Nákup na Třetinu od Skip Pay přichází do kamenných obchodů

7. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Zaplatit za počítač nebo jiné zboží třetinu ceny a zbylé dvě bez jakéhokoli navýšení uhradit v následujících měsících. Princip takzvané „platby na třetiny“, velice dobře známý z online obchodů, nyní míří také do kamenných prodejen.

Skip Pay představil inovatní způsob placení v pilotním provozu hned s několika obchodníky. Od května Třetinu v ostrém provozu spouští například Datart, který se připojí k cestovní agentuře Invia.

Pro zákazníky bude novinka fungovat jednoduše: Pokud budou chtít nákup na Třetinu na kamenné prodejně využít, stačí digitálně ověřit svoji identitu pomocí Bank iD prostřednictvím odkazu ve svém chytrém telefonu a následně zaplatit první třetinu běžnou platební kartou. Právě proces ověření zajistí, že nákup na Třetinu nedostane zákazníka do problémů – služba je totiž určena jen pro ty, kteří umí s vlastními financemi řádně hospodařit.

„Klíčovým mechanismem všech našich produktů je unikátní skóringový algoritmus, který dokáže posoudit možnosti každého klienta zvlášť – díky tomu můžeme klientům poskytnout přesně tolik prostředků, kolik zvládnou bez potíží pokrýt. A pokud by využití služby nebylo z jakéhokoliv důvodu možné, jednoduše zaplatí hotově nebo kartou, jak byli zvyklí dosud,“ uvedl Tomáš Krásný, šéf marketingu Skip Pay.

Částka, kterou lze se službou čerpat, bude tedy určena individuálně – maximálně lze rozložit na třetiny nákup zboží v hodnotě 100 tisíc korun. Nákup na Třetinu bude možné využít na všechny druhy zboží včetně zlevněného nebo akčního. S veškerými kroky pomůže proškolený personál, o možnosti nové platební služby budou zákazníci informováni také přímo v obchodě nebo na cenovkách zboží.

Placení se stává klíčem

Podle Pavla Mikošky z obchodu s elektronikou Datart má pro zákazníky nákup na Třetinu několik nesporných výhod: „V první řadě víme, že pomůže domácnosti lépe se vyrovnat s nenadálými výdaji. Rozbitá pračka, lednice nebo nutnost pořídit nový počítač pro školáka – to jsou investice, které mohou rozpočet domácnosti zbytečně zatížit. Pokud se tato zátěž rozprostře do tří měsíců namísto jednoho, je to pro rodinu jednodušší,“ zmínilPavel Mikoška, ředitel služeb zákazníkům v Datartu. Ten zároveň upozorňuje, že zákazníci díky novému nákupu na Třetinu nebudou muset dělat kompromisy. „Díky rozložení platby na třetiny nebude zákazník muset slevovat z kvality nové pračky nebo třeba sušičky, která by mu měla sloužit další dlouhé roky.“

Vítaná alternativa ke spotřebitelským úvěrům

Oproti běžnému spotřebitelskému úvěru má nákup na Třetinu nespornou výhodu v tom, že následné splátky jsou bez jakéhokoli navýšení. Pokud má zákazník u Skip Pay zřízený balíček MAXI s platební kartou, kterou za nákup zaplatí, může navíc využít posun splatnosti, pokud by mu to z nějakého důvodu bylo pohodlnější. Ten už je zpoplatněný – díky aplikaci ale zákazník přesně ví, kolik ho posun bude stát. Drtivá většina uživatelů nákupu na Třetinu navíc posun splatnosti stejně nevyužívá – rozložení platby jim zcela stačí k tomu, aby nárazový výdaj nerozkolísal jejich rodinný rozpočet, a oni splatí všechny splátky včas.

„V kampani Nakupuj s rozumem vedeme naše klienty k tomu, aby odloženou platbu i nákupy na třetiny využívali zodpovědně, nenakupovali zbytečně drahé věci a drželi se v mezích rozpočtu své domácnosti. Spotřebitelské úvěry ale plní specifickou společenskou potřebu. Ne vždy na to, co je rozumné koupit, máte volné prostředky. Vždyť i hypotéka je spotřebitelský úvěr, a přitom se pořízení vlastního bydlení považuje za jednu z nejzodpovědnějších investic,“ řekl Krásný. „Pokud zákazníci nákup pečlivě zváží, a přesto se pro něj rozhodnou, nabízíme jim možnost si na nějakou dobu odložit splatnost zcela zdarma, na rozdíl od spotřebitelského úvěru, kde úroky naskakují od prvního dne.“

Výhody online placení v kamenné prodejně

Dlouhodobě stále více českých zákazníků vyhledává možnosti pohodlného a bezpečného placení. Řada z nich si zvykla dokonce využívat kamenné prodejny pouze jako výdejní místa – podle dat DPD takto nakupuje 19 % zákazníků. Zároveň přitom platí, že když už do obchodu přijdou, obvykle přikoupí i něco navíc. U některého zboží nebo služeb, například zájezdu, zákazníci zase ocení servis a pomoc s výběrem, kterého je možné dosáhnout pouze osobně, když se jim přímo v provozovně věnuje specialista. Jisté je, že zákazníci chtějí využívat výhody online nakupování i v offline prostředí, a k tomu neodmyslitelně patří i výběr pohodlné platební metody.

„Zákazníci si chtějí zboží prohlédnout, osahat a až pak zaplatit. Což třeba u objemného zboží půjde z povahy věci jen velmi obtížně, a tak kvůli němu půjdou raději do obchodu. V případě výběru dovolené si zase zákazníci rádi nechají poradit přímo na pobočce cestovní agentury ohledně toho, jaký hotel v dané destinaci bude zrovna jim nejlépe vyhovovat. Dává nám smysl, aby obchod nabízel stejné platební metody, jaké nabízí online. A zákazníkům také – tam, kde mohou platit po svém, raději nakoupí,“ uzavřel Krásný.

Jak nákup probíhá?

  • Zákazník na pokladně zvolí možnost zaplatit službou Třetina.
  • Obsluha zadá objednávku a vygeneruje odkaz pro platbu Třetinou.
  • Zákazník ve svém telefonu klikne na odkaz v e-mailu a digitálně se ověří prostřednictvím Bank iD.
  • Svou platební kartou zaplatí první třetinu ceny (na platební bráně ČSOB, ne na terminálu) a odnáší si zboží.
  • Další dvě třetiny kupní ceny se mu z karty strhnou po 30 a po 60 dnech od nákupu.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více