Téměř polovina Čechů zvažuje založení e-shopu

11. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Česko je země e-shopů. Potvrdil to i průzkum společnosti NetDirect mezi 500 respondenty, podle kterého se téměř polovina Čechů zabývá myšlenkou založení vlastního e-shopu. Do samotného uskutečnění tohoto plánu se však dosud pustilo jen zhruba 5 % lidí.

Ostatní zatím nemají jasnou představu, na jaký sortiment by se měli zaměřit, častou překážkou je také nedostatek peněz a odvahy.

Růst počtu tuzemských e-shopů s největší pravděpodobností ani v příštích letech nebude stagnovat. Aktuální průzkum veřejného mínění ukázal, že 46 % Čechů zvažuje do budoucna založení vlastního internetového obchodu. Mezi lidmi do 44 let věku je to pak dokonce nadpoloviční většina. Přestože lze tento trend registrovat nejsilněji mezi mladými, ani u lidí nad 50 let nejde o výjimky. Nápad na založení e-shopu už dostala téměř třetina dotázaných ve věku mezi 54 a 65 lety.

Ženy dohánějí muže

Průzkum dále ukázal, že téma vlastního e-shopu je přece jen o něco bližší mužům než ženám. O provozování e-shopu přemýšlelo již někdy 51 % mužů, zatímco žen jen 40 %. Vlastní e-shop pak již provozuje nebo v minulosti provozovalo šest procent mužů a tři procenta žen. „Muži zakládají e-shopy opravdu častěji než ženy, tento poměr se ale postupně vyrovnává. Např. stále více maminek na mateřské si zkouší založit internetový obchod a podnikat z domova,“ řekl Marek Krška ze společnosti NetDirect, která se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

Finance - překážka z neznalosti

Přes velké nadšení jen necelých pět procent dotázaných skutečně přetavilo své plány ve skutečnost a začalo e-shop provozovat. Ostatní stále váhají, nejčastěji přitom protože nevědí, na který sortiment by se měli zaměřit. Dalších 23 % lidí pak považuje za největší překážku finance. „Samotné založení e-shopu přitom ani zdaleka není tak finančně náročné, jak si mnozí myslí. Menší e-shop lze prostřednictvím tzv. krabicového řešení pořídit jen za něco málo přes tisíc korun měsíčně,“ doplnil Marek Krška.

E-shop za deset vteřin

Dalším 17 % dotázaných chybí k založení vlastního e-shopu především dostatek odvahy. Přílišná bojácnost je přitom v této souvislosti častější bariérou u mužů než u žen – 15 % dotázaných doposud nezaložilo e-shop, protože podle nich aktuálně není vhodná doba. Nejméně udávaným důvodem byla neznalost postupu založení e-shopu. Za hlavní překážku ji uvedlo jen sedm procent dotázaných.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více