Jak vás vlastně vnímají vaši zákazníci?
Vzpomínáte si, jak jste se ve škole učili matematické vzorečky? Museli jste si je hlasitě opakovat nebo jste si je přepisovali na papír?
Odborníci na neurolingvistické programování tvrdí, že v našich výrazech, slovech a formulacích dáváme najevo styl, jakým uvažujeme.
Vizuálně uvažující lidé používají slova typu - vidím, pozoruji či sleduji. Pocitově (kinesteticky) smýšlející lidé se vyjadřují slovy typu - cítím, dotklo se mě, mám dojem, jde to rychle, už tam letím. A od zvukově (auditivně) vnímajících lidí uslyšíte - slyším, co říkáte, zní to dobře.
Chceme-li tedy dosáhnout toho, aby si zákazník z naší prezentace odnesl maximum, musíme mu informace předávat způsobem, který má nejraději:
- Vizuálním typům budeme ukazovat fotografie, brožury, grafy a tabulky.
- U zvukově vnímajících zákazníků necháme papíry schované a budeme spíše mluvit.
- A u pocitově zaměřených typů dáme zákazníkovi náš produkt do rukou a budeme se s ním bavit o příjemných pocitech, které v něm vyvolávají.
Jak v následujících sedmi dnech roztřídíte vaše zákazníky podle jejich způsobu vnímání a změníte vaše postupy prodeje?
Autor: Pavel Řehulka