E-shopy vylepšily nakupování z mobilů i bezpečnost

29. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Ve studii Český košík roku, která již třetím rokem zkoumá pohodlnost nakupování na největších českých e-shopech, se letos utkalo 111 internetových obchodů. Oproti roku 2015 zásadně vzrostla nejen spokojenost uživatelů s nakupováním z mobilních telefonů, ale i úroveň zabezpečení dat, které o sobě uživatelé e-shopům zanechávají (oproti loňským 16 % bylo letos certifikátem HTTPS zabezpečeno 53 % e-shopů).
Foto: Freeimages.com

„Vyladěný proces nákupu z mobilních telefonů má více než polovina z předních internetových obchodů, což je oproti loňsku dvojnásobný nárůst,“ řekl Jan Daněček, business developement director fintech startupu Twisto.cz, který je pořadatelem studie.

Všech 111 e-shopů prošlo během dvouměsíčního testování důkladnými uživatelskými testy a vyhodnocením nákupního procesu dle odborné metodologie, která vznikla ve spolupráci s předními českými odborníky. Testované internetové obchody vytvoří 70 % obratu celé české e-commerce, kde je letos předpokládaný obrat sto miliard korun. Celkovým vítězem se v letošním roce stal e-shop 4home.cz, nejlepší uživatelský zážitek při nákupu z mobilního telefonu přináší Mixit.cz.

Budoucnost je v mobilních telefonech

V současné době je na mobilní nakupování připraveno 72 % e-shopů, které mají mobilní nebo responsivní webové stránky, což je ve srovnání s rokem 2014 trojnásobný nárůst. „E-shopy se podle výsledků studie v posledním roce nevěnovaly inovaci. Nezměnil se například počet e-shopů, které umí doručit v den objednání, stejně tak se nezměnila rychlost odpovědí na zákaznických linkách. Je vidět, že e-shopy se připravují na boom, kdy se postupem času většina nákupů přesune do mobilních telefonů,“ doplnil Daněček.

„Podle posledního výzkumu už 11 % zákazníků preferuje nákup z mobilu a jsem si jistý, že toto číslo ještě významně poroste. To, že poprvé v historii na českém trhu převažují e-shopy, které mají vlastní mobilní verzi nebo web, je dobrá zpráva především pro samotné obchodníky. Zákazníci nakupovat z mobilů chtějí a čísla jako stále vyšší míra konverze ukazují, že se jim nákupy realizují stále snadněji. Budoucnost je přitom ještě růžovější a příjmy prodejců z mobilů jednoznačně porostou,“ uvedl si Ondřej Klega, vedoucí marketingu v konzultační společnosti Acomware.

Všechna data a výsledky naleznete v infografice „Studie ve 2 minutách“ nebo na webu www.ceskykosikroku.cz.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více