Novinky

Ještě jeden kontakt

Představa mnoha prodejců je jednoduchá – najdu si telefonní číslo potenciálního zákazníka, domluvím si schůzku, představím mu naši firmu a naše produkty a hned na místě uzavřu objednávku. Většinou to tak jednoduché není, právě naopak, ale rozhodně to neznamená, že bychom měli svou snahu vzdávat.

František Doupal
Zdroj: Jakzvýšitprodej.cz
  • 13. 2. 2015
  • 1 min
Ještě jeden kontakt

Říkáte, že takto uvažují jen naivkové a že ostřílení matadoři vědí, že k úspěšnému prodeji musejí kontaktovat zákazníka vícekrát?

Máte pravdu.

Proč pak ale většina prodejců vzdá svou snahu hned po prvním odmítnutí? A proč svou snahu vzdají po druhém či třetím odmítnutí i oni ostřílení matadoři?

Z jednoho průzkumu provedeného v USA vyplynulo následující:

2 % objednávek jsou provedena při 1. kontaktu

3 % objednávek jsou provedena při 2. kontaktu

5 % objednávek je provedeno při 3. kontaktu

10 % objednávek je provedeno při 4. kontaktu

80 % objednávek je provedeno při 5 - 12. kontaktu

Česká realita a váš obor podnikání budou přirozeně jiné, tato statistika pro nás ale může být přesto přínosná.

Honit se za zákazníkem, který není perspektivní a odmítá nás, je plýtváním času.

Pokud ale před sebou máme zákazníka, který je pro naši firmu ideálním odběratelem, pak má smysl se k němu vracet i tehdy, když nás jednou či vícekrát odmítnul.

Odmítnutí totiž může pramenit z mnoha důvodů. A pokud tyto překážky zmizí, změní se jeho situace nebo odběratel přestane být spokojený se svým stávajícím dodavatelem, máme příležitost uspět.

Zkontrolujte, jak rychle po prvním odmítnutí vzdají boj vaši prodejci... a podpořte je v tom, aby perspektivní zákazníky oslovili tento týden ještě jednou.

Autor: Pavel Řehulka

Podobné články

Aby vaše stránky více prodávaly #5
Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #5

Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #4

Aby vaše stránky více prodávaly #3
Novinky

Aby vaše stránky více prodávaly #3

Aby vaše stránky prodávaly více #2
Novinky

Aby vaše stránky prodávaly více #2