Téměř polovina Čechů zvažuje založení e-shopu

11. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Česko je země e-shopů. Potvrdil to i průzkum společnosti NetDirect mezi 500 respondenty, podle kterého se téměř polovina Čechů zabývá myšlenkou založení vlastního e-shopu. Do samotného uskutečnění tohoto plánu se však dosud pustilo jen zhruba 5 % lidí.

Ostatní zatím nemají jasnou představu, na jaký sortiment by se měli zaměřit, častou překážkou je také nedostatek peněz a odvahy.

Růst počtu tuzemských e-shopů s největší pravděpodobností ani v příštích letech nebude stagnovat. Aktuální průzkum veřejného mínění ukázal, že 46 % Čechů zvažuje do budoucna založení vlastního internetového obchodu. Mezi lidmi do 44 let věku je to pak dokonce nadpoloviční většina. Přestože lze tento trend registrovat nejsilněji mezi mladými, ani u lidí nad 50 let nejde o výjimky. Nápad na založení e-shopu už dostala téměř třetina dotázaných ve věku mezi 54 a 65 lety.

Ženy dohánějí muže

Průzkum dále ukázal, že téma vlastního e-shopu je přece jen o něco bližší mužům než ženám. O provozování e-shopu přemýšlelo již někdy 51 % mužů, zatímco žen jen 40 %. Vlastní e-shop pak již provozuje nebo v minulosti provozovalo šest procent mužů a tři procenta žen. „Muži zakládají e-shopy opravdu častěji než ženy, tento poměr se ale postupně vyrovnává. Např. stále více maminek na mateřské si zkouší založit internetový obchod a podnikat z domova,“ řekl Marek Krška ze společnosti NetDirect, která se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

Finance - překážka z neznalosti

Přes velké nadšení jen necelých pět procent dotázaných skutečně přetavilo své plány ve skutečnost a začalo e-shop provozovat. Ostatní stále váhají, nejčastěji přitom protože nevědí, na který sortiment by se měli zaměřit. Dalších 23 % lidí pak považuje za největší překážku finance. „Samotné založení e-shopu přitom ani zdaleka není tak finančně náročné, jak si mnozí myslí. Menší e-shop lze prostřednictvím tzv. krabicového řešení pořídit jen za něco málo přes tisíc korun měsíčně,“ doplnil Marek Krška.

E-shop za deset vteřin

Dalším 17 % dotázaných chybí k založení vlastního e-shopu především dostatek odvahy. Přílišná bojácnost je přitom v této souvislosti častější bariérou u mužů než u žen – 15 % dotázaných doposud nezaložilo e-shop, protože podle nich aktuálně není vhodná doba. Nejméně udávaným důvodem byla neznalost postupu založení e-shopu. Za hlavní překážku ji uvedlo jen sedm procent dotázaných.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více