Heureka pokračuje v nákupech – kupuje logistickou společnost Balíkobot

26. 8. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Posílení služeb v oblasti zpracování a přenosu logistických dat v marketplace a rozšíření a zatraktivnění služeb partnerům – to jsou jedny z hlavních cílů další akvizice skupiny Heureka Group. Ta kupuje službu Balíkobot, která aktuálně patří majoritně investorům Martinovi Kasovi a Davidu Folprechtovi.

Nástroj, který e-shopům a dalším odesílatelům výrazně usnadňuje předávání dat dopravcům a umožňuje přesné online sledování pohybu zásilek, zapadá Heurece do dlouhodobých cílů budovat největší evropský marketplace. Hodnotu akvizice nechce žádná ze stran komentovat.

Rok a půl po koupi brněnské technologické firmy Dataweps hlásí Heureka další akvizici. Tou je nákup nástroje Balíkobot, služby pro snadnější správu a předávání logistických dat směrem k dopravcům.

„Spojení s partnerem, který má silné know-how v oblasti logistiky významně obohatí a posune naše služby v rámci budování největšího evropského marketplace a jednotné platformy Heureka Group,“ uvedl k novému spojení Tomáš Braverman, CEO skupiny Heureka Group. Ta aktuálně působí v devíti zemích regionu CEE. „Dlouhodobě se snažíme naše vztahy s partnery prohlubovat a pomáhat jim s prodejem napříč celým regionem, kde působíme. Věříme, že široké možnosti zpracování informací o logistice a pomoc s celým procesem předávání dat dopravcům ocení nejen e-shopy, ale ve výsledku díky přesnějším a rychlejším informacím také koncoví zákazníci. A to nejen v marketplace, ale v celém programu Ověřeno zákazníky,“ dodal Braverman. 

„Za Balíkobotem jsem stál od samého počátku a jsem velmi rád, že ho předáváme právě do rukou tak zkušeného hráče jako je Heureka. Balíkobot roste každoročně o desítky procent a má velmi zkušený tým v čele s Martinem Šauerem. Ve skupiny Heureka očekávám další dynamický růst, expanzi do zahraničí a synergie ze spolupráce ve skupině,“ doplnil ke propojení Martin Kasa. 

Služba Balíkobot funguje na trhu od roku 2014 a zajišťuje automatizovanou výměnu dat o balících, paletách a dopisech z e-shopového (nebo podnikového) systému přímo dopravcům, díky čemuž se výrazně zrychluje i samotná logistika zboží. 

„Díky vstupu silného partnera s působností v celém regionu střední a východní Evropy budeme moci lépe škálovat a rozvíjet naše služby. Ve skupině Heureka Group chceme hledat synergie pro rozvoj nových služeb, které pomohou našim zákazníkům lépe zvládat logistické procesy,“ doplnil Martin Šauer, CEO Balíkobotu. 

Na vedení Balíkobotu se aktuálně nic nemění. Ve struktuře skupiny Heureka Group bude Balíkobot samostatnou entitou, která bude hledat synergie v případech, kde to dává smysl. CEO Balíkobotu Martin Šauer bude nově podléhat CEO celé Heureka Group Tomáši Bravermanovi.

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více