Kdo a kde nejvíce provozuje e-shopy v ČR?

15. 11. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: NetDirect)
Středočeský kraj vede v počtu e-shopů, pochází z něj totiž více než polovina elektronických obchodů v ČR. V 70 % případů provozují e-shopy muži, i když to leckdy platí jen na papíře. Vyplývá to z průzkumu společnosti NetDirect.

Jednoznačně největší koncentraci e-shopů vykazují střední Čechy. V Praze a ve Středočeském kraji jich působí 57 %. Přesto však největší nárůst v počtu nově založených e-shopů byl v letošním roce zaznamenán ve Zlínském kraji, kde se jejich počet zvýšil o 30 %. Naopak nejmenší chuť podnikat na internetu mají obyvatelé Jihočeského kraje, odkud provozovatelů e-shopů pochází nejméně.

Pokud se zaměříme na menší e-shopy, nejčastěji je provozuje drobný živnostník nebo člověk, který má stálou práci a provozování e-shopu bere jako přivýdělek. Ačkoli může v současné době dobře zvolený e-shop přinést zajímavé finanční nabídky, menší elektronický obchod má jako hlavní pracovní poměr uvedeno pouze 29 % provozovatelů.

Častěji, v 70 % případů, jsou provozovateli e-shopů muži. Podle jednatele společnosti NetDirect Jana Svobody to však nemusí nic znamenat: „I když jsou muži jako provozovatelé e-shopu zapsáni výrazně častěji, nezřídka se stává, že o chod e-shopu se stará žena. V mnoha případech muži jako vedoucí plní spíše roli těch zkušených, které si nikdo nedovolí jen tak napálit.“

Na druhé straně jsou velké firmy, které mají několik kamenných obchodů a ten internetový jim v jejich portfoliu chybí. Protože online trh roste raketovým tempem, stává se vlastní e-shop v současné době téměř nezbytností. Pro 87 % větších provozovatelů je proto e-shop hlavním pracovním poměrem.

Mezi oběma typy majitelů však panuje shoda v tom, kolik e-shopů vlastnit a spravovat. „V internetových obchodech je potřeba pracovat v podstatě non-stop. Jakmile nebudete jednat rychle a pružně, zákazník si z obrovské nabídky e-shopů prostě vybere jiný a v něm nakoupí. Proto se 70 % provozovatelů věnuje pouze jednomu obchodu,“ vysvětlil Jan Svoboda.

Co se týče zbylé třetiny provozovatelů s více e-shopy, jsou to většinou lidé s menšími obchody ve více odvětvích. „Ve většině případů se jedná o zadní vrátka. Provozovatel má jistotu, že pokud se jednomu z e-shopů nebude dařit nebo zkrachuje spolupráce s dodavateli, zbylé e-shopy mu budou přinášet peníze,“ dodal Svoboda.

Štítky: 

Podobné články

Michal Minarovič, business development director v NetDirectu

NetDirect: Michal Minarovič

6. 4. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Dlouholetý obchodní ředitel společnosti Kentico Software Michal Minarovič (38) je novou posilou společnosti NetDirect, která patří mezi největší výrobce e-shopů v ČR. V nově vytvořené pozici Business Development Director má na starosti především vstup firmy na nové trhy. Čtěte více

Téměř polovina Čechů zvažuje založení e-shopu

11. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Česko je země e-shopů. Potvrdil to i průzkum společnosti NetDirect mezi 500 respondenty, podle kterého se téměř polovina Čechů zabývá myšlenkou založení vlastního e-shopu. Do samotného uskutečnění tohoto plánu se však dosud pustilo jen zhruba 5 % lidí. Čtěte více

Mobilním zařízením je přizpůsobena pětina e-shopů

23. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Stále více Čechů nakupuje zboží přímo z mobilních zařízení. Podíl nákupů z tabletů a chytrých telefonů činí v některých odvětvích již 13 % a podle dat společnosti NetDirect takto nakupují Češi nejvíce knihy a parfémy. Za rostoucí oblibou stojí mimo jiné lepší přizpůsobivost českých e-shopů mobilním zařízením. Tzv. responzivní weby už má pětina z nich. Čtěte více

S e-shopy pomůže NetDirect

24. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Po dvou letech od zahájení prací spustila společnost NetDirect novou platformu, která může ovlivnit podobu nakupování v internetových obchodech. E-shopy jsou díky ní schopny rozpoznat potřeby každého zákazníka a přizpůsobit mu svou nabídku. Čtěte více