Novinky

PayPal radí, jak zákazníkům usnadnit vánoční nákupy

Tak jako celé ICT se neustále vyvíjí i online obchodování. Společnost PayPal se zaměřila na několik aktuálních trendů a poradila, jak jich využít ke zvýšení prodeje.

František Doupal
Zdroj: PayPal
  • 26. 11. 2015
  • 3 min
PayPal radí, jak zákazníkům usnadnit vánoční nákupy

Umožnit zákazníkům nakupování na mobilních zařízeních je první krok, jako prodejci ale musíte myslet dál, abyste byli během svátků skutečně konkurenceschopní. S ohledem na rostoucí využívání mobilních zařízení k online nakupování je důležité plánování nákupního procesu z pohledu mobilního zákazníka.

Úspěšní online prodejci poskytují svým zákazníkům příjemné nákupní prostředí na mobilních zařízeních. Odstraňují tak například nutnost zadávat uživatelské jméno, heslo a další informace, které mohou představovat překážku v nákupu.

Poskytněte spotřebitelům jistotu a klid

Při nakupování online a na mobilních zařízeních zákazníci očekávají, že jejich osobní údaje zůstanou v bezpečí. Zabezpečení představuje nepostradatelnou součást úspěšného online obchodu. Nabídněte praxí ověřené možnosti platby, které spotřebitelům poskytnou jistotu a klid při nakupování.

Jednodušší úhrada nákupu

Každý, kdo provozuje online obchod, ví, že opuštěný nákupní košík patří mezi běžné problémy a vede k nižší míře konverze. Někteří zákazníci si nákup na poslední chvíli rozmyslí, protože nemají k dispozici očekávané možnosti platby, nebo je pro ně zdlouhavé a složité zadávání osobních dat.

Důvodem také mohou být další náklady, jako poštovné nebo daně či poplatky, o kterých je spotřebitel informován až při platbě. V případě vhodného softwaru pro online obchodování mohou zákazníci procházet položky, přidávat je a odebírat z košíku a mít neustálý přehled o poštovném, daních a dalších poplatcích.

Co se týká plateb, pak pohodlí patří mezi nejdůležitější faktory vyšší míry konverze. Pokud nutnost okamžité platby zákazníky odrazuje od nakupování, zvažte možnost nabídnout splátky.

Obchodníci by se také měli zamyslet nad tím, jestli zákazníci skutečně musí na konci nákupu zadávat číslo platební karty a další související údaje (jako dodací a fakturační adresa).

Volba a flexibility v jednom předplatném

Mnozí spotřebitelé se v období vánočních nákupů potýkají s nedostatkem času, a nakupování dárků pro ně proto může být stresující. Možnosti jako „Nákup online, vrácení v prodejně“ nebo „Nákup online, vyzvednutí v prodejně“ dávají zákazníkům větší flexibilitu pro zakoupení a případné vrácení dárků a zohledňují jejich specifické potřeby.

Přivítejte nový rok vyššími prodeji

Zatímco na podporu mobilních zařízení, zabezpečení, flexibilitu platebních možností a nakupování byste se měli soustředit celoročně, boj o zákazníky a vyšší prodeje nabývá na důležitosti právě v období svátků. Znamená to, že musíte přehodnotit svou prodejní strategii a zamyslet se nad tím, jaké funkce pomohou ke zvýšení prodejů. Kroky, které učiníte v přípravě na vánoční nákupy, vám pomohou růst během celého roku.