Téměř polovina Čechů zvažuje založení e-shopu

11. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Česko je země e-shopů. Potvrdil to i průzkum společnosti NetDirect mezi 500 respondenty, podle kterého se téměř polovina Čechů zabývá myšlenkou založení vlastního e-shopu. Do samotného uskutečnění tohoto plánu se však dosud pustilo jen zhruba 5 % lidí.

Ostatní zatím nemají jasnou představu, na jaký sortiment by se měli zaměřit, častou překážkou je také nedostatek peněz a odvahy.

Růst počtu tuzemských e-shopů s největší pravděpodobností ani v příštích letech nebude stagnovat. Aktuální průzkum veřejného mínění ukázal, že 46 % Čechů zvažuje do budoucna založení vlastního internetového obchodu. Mezi lidmi do 44 let věku je to pak dokonce nadpoloviční většina. Přestože lze tento trend registrovat nejsilněji mezi mladými, ani u lidí nad 50 let nejde o výjimky. Nápad na založení e-shopu už dostala téměř třetina dotázaných ve věku mezi 54 a 65 lety.

Ženy dohánějí muže

Průzkum dále ukázal, že téma vlastního e-shopu je přece jen o něco bližší mužům než ženám. O provozování e-shopu přemýšlelo již někdy 51 % mužů, zatímco žen jen 40 %. Vlastní e-shop pak již provozuje nebo v minulosti provozovalo šest procent mužů a tři procenta žen. „Muži zakládají e-shopy opravdu častěji než ženy, tento poměr se ale postupně vyrovnává. Např. stále více maminek na mateřské si zkouší založit internetový obchod a podnikat z domova,“ řekl Marek Krška ze společnosti NetDirect, která se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

Finance - překážka z neznalosti

Přes velké nadšení jen necelých pět procent dotázaných skutečně přetavilo své plány ve skutečnost a začalo e-shop provozovat. Ostatní stále váhají, nejčastěji přitom protože nevědí, na který sortiment by se měli zaměřit. Dalších 23 % lidí pak považuje za největší překážku finance. „Samotné založení e-shopu přitom ani zdaleka není tak finančně náročné, jak si mnozí myslí. Menší e-shop lze prostřednictvím tzv. krabicového řešení pořídit jen za něco málo přes tisíc korun měsíčně,“ doplnil Marek Krška.

E-shop za deset vteřin

Dalším 17 % dotázaných chybí k založení vlastního e-shopu především dostatek odvahy. Přílišná bojácnost je přitom v této souvislosti častější bariérou u mužů než u žen – 15 % dotázaných doposud nezaložilo e-shop, protože podle nich aktuálně není vhodná doba. Nejméně udávaným důvodem byla neznalost postupu založení e-shopu. Za hlavní překážku ji uvedlo jen sedm procent dotázaných.

Štítky: 

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více