Infografika: České e-shopy letos utrží 51,2 miliard korun

4. 10. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Obliba nakupování v e-shopech stále roste. V letošním roce obrat českých internetových obchodů vzroste na 51,2 miliard korun, uskuteční se více jak 26 milionů objednávek při průměrné výšce 1962 korun. Odhadl to nákupní rádce Heureka.cz.

Rekordní obrat 51,2 miliard v roce 2012 bude znamenat nárůst o více jak 15 % oproti roku 2011, kdy obrat českých internetových obchodů činil 44,3 miliard Kč.

„Za poslední dva roky můžeme sledovat postupný vývoj v chování nakupujících. V roce 2010 byla průměrná výše objednávky přes 3 000 Kč, nyní je 1 962 Kč. Zákazníci se na internetu naučili nakupovat i zboží nižší hodnoty, které dříve nakupovali prakticky pouze v kamenných obchodech. Frekvence nákupů na internetu se tak zvýšila, což dokládá i nárůst počtu realizovaných objednávek. V tomto roce odhadujeme, že bude uskutečněno 26,1 milionu objednávek,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Klesající průměrné výši objednávek napomáhá i trend osobních odběrů, díky kterému zákazníci šetří na dopravném a nemají problém objednat si přes internet i zboží nižší hodnoty. „Podíl osobních odběrů napříč celým trhem činí 22 %. U vítězných obchodů v soutěži ShopRoku 2012, kde většina obchodů osobní odběr skutečně nabízí, činí podíl osobních odběrů v průměru 44 % a tento podíl stále roste,“ dodal Demuth.

V případě podílů jednotlivých dopravců je situace na trhu relativně stálá. I nadále více než polovina lidí volí pro dopravu zboží Českou poštu (54 %), druhým nejoblíbenějším dopravcem je společnost PPL (29 %) a třetím v pořadí je společnost DPD (7 %).

Obrovským tempem rostou přístupy z mobilních zařízení. „Začátkem roku 2011 činily přístupy přes mobilní zařízení méně než 1 %. V současné době tento podíl překročil hranici 5 % a nadále roste. V mobilním nakupování vidíme obrovský potenciál a je nejvyšší čas, aby české internetové obchody pracovaly na lepších mobilních verzích svých obchodů,“ doplnil Demuth.

Zajímavé je také srovnání hodnocení zákazníků u nejlepších českých e-shopů, které se umístily v soutěži ShopRoku 2012 a celkovým průměrným hodnocením e-shopů zapojených ve službě Ověřeno zákazníky. Zatímco průměrně v jednom obchodě během jednoho roku opakovaně nakoupí 15 % zákazníků, u finalistů a vítězů ShopRoku je to 30%. Průměrně zákazníci doporučují nákup v internetovém obchodě, ve kterém uskutečnili nákup v 92 % případů, u vítězů a finalistů ShopRoku nákup doporučuje téměř 99 % zákazníků.

Štítky: 
Fotogalerie: 

Podobné články

Říjnová e-commerce rostla o 31 %

18. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, měla vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny na růst e-commerce velký vliv. Nákupní rádce Heureka.cz srovnal meziroční růst top kategorií na internetu během první a druhé koronavirové krize. Čtěte více

Letošní Vánoce vytáhnou obrat e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu

26. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Start hlavní nákupní sezóny ve spojení s útlumem „offline“ aktivit opět pocítili především internetoví obchodníci – průběžná říjnová čísla ukazují meziroční nárůst o desítky procent. Podle předběžných odhadů tak vytáhne vánoční sezóna celoroční čísla e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu. Čtěte více

Češi v prvním pololetí 2020 utratili na internetu 74 miliard korun

22. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Vlivem opatření souvisejících s koronakrizí, kdy se na čas celý retail přesunul téměř výhradně do onlinu, utratili Češi v e-shopech 74 miliard korun. Nejsilnějším měsícem byl prozatím březen s celkovým meziročním růstem o 40 %. Významně rostly segmenty jako je nábytek, dům a zahrada. Čtěte více

České e-commerce rostlo i v květnu. Meziročně skoro o čtvrtinu

16. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Při pohledu na květnové statistiky je patrné, že online nákupy Čechů ovlivnila především rozhodnutí vlády o konání hromadných akcí – oproti předchozímu měsíci vyrostly kategorie spojené s pořádáním svateb (až o tisíce procent) a také další podobné kategorie jako jsou party doplňky, lampiony a podobně. Čtěte více