Novinky

Jak získat nové zákazníky za 20 haléřů

Pokud hledají zákazníci vaše produkty na internetu, následující tip vám je pomůže přivést na vaše stránky třeba jen za 20 haléřů. Nebo méně.

Reseller Magazine OnLine
Zdroj: Jakzvýšitprodej.cz
  • 10. 1. 2014
  • 2 min
Jak získat nové zákazníky za 20 haléřů

Prodejci internetové reklamy nabízejí již několik let tzv. reklamní bannery, tj. reklamní obdélníky, ve kterých se na nejrůznějších stránkách zobrazuje vaše reklama. A když zaplatíte několik desítek tisíc korun, vaše reklamní bannery uvidí desítky či stovky tisíc lidí.

To zní sice zajímavě, ale jen do té doby, než si uvědomíme, že nás nezajímají ti, kteří naši reklamu uvidí, ale ti, kteří na ni kliknou a dostanou se až k naší prezentaci. Platit bychom tedy měli pouze za ty, kteří naše stránky skutečně navštíví. A přesně to je dnes možné.

Reklamní systémy PPC (pay per click, zaplať jen za prokliknutí) nám umožňují, abychom si objednali zobrazování naší reklamy jen tehdy, když návštěvník internetu zadá výraz související s naším podnikáním. U květinářství to může být např. kytice, u tiskárny barevné vizitky a u prodejce stavebnin např. levné stavebniny. Za toto zobrazení zatím nic neplatíme. Peníze jsou z našeho účtu odečteny až v momentě, kdy dotyčný na naši reklamu skutečně klikne a dostane se až na naše stránky.

Výhodou celého systému je, že platíme je za ty návštěvníky, které skutečně zajímá to, co nabízíme. A protože při správném nastavení zaplatíme za proklik třeba jen 20 haléřů (a někdy dokonce méně), tato forma propagace patří mezi nejlevnější způsoby, jak k vaší prezentaci přivést nové zákazníky.

Tři největší systémy této formy reklamy v ČR jsou:

Google AdWords
Sklik
eTarget

Zprovoznění takové reklamy je jen otázkou několika minut: Zaregistrovat se, napsat inzerát, zadat klíčová slova (vyhledávací výraz), zaplatit zálohu a vaše reklama se ihned začne zobrazovat.

Cena za proklik se přirozeně liší od slova ke slovu podle toho, jak velký zájem mají o stejná slova vaši konkurenti a jak dobře umí nastavit svou kampaň. Minimální cena v systémech se samozřejmě mohou vyšplhat mnohem výše. (Trikem k minimalizaci ceny je pak přesné zacílení a používání např. víceslovných výrazů.)

Osobně všechny tři služby používám a můžu je tedy. Využití těchto systémů vám v internetové době dává nad vašimi konkurenty příjemnou výhodu. A pokud celou oblast podrobně nastudujete a pochopíte, jak vaše klíčová slova zacílit, může se z této formy propagace stát váš hlavní zdroj nových zákazníků.

Autor: Pavel Řehulka