Infografika: Evropský CIO chce pochopit potřeby firmy
Vrcholní IT pracovníci po celém světě si v zásadě kladou stejné cíle a mají podobnou náplň práce, avšak průzkum poukazuje na určité rozdíly, které existují mezi evropskými a americkými IT řediteli. Postoje CIO se výrazněji liší v otázce lepšího pochopení potřeb interních zákazníků, čemuž přisuzuje důležitost 37 % evropských, ale jen 18 % amerických IT ředitelů.
Rozdíl v osobní agendě amerických a evropských CIO je patrný také v řízení IT oddělení. Ambice uspořádat interní organizaci tak, aby IT přinášelo více inovací, se nachází mezi prioritami u 44 % amerických IT manažerů, zatímco v Evropě si tento cíl klade jeden ze čtyř CIO. Podobně je tomu u hodnocení efektivity projektů, které souvisí s informačními technologiemi. Po přesnějším vyhodnocování volá 26 % amerických a 12 % evropských CIO.
„Američtí CIO se soustředí především na podporu podnikových rozhodnutí, vytváření nových příležitostí a inovace v oblasti dodání produktu. V Evropě je kladen větší důraz na řízení nákladů a zvyšování efektivnosti,“ řekl Steven Frantzen, viceprezident společnosti IDC pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky. „Odlišnosti ve stylu řízení jsou ovlivněny jak firemní kulturou, tak samozřejmě kulturou celé společnosti. I při omezených rozpočtech se na obou stranách Atlantiku od CIO očekává, že budou aktivně zavádět inovace - půjde o posun do cloudu, řešení problematiky BYOD a BYOC, jakož i bezpečnosti IT,“ dodal.