Kasa.cz: Zvyklosti zákazníků se mění

2. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Podle statistik Kasa.cz se mění nákupní zvyklosti zákazníků. Jednak své nákupy realizují i v pozdějších odpoledních až večerních hodinách, jednak své dotazy řeší namísto dříve rozšířených telefonátů i prostřednictví chatu.

„Naši zákazníci si on-line způsob komunikace oblíbili, o čemž svědčí i skutečnost, že více než třetina dřívějších telefonických dotazů je dnes řešena prostřednictvím chatu, přičemž tato tendence je stále rostoucí,“ uvedl David Pintar, vedoucí zákaznického servisu Kasa.cz.

Nejčastěji se přitom zákazníci přes chat dotazují na technickou specifikaci vybraného zboží (cca 60 % dotazů). Zbylých 40 % tvoří dotazy na termín dodání zboží, na možnost nákupu na splátky či na otevírací dobu v kamenných prodejnách Kasahouse.

Zatímco ještě před pěti lety zákazníci nakupovali nejčastěji kolem poledne, dnes se čas jejich nákupů přesunuje na dopolední hodiny a na dobu po pracovní době. Dvě denní špičky lze zaznamenat kolem 9. hodiny ranní a 20. hodiny večerní.

„Změna nákupního času je dána bezpochyby tím, že dnes již většina zákazníků má počítač připojený k internetu nejen v práci, ale i doma, a tak není problém vybírat zboží i v podvečer,“ okomentoval David Pintar, a dodal, že nejvíce lidé nakupují od pondělí do čtvrtka, v pátek jsou nákupy soustředěny na dopolední hodiny a o víkendu se prodeje realizují vesměs jen večer.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více