Netradiční značky smartphonů již Čechy netáhnou

5. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Expert Elektro)
Zatímco ještě v roce 2011 mohli Češi vybírat v obchodech řetězce Expert Elektro z nabídky šestnácti značek smartphonů, o tři roky později se jejich počet zdvojnásobil. Za výrazným nárůstem stála obliba netradičních značek, ke kterým si čeští zákazníci rychle našli cestu. Vloni však došlo k obratu: trh se z pohledu zastoupených značek nasytil a jejich celkový počet dokonce poklesl.

Chytré telefony patří dlouhodobě do čela nejžádanější a nejčastěji používané domácí elektroniky.„Také proto se o přízeň zákazníků začali před několika lety přetahovat často i neznámí výrobci s novými značkami telefonů, kteří si chtěli ukrojit z tržního podílu již zavedených značek,“ uvedl Ladislav Pospíšil, ředitel nákupu a marketingu řetězce Expert Elektro.

Potvrzují to i zkušenosti řetězce, kdy bylo před pěti lety v jeho prodejnách zastoupeno šestnáct značek oproti třiceti dvěma o dva roky později. V loňském roce ale došlo k obratu. Počet značek se poprvé po několika letech snížil a zároveň došlo i k poklesu tempa v prodejích nově uvedených značek.

„Je to důkazem, že trh s mobilními telefony je extrémně konkurenční a má také své limity. Zároveň nelze ani vyloučit faktor, že prvotní efekt z přívalu mobilních novinek, často i cenově velmi dostupných, mohl mezi lidmi po čase vyprchat,“ vysvětlil Ladislav Pospíšil z Expert Elektro s tím, že tuto změnu trendu spotřebitelské poptávky může podporovat i nárůst kupní síly českých domácností.

 

ObdobíNárůst prodeje "nových" značekPočet značek v Expert Elektro
2011-16
20125,37 %19
201335,72 %20
201436,77 %32
201522,35 %27

Mezi příklady značek chytrých telefonů, které byly v posledních pěti letech představené na českém trhu a později ho opustily, jsou například: GoClever nebo THL. Jejich výrobci pochází zejména z Asie, ale nechybí mezi nimi ani evropští producenti.

Klesá také tempo růstu v prodejích smartphonů netradičních značek. Mezi zákazníky Expert Elektro se o ně zájem stále zvyšuje, zatímco ale v roce 2014 si jich našlo majitele o více než třetinu v meziročním srovnání, vloni šlo už jen o přibližně pětinový nárůst. 

Podobné články

Huawei představilo novou kolekci chytrých hodinek

23. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei v Paříži představila několik novinek. Debutovala zde řada Watch GT 6 zaměřená na outdoorové aktivity, Watch Ultimate 2 připravená na potápění a také Watch D2 s certifikací pro ambulantní měření krevního tlaku. Mezi nově představené produkty patří i sluchátka FreeBuds 7i. Čtěte více
iPhone Air

Zářijové novinky Apple 2025: iPhone 17, iPhone Air, AirPods Pro 3 a Watch SE 3

13. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Apple)
Apple začátkem září 2025 představil celou řadu nových produktů napříč svým portfoliem. Všechna nová zařízení přinášejí technická vylepšení, nové čipy a funkce, které cílí na vyšší výkon, lepší efektivitu a odolnost. Představíme jednotlivé novinky podrobně. Čtěte více

Xiaomi Smart Band 10: Stylový upgrade pro chytřejší životní styl

4. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xiaomi)
Společnost Xiaomi uvedla na trh novou generaci svého chytrého náramku Xiaomi Smart Band 10. Novinka v sobě spojuje elegantní provedení, zdravý životní styl a chytré funkce. To vše za atraktivní cenu. Nová keramická edice deset typů volitelných doplňků dodávají chytrému nádech luxusu a stylu pro každou příležitost. Čtěte více

Prodej zařízení na „zápěstí“ vzrostl o 10,5 %

2. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC se během prvního čtvrtletí roku 2025 celosvětově prodalo 45,6 milionu zařízení nošených na zápěstí, což představuje meziroční nárůst o 10,5 %. K růstu částečně přispělo silné oživení v klíčových regionech, jako jsou západní Evropa, Spojené státy, Latinská Amerika a Asie/Tichomoří (kromě Indie). Čtěte více