E-shopy vylepšily nakupování z mobilů i bezpečnost

29. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Twisto)
Ve studii Český košík roku, která již třetím rokem zkoumá pohodlnost nakupování na největších českých e-shopech, se letos utkalo 111 internetových obchodů. Oproti roku 2015 zásadně vzrostla nejen spokojenost uživatelů s nakupováním z mobilních telefonů, ale i úroveň zabezpečení dat, které o sobě uživatelé e-shopům zanechávají (oproti loňským 16 % bylo letos certifikátem HTTPS zabezpečeno 53 % e-shopů).
Foto: Freeimages.com

„Vyladěný proces nákupu z mobilních telefonů má více než polovina z předních internetových obchodů, což je oproti loňsku dvojnásobný nárůst,“ řekl Jan Daněček, business developement director fintech startupu Twisto.cz, který je pořadatelem studie.

Všech 111 e-shopů prošlo během dvouměsíčního testování důkladnými uživatelskými testy a vyhodnocením nákupního procesu dle odborné metodologie, která vznikla ve spolupráci s předními českými odborníky. Testované internetové obchody vytvoří 70 % obratu celé české e-commerce, kde je letos předpokládaný obrat sto miliard korun. Celkovým vítězem se v letošním roce stal e-shop 4home.cz, nejlepší uživatelský zážitek při nákupu z mobilního telefonu přináší Mixit.cz.

Budoucnost je v mobilních telefonech

V současné době je na mobilní nakupování připraveno 72 % e-shopů, které mají mobilní nebo responsivní webové stránky, což je ve srovnání s rokem 2014 trojnásobný nárůst. „E-shopy se podle výsledků studie v posledním roce nevěnovaly inovaci. Nezměnil se například počet e-shopů, které umí doručit v den objednání, stejně tak se nezměnila rychlost odpovědí na zákaznických linkách. Je vidět, že e-shopy se připravují na boom, kdy se postupem času většina nákupů přesune do mobilních telefonů,“ doplnil Daněček.

„Podle posledního výzkumu už 11 % zákazníků preferuje nákup z mobilu a jsem si jistý, že toto číslo ještě významně poroste. To, že poprvé v historii na českém trhu převažují e-shopy, které mají vlastní mobilní verzi nebo web, je dobrá zpráva především pro samotné obchodníky. Zákazníci nakupovat z mobilů chtějí a čísla jako stále vyšší míra konverze ukazují, že se jim nákupy realizují stále snadněji. Budoucnost je přitom ještě růžovější a příjmy prodejců z mobilů jednoznačně porostou,“ uvedl si Ondřej Klega, vedoucí marketingu v konzultační společnosti Acomware.

Všechna data a výsledky naleznete v infografice „Studie ve 2 minutách“ nebo na webu www.ceskykosikroku.cz.

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více