Infografika: Každý třetí Evropan plánuje pořízení chytrých hodinek

8. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kentico Software)
Ačkoli chytré hodinky dosud vlastní pouze necelá desetina Evropanů, zájem o ně neustále roste. V budoucnu si je chystá pořídit 33 % obyvatel Evropy, bezmála čtvrtina pak dokonce již letos.

Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 % pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v následujících vlastnostech chytrých hodinek:

  • přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociálních sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %);
  • navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %);
  • telefonické a video hovory (32 %);
  • bezpečnostní monitoring – sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %);
  • sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %).

Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %). Více než polovina (54 %) Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně, dalších 40 % nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.

Podle společnosti Kentico Software se chytré hodinky v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro online marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování značky nebo pro zasílání cílených nabídek. „Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ vysvětlil Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.

Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 % z nich nevadí přijímání jakýchkoli reklam a 21 % oceňuje reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.

Údaje vyplývají z globálního průzkumu české společnosti Kentico Software, do kterého se zapojili také čeští spotřebitelé.

Podobné články

Celosvětové výdaje na IT porostou v roce 2024 o 7,5 %

23. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Nejnovější prognóza společnosti Gartner očekává, že celosvětové výdaje na IT letos dosáhnou celkové výše 5,26 bilionu dolarů, což představuje nárůst o 7,5 % oproti roku 2023. Jde o pokles oproti předpovědi z předchozího čtvrtletí, která předpokládala 8% nárůst, ale o zvýšení oproti původní prognóze ve výši 5,06 bilionu dolarů. Čtěte více

Prodej PC ve druhém čtvrtletí vzrostl o tři procenta

19. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s tradičními osobními počítači zaznamenal po osmi po sobě jdoucích čtvrtletích poklesu druhé čtvrtletí růstu. Podle společnosti IDC dodávky ve druhém čtvrtletí roku 2024 dosáhly 64,9 milionu kusů, což představuje meziroční růst o tři procenta. Zatímco celkový trh těžil z příznivého srovnání s rokem 2023, slabé výsledky v Číně trh nadále brzdily. Bez zahrnutí Číny by vzrostly celosvětové dodávky meziročně o více než pět procent. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více