Pozemní vysílání je v Česku populární, placená televize však přesto převládá

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Polovina Čechů aktivních na internetu využívá ve své domácnosti terestrický příjem televizního signálu. Placená televize ale není žádným otloukánkem – nějakou její formu využívá 63 % internetové populace (v některých případech právě v souběhu s terestrickým příjmem), přičemž 59 % placenou televizi považuje za hlavní typ příjmu.

Ve srovnání s rokem 2017 došlo k nárůstu podílu uživatelů internetové televize (IPTV / OTT) na úkor satelitního a kabelového typu příjmu.

Podíl uživatelů terestrického vysílání v Česku je nadále vysoký, DVB-T(2) využívá 51 % internetové populace. Řada uživatelů tento příjem však využívá jen jako doplněk k placené televizi, například na druhém přijímači. Za hlavní typ příjmu považuje DVB-T(2) 39 % internetové populace. „Penetrace placené televize se pohybuje v posledních letech bez významných změn mírně nad 60 %, což je méně než na většině západních trhů,“ řekl Jiří Nosek, Client Business Partner GfK. „Tento podíl se nicméně může v nadcházejících letech zvýšit, pokud se významně rozevřou nůžky v kvalitě vysílání některých kanálů, které uživatelé považují za základní, mezi terestrickým vysíláním a placenou televizí. Standard DVB-T2 v tomto ohledu možná některé uživatele zklame,“ dodal Jiří Nosek.

Na trhu placené televize zažívá úspěšné tažení televize přes internet (IPTV / OTT). V roce 2017 tento typ příjmu televizního signálu využívalo 13 % internetové populace, letos je to již 20 %. Internetová televize však neumenšila podíl uživatelů terestrického vysílání; nárůst mají na svědomí zákazníci opouštějící satelitní a v menší míře také kabelový typ příjmu placené televize.

„Se zlepšující se datovou infrastrukturou roste také dostupnost internetové televize. Ta oproti satelitnímu příjmu nabízí řadu atraktivních funkcí, jako jsou přístup do archivu odvysílaných pořadů nebo možnost přeskakování reklam. Tyto atributy placené televize jsou uživateli vnímány jako velmi atraktivní, dokonce svou důležitostí překonávají vysoký počet kanálů, dříve konstitutivní atribut placené televize. Kvalitou signálu přitom internetová televize za ostatními typy placeného příjmu nezaostává,“ dodal Šimon Fiala, Senior Consultant GfK.

Výzkum proběhl na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů ve věku 18+ na online panelu GfK.

Podobné články

Jsou tady prázdniny a s nimi i letní Reseller Magazine

26. 6. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing)
Naše redakce je již připravena na letní prázdniny. Jste i vy? Období letních dovolených, cestování a odpočinku si už teď můžete zpříjemnit četbou prázdninového dvojčísla. To tentokrát neobvykle vychází již 26. června, takže si jej můžete užít už během červencových státních svátků. Čtěte více

Přechod na DVB-T2 přinese oživení byznysu s TV

25. 9. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch)
Co zásadního se dělo v průběhu procesu přechodu na pozemní digitální vysílání (DVB-T) z pohledu vybavení domácností televizní technikou a způsobu příjmu televizního vysílání v České republice zjistila společnost Mediaresearch. Údaje mohou napovědět, jaké změny se mohou projevit při přechodu na DVB-T2. Čtěte více

Třetina Čechů přijímá TV stanice v HD rozlišení

27. 6. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch )
Televizor, který umožňuje sledovat vysílání v rozlišení HD, má již 57 % českých televizních domácností. Faktický příjem stanic v HD rozlišení přitom v současnosti deklaruje třetina z nich. Čtěte více

ČRa vysílá v Ultra HDTV

20. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: ČRo)
České Radiokomunikace spolu s Českou televizí jako první v regionu střední a východní Evropy spustily testování formátu Ultra HDTV. Běží od 13. května z vysílače Praha-město. Čtěte více