Geis zefektivňuje skladovou logistiku díky technologii Pick-by-Voice

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Geis)
Skupina Geis se neustále snaží zlepšovat procesy a hledat inovativní řešení. Nyní proto implementuje i do ostravského projektu technologii Pick-by-Voice, která je součástí jejich širokého portfolia inovací. Po zhodnocení testovací fáze očekávají zvýšení produktivity v tomto projektu až o 10 %.

Celá skupina Geis má bohaté zkušenosti s technologiemi, jako jsou Pick-by-Voice, Pick-by-Light, Google Glass a mnohými dalšími. Pružně je zavádí tam, kde přinesou zvýšení efektivity a zlepší pracovní procesy. Rozhodli se tedy využívat Pick-by-Voice i v projektu pro dlouholetého klienta na Ostravsku. Jsou totiž přesvědčeni, že i zde přinese významné výhody. Dle prvních propočtů by se produktivita při vychystávání zboží měla zvýšit o 8 – 10 %.

V pilotní fázi bude v projektu nasazeno deset zařízení, ale vzhledem k univerzálnosti Pick-by-Voice a jejímu potenciálu je pravděpodobné, že jejich počet v budoucnu naroste. Implementace technologie je nastavena tak, aby ji bylo možné přizpůsobit a aplikovat na různé logistické projekty.

Výhody Pick-By-Voice v provozu

Pavel Křížek, ředitel logistiky Geis CZ, poukázal na důležitý benefit této technologie: „Díky Pick-by-Voice mohou naši operátoři pracovat bez nutnosti použití skenerů, což zjednodušuje proces a snižuje možnost chyb. Mají volné ruce a mohou pracovat efektivněji.“ I zaškolení zaměstnanců je díky Pick-By-Voice jednodušší a rychlejší.

Jak funguje Pick-by-Voice?

Pick-by-Voice umožňuje operátorům komunikovat se skladovým systémem prostřednictvím hlasových pokynů. Pracovníci jsou vybaveni sluchátky s mikrofonem a reproduktorem. Systém je prostřednictvím nich naviguje po skladu a určuje, jaké zboží mají pickovat a kde se nachází. Operátor následně hlasově pokyn potvrdí. Během procesu jsou data o výběru produktů zaznamenávána do skladového systému a ten řídí následné úkony tak, aby efektivita celého procesu byla co největší. Samozřejmostí je i několik jazykových mutací, aby práci zvládli pracovníci z různých zemí.

I samotní operátoři si zařízení chválí. Projektový manažer logistiky Tomasz Wzientek to potvrdil: „Byl jsem mile překvapen z pozitivních reakcí skladových manipulantů, kteří na vlastní kůži zjistili její výhody a ověřili si, že je skutečně přínosem.“

IT pomáhá hladkému fungování

Pick-by-Voice v ostravském provozu využívá rozhraní API, prostřednictvím kterého komunikuje s externím systémem dodavatele tohoto nového řešení. IT specialisté Geis vyvinuli datové napojení na tento systém a proces předávání vstupních informací do něj – skladové operace, artikly, počty atd. Díky tomu je tok dat i informací plynulý bez zbytečných prodlev.

Štítky: 

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více