Mobilním zařízením je přizpůsobena pětina e-shopů

23. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Stále více Čechů nakupuje zboží přímo z mobilních zařízení. Podíl nákupů z tabletů a chytrých telefonů činí v některých odvětvích již 13 % a podle dat společnosti NetDirect takto nakupují Češi nejvíce knihy a parfémy. Za rostoucí oblibou stojí mimo jiné lepší přizpůsobivost českých e-shopů mobilním zařízením. Tzv. responzivní weby už má pětina z nich.

Z mobilních zařízení nakupují Češi nejvíce knihy a parfémy. „Především v první kategorii jsme v poslední době zaznamenali opravdu výrazný nárůst,“ řekl Marek Krška ze společnosti NetDirect. Při nákupu přes mobilní zařízení utratí Češi v případě knih průměrně okolo 700 korun. Obecně je zájem spíše o produkty, jejichž vlastnosti a parametry lidé dobře znají. Naopak nižší prodeje lze sledovat u zboží, jako jsou šperky či spodní prádlo. Obecně se to také týká drahých položek, nákupy nad 5 000 korun jsou ojedinělé a např. elektrotechnika se z mobilních zařízení prodává minimálně.

Pětina e-shopů má responzivní web

V některých odvětvích činí podíl nákupů z mobilních zařízení již 13 %. Obecně lze růst přisoudit rozmachu tzv. responzivních webů, díky kterým mají e-shopy přizpůsobeny své webové stránky k prohlížení z tabletů i chytrých telefonů. Zatímco loni činil podíl e-shopů s responzivním webem 11 %, aktuální odhady hovoří již o 20 %. „Stoupající počet přístupů z mobilních zařízení i např. optimalizace vyhledávání v Googlu přispívají k tomu, že se e-shopy stále více zaměřují na zlepšování mobilní podoby webů,“ řekl Marek Krška a dodal: „Lépe se také orientují v datech a umí si změřit přínos mobilního webu i odhadnout jeho potenciál.“

Mobilní aplikace e-shopů jsou naopak na ústupu a vytlačují je právě responzivní weby. „Ani z dlouhodobého hlediska neočekávám v případě aplikací nějaký výrazný nárůst,“ řekl Marek Krška. Aplikace jako takové však stále mají své opodstatnění např. v B2B sektoru.

Čím jednodušší, tím lepší

Rostoucí oblibě nákupů z mobilních zařízení pomáhá i aktuálně největší trend, kterým je zjednodušování ve všech směrech. „Čím jednodušší je pohyb po webu, tím vyšší je šance, že zákazník na e-shopu setrvá a nakoupí,“ řekl Marek Krška. Zjednodušení se týká především počtu kroků v objednávce či stránky detailu produktu. Zobrazení musí být jednoduché a s důrazem na navigaci a zboží. Textová pole by naopak měla být výstižná a co nejstručnější. „Doba se zrychluje a uživatelé u delších textů stejně neudrží pozornost,“ dodal Krška.

Nadvláda počítačů trvá

Přestože rostoucí počet zákazníků disponujících nějakým mobilním zařízením nahrává trendu responzivních webů, které se stávají výhodné prakticky pro všechny druhy e-shopů, nelze v blízké době očekávat jejich plošné využití drtivou většinou e-shopů. „Přechod na responzivní design webu není záležitostí jednoho dne. Práce vyžaduje čas v řádu několika týdnů a také potřebné zkušenosti,“ vysvětlil Krška. V příštích letech navíc nehrozí, že bychom veškerý internetový obsah konzumovali jen z mobilních zařízení, hlavní roli budou hrát kvůli pohodlí dále stolní počítače.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více