Infografika: Každý třetí Evropan plánuje pořízení chytrých hodinek

8. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kentico Software)
Ačkoli chytré hodinky dosud vlastní pouze necelá desetina Evropanů, zájem o ně neustále roste. V budoucnu si je chystá pořídit 33 % obyvatel Evropy, bezmála čtvrtina pak dokonce již letos.

Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 % pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v následujících vlastnostech chytrých hodinek:

  • přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociálních sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %);
  • navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %);
  • telefonické a video hovory (32 %);
  • bezpečnostní monitoring – sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %);
  • sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %).

Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %). Více než polovina (54 %) Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně, dalších 40 % nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.

Podle společnosti Kentico Software se chytré hodinky v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro online marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování značky nebo pro zasílání cílených nabídek. „Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ vysvětlil Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.

Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 % z nich nevadí přijímání jakýchkoli reklam a 21 % oceňuje reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.

Údaje vyplývají z globálního průzkumu české společnosti Kentico Software, do kterého se zapojili také čeští spotřebitelé.

Podobné články

Prodej monitorů zůstává silný

23. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Celosvětový prodej monitorů, notně „nakopnutý“ covidovou pandemií, zůstává i nadále silný. Podle IDC se jen za letošní druhý kvartál celosvětově prodalo přes 35 milionů kusů, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2020 představuje nárůst o více než 11 %. Čtěte více

Trh s herními počítači zůstává v regionu EMEA nadále silný

17. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Během druhého čtvrtletí 2021 se v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky prodalo 2,5 milionu herních PC, což představuje meziroční nárůst o 10,5 %. Růst by měl (ačkoli již pomalejší) vytrvat přinejmenším do konce letošního roku. Čtěte více

Trh se servery klesal v tržbách a stagnoval v objemu

14. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC se ve druhém čtvrtletí 2021 celosvětově prodalo 3,2 milionu serverů (meziroční nárůst o 0,1 %) při tržbách 23,6 miliardy USD (meziroční pokles o 2,5 %). Čtěte více

Prodej smartphonů v druhém kvartále slušně rostl

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle údajů společnosti Gartner vzrostl během druhého čtvrtletí 2021 globální prodej smartphonů meziročně o 10,8 % na 328,8 milionů. Čtěte více