Pět trendů e-mailingového marketingu pro rok 2016

21. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Inveo)
Rok 2016 bude v oblasti e-mailingového marketingu ve znamení personifikace, zaměření se na mobilní zařízení a inteligentní systémy pro jejich posílání. Firmy si uvědomily, že e-mailingové kampaně nejsou pouze o slepém posílání newsletterů, ale dá se s nimi rozsáhle a cíleně pracovat.

Taktiky používané v e-mailingovém marketingu získávají více na kreativitě a návyky spotřebitelů se mění. Jsou čím dál tím náročnější. Za to může špatná reputace - vždyť e-mailing má pověst nejkontroverznějšího marketingového kanálu. „Bohužel stále mnoho lidí chápe newsletter, který objeví ve své schránce jako spam a to i přesto, že se k jeho odběru přihlásili. Mnohdy za to však mohou neprofesionálně provedené e-mailingové kampaně a marketéři, kteří s nimi nepracují koncepčně,“ řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo. Podívejme se tedy na pět nejdůležitější trendů, které mohou ovlivnit úspěšnost e-mailingových kampaní v tomto roce.

Trend 1: Diverzifikace příjemců

Databáze je alfou a omegou každého podnikání. V případě e-commerce to platí dvojnásob. Bez databáze není komu posílat e-mailing. Kvalitní a pravidelně spravovaná databáze je pouhým základem. Teprve její diverzifikace, tedy efektivní roztřídění toho, o jaký typ služby či zboží mají spotřebitelé zájem, se lze opřít a dodat očekávanou kampaň. Široká nabídka vybraných promovaných informací poslaná na celou databázi příjemců totiž zaujme pouze někoho a na ostatní se v nich nemusí dostat a to i přesto, že odesílající firma jim má také co nabídnout. Trendem je tedy databázi selektovat a cílit dle preferencí příjemců.

Trend 2: Lightbox

Práci na budování databáze příjemců je dobré zahájit rovnou na webu. Trendem dnešní doby je použít pop-up okna, známé jako lightboxy. Podle provedených výzkumů pomáhají budovat databázi 5 až 10 krát rychleji než tradiční způsoby registrací. Ty jsou totiž často zastrčeny v zápatí stránky a uživatelé je odmítají hledat. Existují dvě základní možnosti, jak spotřebitele takto oslovit. Tou populárnější je zobrazení lightboxu při posunu kurzoru myši mimo webovou stránku – tedy těsně před tím, než ji opustí. Nevýhodou však je to, že není efektivní na mobilních zařízeních – zde totiž nejsou žádné kurzory. Další metodou je možnost použít mezní bod při skrolování, anebo časový limit, při jehož překročení na stránce se výzva zobrazí. Funguje i na mobilních zařízeních, ale zase může být více obtěžující.

Trend 3: Mobilní zařízení

Mobilní zařízení jsou zřejmým trendem v digitálním marketingovém světě, ale ještě důležitější roli hrají v e-mailingovém kanále. Podle reportu Movable informující o preferencích spotřebitelů je 66 % všech e-mailů v USA přečtena ve smartphonu, anebo tabletu. V České republice bude číslo podobné, protože penetrace mobilních zařízení je na podobné úrovni. Tomuto číslu napomáhá i to, že standardem dnešní doby jsou displeje o velikosti pět a více palců. Kolik příjemců čte e-mailingy právě z mobilních zařízení lze snadno prostřednictvím reportů poskytovaných systémy pro jejich zasílání. V mobilním e-mailovém marketingu je nutné brát zřetel na rychlost. Příjemci prostě očekávají, že dojde k jeho rychlému stažení a budou ho moci snadno prohlížet či rovnou služby a zboží poptávat. Z tohoto důvodu je nejlepší vytvářet kampaně specificky, jednoduše a bez většího množství textu.

Trend 4: Trackování

Sledování chování, či chcete-li trackování je dnes samozřejmostí. Trendem je však zapojení mnohem sofistikovanějších nástrojů s možností ovládat a konzistentně sledovat více marketingových parametrů najednou. Integrací služeb jako je například Google Analytics příjemci získají možnost z jednoho rozhraní sledovat chování na webových stránkách, ale také v e-mailingových kampaních. V pokročilém nastavení lze navíc díky integraci selektovat přesné chování zákazníků a tak získat ještě lepší přehled o příjemcích, cílech a e-commerce konverzích. Detekovat je možné, kdo a díky kterému e-mailingu se dostal na web, jak se na něm pohyboval a co to přineslo.

Trend 5: Inteligentní systémy

Zatímco dříve pro rozesílání e-mailingových kampaní stačil HTML editor a program pro hromadné rozesílání, dnes je tento způsob tvorby e-mailingového marketingu zcela nevyhovující. Nahradily je flexibilní, spolehlivé, škálovatelné a bezpečné systémy, které dokáží doručit newsletter do většiny e-mailingových schránek a přesně zacílit na požadované publikum. Odpadá s nimi nutnost sledovat trendy doby a řešit technologické problémy jako je označování za SPAM, implementace řešení DKIM, SPF a šifrování. Analytici pracující ve společnostech vyvíjející tyto systémy ke každé rozesílce přistupují individuálně a aplikují na ně různé scénáře. Rozesílkou v inteligentních systémech přitom nic nekončí. „Pokud mají být e-mailingové kampaně doručeny do většiny e-mailových schránek a úspěšné, což se projeví na konverzi, je potřeba nejen sledovat a vyhodnocovat výsledky po rozeslání, ale je velmi důležité podrobit je důkladné analýze a získat z nich co nejvíce vhodných informací pro sestavení a naplánování následujících elektronických kampaní. I proto jsou vyvíjeny specializované systémy, které sledují jednotlivé trendy a reagují na chování a potřeby spotřebitelů, které se neustále vyvíjí,“ dodal Jiří Vaško.

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více