Nejpopulárnější zboží v e-shopech: Oblečení, počítače a mobily

21. 10. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) téměř každý druhý Čech využívající internet si v loňském roce objednal na internetu oblečení či boty. Počítače či notebooky, mobily nebo sportovní vybavení – to jsou další velmi populární druhy zboží, které se nakupují v e-shopech.
Foto: Freeimages.com

Celkem 48 % respondentů potvrdilo, že si v uplynulých dvanácti měsících zakoupili pomocí internetu oblečení či boty. Jde tak prakticky o stejnou skupinu jako v roce 2013. Počítač, notebook či hardware si koupilo 42 %, sportovní vybavení 37 % a mobily a obdobná zařízení 36 % spotřebitelů. Mezi službami pak s 25 % dominuje doprava – jízdenky na vlaky a autobusy. Obou kategorií se pak dotýkají slevové kupony, které si koupilo 37% Čechů.

„Oblečení, počítače a mobily vládnou oblíbenosti zboží mezi internetovými zákazníky již několik let. Zapomínat bychom ale neměli ani na další segmenty – knihy, parfémy a kosmetiku či hračky,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Není bez zajímavosti se podívat také na četnost jednotlivých nákupů. Oblečení, slevový kupon nebo třeba chovatelské potřeby Češi objednají více než čtyřikrát do roka. Dražší produkty, jako jsou právě počítače a jejich příslušenství oproti domu dvakrát.“

Vůbec nejvěrnější jsou zákazníci, kteří si online nakupují jízdenky. V průměru si je pořídí devětkrát ročně. Na dalších místech pak můžeme nalézt dětské oblečení a výrobky pro děti, sběratelské předměty a potraviny.

Štítky: 

Podobné články

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více