Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí vzrostl o 96 procent

16. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl v 1. čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 96 procent. Nejrychleji rostoucí kategorií jsou tablety a nejrychleji rostoucí značkou Konica Minolta.
Foto: Sxc.hu

Za letošní první čtvrtletí Icecat zaznamenal 395 milionu stažení produktových listů s technickými parametry pro produkty 5 395 značek, počet zaregistrovaných online prodejních partnerů se zvýšil o 42 procent, počet měřených značek vzrostl o 62 procent a počet kategorií narost o 14 procent.

Přehled nejúspěšnějších značek 1. čtvrtletí 2012 začíná značkami HP a Lenovo a pokračuje značkami známými převážně z oblasti spotřební elektroniky Sony, Samsung a Philips. Dell se stále posunuje nahoru; tradičně se dobře daří firmám Microsoft, Apple, Konica Minolta a Panasonic. Změna managementu firmy Apple možná též znamenala posun k přátelštějšímu přístupu k prodejnímu kanálu ze strany tohoto předního technologického inovátora.

Nejrychleji rostoucí značkou je Konica Minolta

Konica Minolta, Braun a V7 jsou třemi nejrychleji rostoucími značkami v prodejním kanále za 1. čtvrtletí 2012 v meziročním srovnání. Braun stojí za pozornost z toho důvodu, že tato tradiční značka produktů pro domácnost nyní vůbec poprvé zahrnuje i online kanál. V7 je pak vlastní značka distributora (vlastní ji a provozuje Ingram Micro) – V7 se stále rozvíjí a postupně pokrývá stále více populárních IT kategorií.

Tablety ničí notebooky

Dominantním počítačovým zařízením jsou stále notebooky, ale ani stará dobrá stolní PC neupadají do zapomnění. Nicméně nyní už je zcela jasné, že jsou to právě netbooky, které zcela ztratily svůj růstový potenciál, a jsou tak jasnou obětí nástupu tabletů – zvláště od té doby, co se varianty Androidu začaly postupně zakusovat do panství Apple.

Tablety, LED TV a All-In-One otřásají odvětvím

Uvedení alternativních tabletů (+394 procent) znamená na online trhu skutečný přelom. Mezi další významné změny patří nárůst LED TV (+226 procent) a All in One PC (+260 procent): inteligentních displejů, které jsou mnohem elegantnější než původní PC. Trend, kdy LED TV nahrazují LCD TV, však trvá již delší dobu.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál v 1. čtvrtletí 2013 vzrostl o 36 %

29. 4. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Icecat )
Počet připojených partnerů v prodejním kanálu vzrostl o 36 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Za první letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 339 milionů stažení produktových listů k produktům 6 143 značek, a to z 80 zemí světa. Čtěte více
Foto: Sxc.hu

Top – nejrychleji rostoucí firmy v IT

18. 2. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál za celý rok 2012 vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 26 %. Tablety jsou nejrychleji rostoucí kategorií a Intel se stal nejrychleji rostoucí značkou e-commerce kanálu. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál ve třetím čtvrtletí vzrostl o 41 %

22. 10. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve třetím čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 41 %. Výrobky splňující ekologické certifikace (např. EnergyStar) jsou o 33 % populárnější než podobné produkty bez tohoto označení. Čtěte více
Foto: SXC.hu

Online prodejní kanál ve druhém čtvrtletí vzrostl o 50 %

27. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Icecat)
Online prodejní kanál vzrostl ve druhém čtvrtletí 2012 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 50 %. Philips těžil ze stoupající poptávky po LED televizích v období fotbalového Eura a před olympiádou. Výrobce síťových zařízení Oncore se stal nejrychleji rostoucí značkou druhého čtvrtletí. Notebooky a stolní počítače jsou pod tlakem ze strany tabletů. Čtěte více