Kvůli svým webům české firmy přicházejí o stamiliony

16. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webnode)
Vlivem minimální či dokonce žádné aktualizace prezentace svých služeb na internetu přicházejí tuzemští podnikatelé o stovky milionů korun ročně. Z analýzy podnikatelských webů, kterou provedla společnost Webnode, vyplývá, že svou internetovou prezentaci pravidelně aktualizuje pouze 12 % živnostníků. Jen o něco lépe jsou na tom firemní weby.

Význam webové prezentace si uvědomuje drtivá většina podnikatelů v ČR. Podle Českého statistického úřadu (ČSU) využívá v České republice webové stránky více jak 82 % firem s deseti a více zaměstnanci. Podle statistik Webnode je poněkud horší situace u živnostníků, kdy webovou prezentaci využívá zhruba 70 % z nich.

Jak vyplývá z dat, v ČR je přes 50 % firemních webových stránek neaktuálních, respektive poslední aktivita se na nich projevila více než před rokem. Podnikatelé si často nechají externě vytvořit stránky na míru, či jim je připraví někdo ve zdarma dostupném redakčním systému. Na tom by nebylo nic špatného, ale již se nestarají o jejich následnou údržbu ani o pravidelnou publikaci novinek. Takový web postupně zestárne, a už vůbec neplní činnost, pro kterou byl stvořen – nepřináší podnikatelům nové zakázky. „Pokud firmy neví, jak se o technické zázemí webu starat, je pro ně složité se k nim přihlašovat, a neorientují se v něm, je pro ně lepší využít některou z volně dostupných služeb tvorby profesionálních webových stránek. Ta za ně natrvalo vyřeší technickou stránku věci, pomůže s formou prezentace a zajistí snadný přístup do správy obsahu,“ uvedl Ondřej Kratěna, CEO společnosti Webnode.

Mnohé firmy význam aktuálního obsahu ve vztahu k návštěvníkovi stále podceňují. Weby, které vykazují tuto neaktivitu vyšší než tři měsíce, ztrácí na své popularitě a jsou hůře dohledatelné – tudíž pro zákazníka obtížněji k nalezení. Kvalitní web, který zákazník po pár vteřinách neopustí, by přitom měl klást důraz jak na obsah, tak na formu.

Podobné články

Velkoformátový displej střední třídy NEC MultiSync M981 nabídne zrcadlení obrazovky AirServer

27. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sharp/NEC)
Displeje Sharp/NEC řady M a ME s vestavěným serverem AirServer představují elegantní kombinaci intuitivního displeje s profesionální zobrazovací technologií pro zasedací místnosti a prostory pro konání porad. Čtěte více

BenQ uvedlo na trh bezdrátový prezentační set InstaShow VS20

7. 6. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: BenQ)
Řešení BenQ InstaShow VS20 integruje 4K kameru, mikrofon a možnost sdílení obrazovky do intuitivního bezdrátového prezentačního systému. Nová platforma rozšiřuje možnosti výbavy zasedacích místností a nabízí vysoký stupeň zabezpečení informací na úrovni routeru pro efektivní hybridní schůzky. Čtěte více

Sharp/NEC: interaktivní panel PN-L862B

10. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sharp/NEC)
Firma Sharp/NEC uvedla na tuzemský trh 86" LCD interaktivní dotykový displej PN-L862B. Inteligentní interaktivní displeje řady BIG PAD L2B kombinují skutečné „čtení a psaní se 4K rozlišením“ a intuitivní uživatelský zážitek z „psaní perem na papír“ s technologiemi Zero Bonding a PrecisionTouch od společnosti Sharp pro přesné a citlivé psaní a ovládání. Čtěte více

Prezentační systém od Panasonicu se naučil bezdrátové zrcadlení a multicast

15. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Panasonic)
Bezdrátový prezentační systém Panasonic PressIT je nyní díky rozšíření o dvě nové funkce ještě univerzálnější. Režim Bezdrátový displej poskytuje uživatelům systému Windows možnost ihned sdílet obsah přímo ze zařízení, aniž by museli připojit zásuvný modul s vysílačem. Funkce Multicast pak umožňuje zobrazovat informace současně na několika obrazovkách. Čtěte více