Kasa.cz: Zvyklosti zákazníků se mění

2. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Podle statistik Kasa.cz se mění nákupní zvyklosti zákazníků. Jednak své nákupy realizují i v pozdějších odpoledních až večerních hodinách, jednak své dotazy řeší namísto dříve rozšířených telefonátů i prostřednictví chatu.

„Naši zákazníci si on-line způsob komunikace oblíbili, o čemž svědčí i skutečnost, že více než třetina dřívějších telefonických dotazů je dnes řešena prostřednictvím chatu, přičemž tato tendence je stále rostoucí,“ uvedl David Pintar, vedoucí zákaznického servisu Kasa.cz.

Nejčastěji se přitom zákazníci přes chat dotazují na technickou specifikaci vybraného zboží (cca 60 % dotazů). Zbylých 40 % tvoří dotazy na termín dodání zboží, na možnost nákupu na splátky či na otevírací dobu v kamenných prodejnách Kasahouse.

Zatímco ještě před pěti lety zákazníci nakupovali nejčastěji kolem poledne, dnes se čas jejich nákupů přesunuje na dopolední hodiny a na dobu po pracovní době. Dvě denní špičky lze zaznamenat kolem 9. hodiny ranní a 20. hodiny večerní.

„Změna nákupního času je dána bezpochyby tím, že dnes již většina zákazníků má počítač připojený k internetu nejen v práci, ale i doma, a tak není problém vybírat zboží i v podvečer,“ okomentoval David Pintar, a dodal, že nejvíce lidé nakupují od pondělí do čtvrtka, v pátek jsou nákupy soustředěny na dopolední hodiny a o víkendu se prodeje realizují vesměs jen večer.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více