Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících.

S ohledem na vývoj ve světě je zároveň zřejmé, že se tomuto trendu budou muset e-shopy přizpůsobit.

Chytré mobilní telefony a chytrá domácnost obecně mění významným způsobem naše zvyky. Není tak divu, že změny se dotýkají i nakupování. A to jak on-line, tak i v kamenných obchodech. V e-shopech každoročně sledujeme růst objednávek ze smartphonů, přestože například asijskému trhu se zatím zdaleka neblížíme. Tam mobily vysloveně dominují,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. V roce 2019 využilo mobilní zařízení, tedy chytrý telefon nebo tablet, k nákupu v e-shopech 55 % internetových zákazníků. Meziročně se jednalo o růst o pět procentních bodů. V roce 2017 chytrých zařízení k objednávce použilo 42 % on-line nakupujících.

Bez zajímavosti ovšem není ani dopad používání smartphonů v kamenných obchodech: „67 % respondentů našeho výzkumu uvedlo, že alespoň někdy využijí svého mobilního telefonu k porovnání nabídky mezi kamenným obchodem a e-shopy. Rychlému srovnání nabídky tak už podléhají i běžné prodejny,“ uvedl Jan Vetyška. Nakupující díky chytrým telefonům častěji vyhledává informace o konkrétním zboží (31 %) a také je používá ke čtení komentářů a hodnocení zboží či samotných prodejen (25 %).

E-shopy se dlouhodobě snaží co nejvíce trendu nakupování přes mobil přizpůsobit. Responzivní web internetového obchodu nebo samostatná aplikace musí být co nejpřehlednější a objednávka co nejsnadnější. Je jasné, že tento trend bude i nadále prodeje ovlivňovat. V blízké budoucnosti nás čeká i další rozvoj chytrého nakupování, kdy bude objednávky za nakupující běžně vyřizovat umělá inteligence,“ uzavřel Vetyška.

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více