Nejpopulárnější zboží v e-shopech: Oblečení, počítače a mobily

21. 10. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) téměř každý druhý Čech využívající internet si v loňském roce objednal na internetu oblečení či boty. Počítače či notebooky, mobily nebo sportovní vybavení – to jsou další velmi populární druhy zboží, které se nakupují v e-shopech.
Foto: Freeimages.com

Celkem 48 % respondentů potvrdilo, že si v uplynulých dvanácti měsících zakoupili pomocí internetu oblečení či boty. Jde tak prakticky o stejnou skupinu jako v roce 2013. Počítač, notebook či hardware si koupilo 42 %, sportovní vybavení 37 % a mobily a obdobná zařízení 36 % spotřebitelů. Mezi službami pak s 25 % dominuje doprava – jízdenky na vlaky a autobusy. Obou kategorií se pak dotýkají slevové kupony, které si koupilo 37% Čechů.

„Oblečení, počítače a mobily vládnou oblíbenosti zboží mezi internetovými zákazníky již několik let. Zapomínat bychom ale neměli ani na další segmenty – knihy, parfémy a kosmetiku či hračky,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Není bez zajímavosti se podívat také na četnost jednotlivých nákupů. Oblečení, slevový kupon nebo třeba chovatelské potřeby Češi objednají více než čtyřikrát do roka. Dražší produkty, jako jsou právě počítače a jejich příslušenství oproti domu dvakrát.“

Vůbec nejvěrnější jsou zákazníci, kteří si online nakupují jízdenky. V průměru si je pořídí devětkrát ročně. Na dalších místech pak můžeme nalézt dětské oblečení a výrobky pro děti, sběratelské předměty a potraviny.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy očekávají meziroční růst nejpozději ve druhém pololetí

16. 3. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody dokáží tradičně připravit svým zákazníkům nejvýhodnější nabídky. S ohledem na přetrvávající inflaci a drahé energie proto lze podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekávat, že nejpozději ve druhém pololetí roku 2023 se e-shopy vrátí k tradičnímu meziročnímu růstu obratů. Čtěte více

Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020

5. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Obrat e-shopů v roce 2022 skončil 12 % pod úrovní roku 2021, o miliardu však překonal útraty Čechů na internetu v roce 2020. Pro e-shopy bylo v loňském roce charakteristické rozšiřování jejich sortimentu i pokles jejich celkového počtu. Čtěte více

Bezplatné materiály od APEK vám pomohou připravit váš e-shop na připracované změny

12. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Na e-shopy čeká řada legislativních novinek, jejichž účinnost se nezadržitelně blíží. Od 6. ledna 2023 se budou všichni muset řídit novými pravidly. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) proto připravila ucelený materiál, který e-shopařům pomůže se ve změnách zorientovat. Čtěte více

Co vše se změní na e-shopech? Slevy, reklamace i možnost vrácení zboží

21. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Úplné novinky i náprava předchozích chyb. Už jen podpis prezidenta chybí k zavedení změn, které přináší novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele do vztahů mezi obchodníky a nakupujícími. Co čekat od změn, které přinesou férové prezentace slev, změny v záruce a reklamacích, zveřejňování uživatelských recenzí a řadě dalších oblastí? Čtěte více