Jak se nakupovalo před Vánoci na e-shopech

4. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Vánoční nákupy se z velké části přesunuly do online světa a vzhledem k nutnosti dopravy začaly o něco dříve než v kamenných prodejnách. Hlavní špička nastala na začátku prosince a vyvrcholila 14. prosince.

Mezi akcemi, které zákazníky přiměly k nákupu, patřil letos Den dopravy zdarma. Naopak během tzv. černého pátku nezaznamenali prodávající žádné velké změny. Lidé nakupují v e-shopech převážně během pracovního týdne, největší propady byly pravidelně v sobotu.

Vánoční sezóna začíná pro e-shopaře často již na přelomu září a října. „S blížícím se Štědrým dnem pak počet objednávek rostl. Nejvíce jsme jich letos zaznamenali 14. prosince. Byl to jeden z posledních dní, kdy jste jako zákazník měl jistotu, že objednané dárky z e-shopu opravdu dorazí včas,“ okomentoval Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Různé marketingové akce, které měly nalákat zákazníky, se ne vždy setkaly s odezvou. Úspěšný byl Den dopravy zdarma, který proběhl 18. listopadu. Naopak tzv. černý pátek, populární především v USA, se v Čechám zatím zabydluje velmi pomalu. „V on-line obchodech se nakupovalo zejména během pracovního týdne, nejméně pak o sobotách. Je to často dáno tím, že lidé objednávají zboží v práci, kde si v klidu mohou vše rozmyslet. Víkendy patří rodině a přátelům,“ doplnil Miroslav Uďan.

 

Podobné články

Češi letos utratí za dárky téměř osm tisíc

15. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Čtěte více

Kolik dají Češi za dárky na internetu a o co mají největší zájem?

11. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S blížícím se Štědrým dnem čeká české e-shopy druhý vrchol vánočních prodejů. Tím je po Black Friday pondělí 11. prosince a celý následující týden. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků přitom u nás objedná on-line téměř 80 % uživatelů internetu. Kolik plánují utratit a o jaké zboží bude největší zájem? Čtěte více

Češi a nakupování vánočních dárků podle CZC.CZ

7. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Největší nákupní horečka právě začala, protože Češi nemají ještě nakoupeno na Vánoce. Tedy aspoň více než polovina z nich. Podle průzkumu CZC.CZ bude mezi dárky letos hodně elektroniky, nejčastěji pak mobilní telefony, chytré hodinky, sluchátka a herní příslušenství. Čtěte více

První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší… Čtěte více