Téměř polovina Čechů zvažuje založení e-shopu

11. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: NetDirect)
Česko je země e-shopů. Potvrdil to i průzkum společnosti NetDirect mezi 500 respondenty, podle kterého se téměř polovina Čechů zabývá myšlenkou založení vlastního e-shopu. Do samotného uskutečnění tohoto plánu se však dosud pustilo jen zhruba 5 % lidí.

Ostatní zatím nemají jasnou představu, na jaký sortiment by se měli zaměřit, častou překážkou je také nedostatek peněz a odvahy.

Růst počtu tuzemských e-shopů s největší pravděpodobností ani v příštích letech nebude stagnovat. Aktuální průzkum veřejného mínění ukázal, že 46 % Čechů zvažuje do budoucna založení vlastního internetového obchodu. Mezi lidmi do 44 let věku je to pak dokonce nadpoloviční většina. Přestože lze tento trend registrovat nejsilněji mezi mladými, ani u lidí nad 50 let nejde o výjimky. Nápad na založení e-shopu už dostala téměř třetina dotázaných ve věku mezi 54 a 65 lety.

Ženy dohánějí muže

Průzkum dále ukázal, že téma vlastního e-shopu je přece jen o něco bližší mužům než ženám. O provozování e-shopu přemýšlelo již někdy 51 % mužů, zatímco žen jen 40 %. Vlastní e-shop pak již provozuje nebo v minulosti provozovalo šest procent mužů a tři procenta žen. „Muži zakládají e-shopy opravdu častěji než ženy, tento poměr se ale postupně vyrovnává. Např. stále více maminek na mateřské si zkouší založit internetový obchod a podnikat z domova,“ řekl Marek Krška ze společnosti NetDirect, která se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

Finance - překážka z neznalosti

Přes velké nadšení jen necelých pět procent dotázaných skutečně přetavilo své plány ve skutečnost a začalo e-shop provozovat. Ostatní stále váhají, nejčastěji přitom protože nevědí, na který sortiment by se měli zaměřit. Dalších 23 % lidí pak považuje za největší překážku finance. „Samotné založení e-shopu přitom ani zdaleka není tak finančně náročné, jak si mnozí myslí. Menší e-shop lze prostřednictvím tzv. krabicového řešení pořídit jen za něco málo přes tisíc korun měsíčně,“ doplnil Marek Krška.

E-shop za deset vteřin

Dalším 17 % dotázaných chybí k založení vlastního e-shopu především dostatek odvahy. Přílišná bojácnost je přitom v této souvislosti častější bariérou u mužů než u žen – 15 % dotázaných doposud nezaložilo e-shop, protože podle nich aktuálně není vhodná doba. Nejméně udávaným důvodem byla neznalost postupu založení e-shopu. Za hlavní překážku ji uvedlo jen sedm procent dotázaných.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více