Infografika: Každý třetí Evropan plánuje pořízení chytrých hodinek

8. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kentico Software)
Ačkoli chytré hodinky dosud vlastní pouze necelá desetina Evropanů, zájem o ně neustále roste. V budoucnu si je chystá pořídit 33 % obyvatel Evropy, bezmála čtvrtina pak dokonce již letos.

Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 % pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v následujících vlastnostech chytrých hodinek:

  • přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociálních sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %);
  • navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %);
  • telefonické a video hovory (32 %);
  • bezpečnostní monitoring – sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %);
  • sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %).

Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %). Více než polovina (54 %) Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně, dalších 40 % nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.

Podle společnosti Kentico Software se chytré hodinky v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro online marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování značky nebo pro zasílání cílených nabídek. „Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ vysvětlil Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.

Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 % z nich nevadí přijímání jakýchkoli reklam a 21 % oceňuje reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.

Údaje vyplývají z globálního průzkumu české společnosti Kentico Software, do kterého se zapojili také čeští spotřebitelé.

Podobné články

Ve druhém čtvrtletí bylo na AI připraveno 14 % prodaných PC

27. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějších údajů společnosti Canalys bylo ve 2. čtvrtletí 2024 dodáno 8,8 milionu počítačů s umělou inteligencí. Tato zařízení jsou definována jako stolní počítače nebo notebooky, které obsahují čipovou sadu nebo dedikovaná jádra pro specializované pracovní úlohy AI (například NPU). Čtěte více

Prodej tabletů překonal předpandemickou úroveň a vykázal slušný růst

15. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC zaznamenal celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziroční nárůst o 22,1 % na celkových 34,4 milionu kusů. Kromě mizerných výsledků z loňska, se kterými se letošní prodej porovnával, pramenil pozitivní vývoj zejména ze zahájení nově představených produktů z dílen předních světových výrobců. Čtěte více

Celosvětové výdaje na IT porostou v roce 2024 o 7,5 %

23. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Nejnovější prognóza společnosti Gartner očekává, že celosvětové výdaje na IT letos dosáhnou celkové výše 5,26 bilionu dolarů, což představuje nárůst o 7,5 % oproti roku 2023. Jde o pokles oproti předpovědi z předchozího čtvrtletí, která předpokládala 8% nárůst, ale o zvýšení oproti původní prognóze ve výši 5,06 bilionu dolarů. Čtěte více

Prodej PC ve druhém čtvrtletí vzrostl o tři procenta

19. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s tradičními osobními počítači zaznamenal po osmi po sobě jdoucích čtvrtletích poklesu druhé čtvrtletí růstu. Podle společnosti IDC dodávky ve druhém čtvrtletí roku 2024 dosáhly 64,9 milionu kusů, což představuje meziroční růst o tři procenta. Zatímco celkový trh těžil z příznivého srovnání s rokem 2023, slabé výsledky v Číně trh nadále brzdily. Bez zahrnutí Číny by vzrostly celosvětové dodávky meziročně o více než pět procent. Čtěte více