Nejpopulárnější zboží v e-shopech: Oblečení, počítače a mobily

21. 10. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) téměř každý druhý Čech využívající internet si v loňském roce objednal na internetu oblečení či boty. Počítače či notebooky, mobily nebo sportovní vybavení – to jsou další velmi populární druhy zboží, které se nakupují v e-shopech.
Foto: Freeimages.com

Celkem 48 % respondentů potvrdilo, že si v uplynulých dvanácti měsících zakoupili pomocí internetu oblečení či boty. Jde tak prakticky o stejnou skupinu jako v roce 2013. Počítač, notebook či hardware si koupilo 42 %, sportovní vybavení 37 % a mobily a obdobná zařízení 36 % spotřebitelů. Mezi službami pak s 25 % dominuje doprava – jízdenky na vlaky a autobusy. Obou kategorií se pak dotýkají slevové kupony, které si koupilo 37% Čechů.

„Oblečení, počítače a mobily vládnou oblíbenosti zboží mezi internetovými zákazníky již několik let. Zapomínat bychom ale neměli ani na další segmenty – knihy, parfémy a kosmetiku či hračky,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Není bez zajímavosti se podívat také na četnost jednotlivých nákupů. Oblečení, slevový kupon nebo třeba chovatelské potřeby Češi objednají více než čtyřikrát do roka. Dražší produkty, jako jsou právě počítače a jejich příslušenství oproti domu dvakrát.“

Vůbec nejvěrnější jsou zákazníci, kteří si online nakupují jízdenky. V průměru si je pořídí devětkrát ročně. Na dalších místech pak můžeme nalézt dětské oblečení a výrobky pro děti, sběratelské předměty a potraviny.

Štítky: 

Podobné články

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Kolik dají Češi za dárky na internetu a o co mají největší zájem?

11. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S blížícím se Štědrým dnem čeká české e-shopy druhý vrchol vánočních prodejů. Tím je po Black Friday pondělí 11. prosince a celý následující týden. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků přitom u nás objedná on-line téměř 80 % uživatelů internetu. Kolik plánují utratit a o jaké zboží bude největší zájem? Čtěte více