku hledají úspory a odkládají velké nákupy. Čtěte více