Nákup na Třetinu od Skip Pay přichází do kamenných obchodů

7. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Zaplatit za počítač nebo jiné zboží třetinu ceny a zbylé dvě bez jakéhokoli navýšení uhradit v následujících měsících. Princip takzvané „platby na třetiny“, velice dobře známý z online obchodů, nyní míří také do kamenných prodejen.

Skip Pay představil inovatní způsob placení v pilotním provozu hned s několika obchodníky. Od května Třetinu v ostrém provozu spouští například Datart, který se připojí k cestovní agentuře Invia.

Pro zákazníky bude novinka fungovat jednoduše: Pokud budou chtít nákup na Třetinu na kamenné prodejně využít, stačí digitálně ověřit svoji identitu pomocí Bank iD prostřednictvím odkazu ve svém chytrém telefonu a následně zaplatit první třetinu běžnou platební kartou. Právě proces ověření zajistí, že nákup na Třetinu nedostane zákazníka do problémů – služba je totiž určena jen pro ty, kteří umí s vlastními financemi řádně hospodařit.

„Klíčovým mechanismem všech našich produktů je unikátní skóringový algoritmus, který dokáže posoudit možnosti každého klienta zvlášť – díky tomu můžeme klientům poskytnout přesně tolik prostředků, kolik zvládnou bez potíží pokrýt. A pokud by využití služby nebylo z jakéhokoliv důvodu možné, jednoduše zaplatí hotově nebo kartou, jak byli zvyklí dosud,“ uvedl Tomáš Krásný, šéf marketingu Skip Pay.

Částka, kterou lze se službou čerpat, bude tedy určena individuálně – maximálně lze rozložit na třetiny nákup zboží v hodnotě 100 tisíc korun. Nákup na Třetinu bude možné využít na všechny druhy zboží včetně zlevněného nebo akčního. S veškerými kroky pomůže proškolený personál, o možnosti nové platební služby budou zákazníci informováni také přímo v obchodě nebo na cenovkách zboží.

Placení se stává klíčem

Podle Pavla Mikošky z obchodu s elektronikou Datart má pro zákazníky nákup na Třetinu několik nesporných výhod: „V první řadě víme, že pomůže domácnosti lépe se vyrovnat s nenadálými výdaji. Rozbitá pračka, lednice nebo nutnost pořídit nový počítač pro školáka – to jsou investice, které mohou rozpočet domácnosti zbytečně zatížit. Pokud se tato zátěž rozprostře do tří měsíců namísto jednoho, je to pro rodinu jednodušší,“ zmínilPavel Mikoška, ředitel služeb zákazníkům v Datartu. Ten zároveň upozorňuje, že zákazníci díky novému nákupu na Třetinu nebudou muset dělat kompromisy. „Díky rozložení platby na třetiny nebude zákazník muset slevovat z kvality nové pračky nebo třeba sušičky, která by mu měla sloužit další dlouhé roky.“

Vítaná alternativa ke spotřebitelským úvěrům

Oproti běžnému spotřebitelskému úvěru má nákup na Třetinu nespornou výhodu v tom, že následné splátky jsou bez jakéhokoli navýšení. Pokud má zákazník u Skip Pay zřízený balíček MAXI s platební kartou, kterou za nákup zaplatí, může navíc využít posun splatnosti, pokud by mu to z nějakého důvodu bylo pohodlnější. Ten už je zpoplatněný – díky aplikaci ale zákazník přesně ví, kolik ho posun bude stát. Drtivá většina uživatelů nákupu na Třetinu navíc posun splatnosti stejně nevyužívá – rozložení platby jim zcela stačí k tomu, aby nárazový výdaj nerozkolísal jejich rodinný rozpočet, a oni splatí všechny splátky včas.

„V kampani Nakupuj s rozumem vedeme naše klienty k tomu, aby odloženou platbu i nákupy na třetiny využívali zodpovědně, nenakupovali zbytečně drahé věci a drželi se v mezích rozpočtu své domácnosti. Spotřebitelské úvěry ale plní specifickou společenskou potřebu. Ne vždy na to, co je rozumné koupit, máte volné prostředky. Vždyť i hypotéka je spotřebitelský úvěr, a přitom se pořízení vlastního bydlení považuje za jednu z nejzodpovědnějších investic,“ řekl Krásný. „Pokud zákazníci nákup pečlivě zváží, a přesto se pro něj rozhodnou, nabízíme jim možnost si na nějakou dobu odložit splatnost zcela zdarma, na rozdíl od spotřebitelského úvěru, kde úroky naskakují od prvního dne.“

Výhody online placení v kamenné prodejně

Dlouhodobě stále více českých zákazníků vyhledává možnosti pohodlného a bezpečného placení. Řada z nich si zvykla dokonce využívat kamenné prodejny pouze jako výdejní místa – podle dat DPD takto nakupuje 19 % zákazníků. Zároveň přitom platí, že když už do obchodu přijdou, obvykle přikoupí i něco navíc. U některého zboží nebo služeb, například zájezdu, zákazníci zase ocení servis a pomoc s výběrem, kterého je možné dosáhnout pouze osobně, když se jim přímo v provozovně věnuje specialista. Jisté je, že zákazníci chtějí využívat výhody online nakupování i v offline prostředí, a k tomu neodmyslitelně patří i výběr pohodlné platební metody.

„Zákazníci si chtějí zboží prohlédnout, osahat a až pak zaplatit. Což třeba u objemného zboží půjde z povahy věci jen velmi obtížně, a tak kvůli němu půjdou raději do obchodu. V případě výběru dovolené si zase zákazníci rádi nechají poradit přímo na pobočce cestovní agentury ohledně toho, jaký hotel v dané destinaci bude zrovna jim nejlépe vyhovovat. Dává nám smysl, aby obchod nabízel stejné platební metody, jaké nabízí online. A zákazníkům také – tam, kde mohou platit po svém, raději nakoupí,“ uzavřel Krásný.

Jak nákup probíhá?

  • Zákazník na pokladně zvolí možnost zaplatit službou Třetina.
  • Obsluha zadá objednávku a vygeneruje odkaz pro platbu Třetinou.
  • Zákazník ve svém telefonu klikne na odkaz v e-mailu a digitálně se ověří prostřednictvím Bank iD.
  • Svou platební kartou zaplatí první třetinu ceny (na platební bráně ČSOB, ne na terminálu) a odnáší si zboží.
  • Další dvě třetiny kupní ceny se mu z karty strhnou po 30 a po 60 dnech od nákupu.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více