Infografika: Míra prokliku za reklamu se snižuje a nejvíce se kliká v pondělí

5. 12. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Internet Billboard)
Podle společnosti Internet Billboard průměrné CTR (Click Through Rate, proklikovost) komerčních reklam se letos výrazně snížilo na 0,12 % (oproti roku 2013, kdy bylo 0,17 %).

Tento pokles lze přičítat většímu objemu kampaní přes automatizované systémy RTB třetích stran, u kterých se kliky většinou nezapočítávají. Nejlepšími dny pro internetovou reklamu zůstávají stejně jako v minulém roce pondělí a neděle. Špička pro užívání internetu je totožná se špičkou pro internetovou reklamu (odpolední mezi 12.00 – 13.00 a večerní mezi 20.00 – 22.00).

Nejvíce těch, co sledují internetovou reklamu na českém internetu, pochází ze Středočeského kraje (39,92% podíl v počtu zobrazení), na druhém místě jsou pak návštěvníci nacházející se mimo Českou republiku (14,3% podíl). V první pětce naleznete také Jihomoravský kraj (12,37 %), Moravskoslezský kraj (9,40 %) a Zlínský kraj (5,06 %).

V souboji prohlížečů vede stejně jako v roce 2013 Google Chrome jak v počtu zobrazení, tak počtu prokliků a míry proklikovosti (CTR). V roce 2012 byla však ještě na prvním místě Mozilla Firefox (s 28,50% podílem v počtu zobrazení) a Chrome byl druhý (24,50% podíl).

Na reklamu na internetu nejvíce klikají uživatelé prohlížeče Safari a mezi operačními systémy se na špičce drží Windows 7 s podílem 50,84 %. Co se týče přístupů z mobilních zařízení, ty se v letošním roce zvedly o 183 % ve srovnání s rokem 2013. V mobilních operačních systémech má Android dvakrát větší zastoupení než konkurenční Apple a přitom v roce 2013 byl Android na pouhých 88 % rozsahu Apple.

Zajímavé je, že stále roste počet prohlížečů (7,36 %), které mají zakázány tzv. cookies. Cookies slouží zejména k ukládání informací na počítač uživatele a jsou používány v reklamě pro možnost identifikace konkrétního uživatele napříč servery a službami. Posledních několik let jsou také středem zájmu Evropské unie, která je začala regulovat a omezovat zákonem. Vliv na nefunkčnost cookies má nárůst podílu mobilních zařízení (smartphony, tablety), které mají jinou bezpečnostní politiku.

Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více