Infografika: České e-shopy letos utrží 51,2 miliard korun

4. 10. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Obliba nakupování v e-shopech stále roste. V letošním roce obrat českých internetových obchodů vzroste na 51,2 miliard korun, uskuteční se více jak 26 milionů objednávek při průměrné výšce 1962 korun. Odhadl to nákupní rádce Heureka.cz.

Rekordní obrat 51,2 miliard v roce 2012 bude znamenat nárůst o více jak 15 % oproti roku 2011, kdy obrat českých internetových obchodů činil 44,3 miliard Kč.

„Za poslední dva roky můžeme sledovat postupný vývoj v chování nakupujících. V roce 2010 byla průměrná výše objednávky přes 3 000 Kč, nyní je 1 962 Kč. Zákazníci se na internetu naučili nakupovat i zboží nižší hodnoty, které dříve nakupovali prakticky pouze v kamenných obchodech. Frekvence nákupů na internetu se tak zvýšila, což dokládá i nárůst počtu realizovaných objednávek. V tomto roce odhadujeme, že bude uskutečněno 26,1 milionu objednávek,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Klesající průměrné výši objednávek napomáhá i trend osobních odběrů, díky kterému zákazníci šetří na dopravném a nemají problém objednat si přes internet i zboží nižší hodnoty. „Podíl osobních odběrů napříč celým trhem činí 22 %. U vítězných obchodů v soutěži ShopRoku 2012, kde většina obchodů osobní odběr skutečně nabízí, činí podíl osobních odběrů v průměru 44 % a tento podíl stále roste,“ dodal Demuth.

V případě podílů jednotlivých dopravců je situace na trhu relativně stálá. I nadále více než polovina lidí volí pro dopravu zboží Českou poštu (54 %), druhým nejoblíbenějším dopravcem je společnost PPL (29 %) a třetím v pořadí je společnost DPD (7 %).

Obrovským tempem rostou přístupy z mobilních zařízení. „Začátkem roku 2011 činily přístupy přes mobilní zařízení méně než 1 %. V současné době tento podíl překročil hranici 5 % a nadále roste. V mobilním nakupování vidíme obrovský potenciál a je nejvyšší čas, aby české internetové obchody pracovaly na lepších mobilních verzích svých obchodů,“ doplnil Demuth.

Zajímavé je také srovnání hodnocení zákazníků u nejlepších českých e-shopů, které se umístily v soutěži ShopRoku 2012 a celkovým průměrným hodnocením e-shopů zapojených ve službě Ověřeno zákazníky. Zatímco průměrně v jednom obchodě během jednoho roku opakovaně nakoupí 15 % zákazníků, u finalistů a vítězů ShopRoku je to 30%. Průměrně zákazníci doporučují nákup v internetovém obchodě, ve kterém uskutečnili nákup v 92 % případů, u vítězů a finalistů ShopRoku nákup doporučuje téměř 99 % zákazníků.

Štítky: 
Fotogalerie: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více